سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

 دبیر انجمن متخصصان پوست ایران عنوان کرد: اوج آسیب اشعه ماوراءبنفش خورشید برای پوست در سنین نوجوانی و تا هجده سالگی اتفاق می افتد. ایجاد چروک و پیری زود رس، لک های مختلف، خشکی پوست و سرطان ها از جمله مشکلاتی هستند که بر اثر تابش اشعه uv برای پوست ایجاد می شوند.
دکتر محمد گلشنی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، اظهار کرد: استفاده از ضدآفتاب از شش ماهگی توصیه می شود. معمولا برای نوزادان از ضد آفتاب های فیزیکال که دارای فیلترهای فیزیکی هستند استفاده می شود. این ضد آفتاب حاوی زینک اکساید و تیتانیوم اکساید بوده و نورآفتاب را منعکس می کنند. برای بزرگسالان نیز ضد آفتاب های شیمیایی تجویز می شود که همین ضدآفتابهای موجود در بازار موجود هستند. این ضد آفتاب ها جاذب اشعه اند. داشتن پوست مناسب و کلاه لبه دار در این ایام لازم است.
دکتر گلشنی درباره فاکتور محافظتی این کرم ها توضیح داد: فاکتور محافظتی ضدآفتاب باید بالاتر از 25باشد. اما تاکنون آماری در خصوص تفاوت اثر درصدهای محافظتی گزارش نشده است. تکرار و مداومت در استفاده از ضد آفتاب ها به مراتب مهمتر است و باید هر سه یا چهار ساعت یکبار تجدید شود.
وی اضافه کرد: مقدار مناسب برای استفاده نیز دو میلی گرم در هر سانتی متر مربع یا همان یک نوک انگشت است که برای پوشش تمام صورت کافی است.


نوشته شده در جمعه 90/4/17ساعت 6:9 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak