سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

یک دندانپزشک با تاکید بر آن که برای تسکین دندان درد نباید از کمپرس آب گرم استفاده شود، گفت: همچنین برای تسکین دندان درد نباید آسپرین مستقیم در محل درد دندان قرار داده شود چرا که این امر موجب سوزش شیمیایی می‌شود.

منطقه سیستان و بلوچستان، در رابطه با درمان‌های شایع دندان درد گفت: در این زمینه می‌توان با تجویز پزشک از مسکن و در صورت وجود عفونت از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد. همچنین زمانی که پوسیدگی دندان به عصب رسیده باید عصب کشی صورت گیرد؛ چرا که درمان با دارو تنها برای مدتی درد دندان را کاهش می‌دهد. چگونگی عصب کشی و درمان این دندان درد بر عهده دندان پزشک است.

وی دندان دردها را سه نوع عنوان کرد و گفت: درد دندانی که پوسیدگی عمیقی دارد اما هنوز پالپ آن چندان آسیب ندیده و دندان درد موقت نام دارد. دندان دردهای شبانه نیز در صورت پیشرفت پوسیدگی و رسیدن آن به پالپ دندان ایجاد می‌شوند که معمولا به دنبال مصرف مواد ترش و شیرین و گاه بر اثر گرما پدید می‌آیند.

این دندانپزشک با اشاره به دندان دردهای ریشه‌ای ادامه داد: هر گاه در مراحل ابتدایی پوسیدگی دندان، درمان اساسی صورت نگیرد ممکن است درد برای مدتی ادامه یافته و سپس خود به خود متوقف شود؛ به طوری که دندان برای مدتی کاملا بدون درد باشد. سپس به علت التهاب و عفونت بافت‌های انتهای ریشه مجددا دندان درد به وجود می‌آید. این درد گاه خفیف و گاه بسیار شدید است. معمولا کوچک‌ترین ضربه به دندان باعث درد می‌شود.

نشاط همچنین در رابطه با اهمیت بهداشت دهان و دندان کودکان، گفت: دندانپزشک کودک می‌تواند موارد نیاز به ارتودنسی را تشخیص داده، پیش بینی و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد. آکادمی دندان پزشکی کودکان، حداقل سالانه دو بار معاینات دندانپزشکی را برای کودکان توصیه کرده است.

وی با بیان این که فلورایدتراپی، فلوراید مینای دندان را زیاد کرده و دندان را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کند، افزود: همچنین در مورد آموزش بهداشت دهان به کودک این نکته مهم است که مسواک زدن و نخ دندان، بهداشت دندان کودک را بهبود بخشیده و به حفظ سلامت دندان و لثه کودک کمک می‌کند.


نوشته شده در یکشنبه 89/6/28ساعت 2:28 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak