سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

در سال 2007طی یک عمل جراحی عجیب انشگت شست پای یک فرد به جای انگشت شست دست او پیوند زده شد .

یک جوان به نام  گارت ( Garrett ) که در سال 2007میلادی در حین کار با دستگاه در کارگاه انگشت شست خود را از دست داده بود  با راهنمایی جراحان  تصمیم به  پیوند انگشت شست پا به جای  انگشت قطع شده دست خود گرفت .

 این  عمل جراحی 6ساعته در مرکز پزشکی  مری سنت  در سان فرانسیسکو  صورت گرفت . پزشکان جراح طی چند عمل پی در پی  به روش میکروسرجری  ( microsurgery ) ، و جراحی  پلاستیک که پشت سر هم صورت گرفت  . ضمن قطع انگشت شست پای فرد  آن را به جای انگشت شست دست او پیوند زدند  .

عملیات قطع و سپس پیوند مجدد  عروق خونی ، اعصاب و تاندونها و   استخوان با موفقیت صورت گرفت  و در  کمتر از دو ماه پس از عمل جراحی گارت به آسانی می تواند نام خود را امضا و دکمه لباس خود را باز کرده و یا ببندد .

اینک  انگشت دوم پای راست او به سمت مکانی که پیش از این شست قرار داشت ،  منحرف شده است و تا حدودی نبود شست را در پا جبران نموده و به تقارن دو پا کمک کرده است .

لازم به ذکر است این اولین عمل پیوند انگشت پا به عنوان انگشت شست دست نیست بلکه اولین مورد در سال 1969 گزارش شده است.

* واقعیت جالب :

انگشت شست دست  مسئول 40 درصد از عملکرد دست می باشد در حالی که انگشت شست پا در صورت نبودن اختلال زیادی در عملکرد فرد ایجاد نمی کند  به همین دلیل پزشکان توصیه این نوع روش های جراحی را بعد از از دست رفتن انگشت شست دست پیشنهاد می کنند .


نوشته شده در سه شنبه 89/6/9ساعت 12:43 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak