سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزشی وزارت علوم گفت: شورای مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب کرد سال تحصیلی 91 - 90 دانشگاهها از 2 هفته قبل از مهرماه آغاز شود.

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی 91 - 90 گفت: شورای مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب کرده است که سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از 2 هفته قبل از مهر ماه آغاز شود یعنی بازگشایی دانشگاه‌ها تقریباً از نیمه شهریور صورت گیرد.

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم افزود: مصوبه شورای مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها را به شورای معاونان وزارت علوم ارسال کرده‌ایم تا شورای معاونان درباره زمان پیشنهادی شورای مدیران تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مهر، بررسی زمان آغاز سال تحصیلی 90 - 89 در دانشگاه‌های مختلف و شروع تشکیل کلاسها در سال تحصیلی گذشته بر اساس تقویم آموزشی 48 دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان می‌دهد دانشگاهیان در سال تحصیلی گذشته دست کم با 10 تاریخ برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها روبرو هستند.


نوشته شده در یکشنبه 90/5/16ساعت 3:9 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

افزایش 5درصدی ظرفیت علوم پزشکی در کنکور/ 21هزار نفر پذیرفته می‌شوند
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ظرفیت گروه علوم پزشکی در کنکور سراسری سال 90 گفت: بر اساس نیاز سنجی و تکالیف برنامه پنجم توسعه ظرفیت پذیرش در دکتری حرفه ای 5 درصد افزایش می یابد.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم تغییر نظام پذیرش دانشجو در گروه علوم پزشکی گفت: ظرفیت گروه علوم پزشکی در کنکور سراسری بر اساس نیاز سنجی و تکالیف برنامه پنجم توسعه تعیین می شود.

وی افزود: در مجموع ظرفیت پذیرش در گروه علوم پزشکی 21 هزار و 300 نفر است و در مقطع کارشناسی حدود 14درصد افزایش ظرفیت خواهیم داشت.
محققی اضافه کرد: همچنین افزایش ظرفیت در مقطع دکتری حرفه ای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حدود 5 درصد تعیین شده است.


نوشته شده در شنبه 90/5/1ساعت 1:33 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

مهرادفرد در گفت‌وگو با فارس
نتایج کنکور دانشگاه آزاد نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: نتایج کنکور دانشگاه آزاد نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

محمدرضا مهرادفرد معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه آزمون سراسری گروه علوم پزشکی امروز صبح در حال برگزاری در تهران در 76 حوزه امتحانی در سراسر کشور است، افزود: 215 هزار داوطلب در 14 رشته در آزمون امروز شرکت کردند.

وی گفت: 71 درصد داوطلبان کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد خانم‌ها و 29 درصد آقایان هستند.

مهرادفرد درباره ظرفیت پذیرش این آزمون گفت: بیش از 8 هزار نفر که می‌شود 4 درصد داوطلبان در این آزمون پذیرش می‌شوند.

وی گفت: در نوبت صبح این آزمون 126 هزار و 396 نفر و در نوبت عصر این آزمون 88 هزار و 579 نفر شرکت کرده‌اند.


نوشته شده در شنبه 90/5/1ساعت 1:33 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

محمد حسین سرورالدین، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه جلسه کارگروه ماده 4 کنکور برگزار شده است، افزود: در این جلسه مقرر شد به هر داوطلب 2 نمره داده شود، نمره‌ای براساس آزمون کنکور و نمره‌ای براساس آزمون کنکور و سوابق تحصیلی و سرانجام نمره‌ای که بالاتر بود در گزینش دانشجو لحاظ شود.

وی گفت: با توجه به مصوبه کارگروه ماده 4 کنکور سوابق تحصیلی فقط با تأثیر مثبت لحاظ می‌شود و در صورتی که این نمره به نفع داوطلب باشد در گزینش مورد توجه قرار می‌گیرد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از 90 هزار داوطلب سوابق تحصیلی نداشتند، افزود: پس از 20 بار رد و بدل شدن فایل‌های سوابق تحصیلی داوطلبان بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور این آمار در حال حاضر به 15 هزار نفر رسیده است و در صورتی که سوابق تحصیلی این افراد نیز ارایه نشود، نمره آنها فقط براساس نمره آزمون سراسری لحاظ می‌شود.


وی ادامه داد: در صورتی که این افراد پس از اعلام نتایج نسبت به سوابق تحصیلی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند سوابق خود را ارایه دهند هرچند که حدس ما این است که به دلیل مناسب نبودن نمره سوابق تحصیلی این افراد سال اخذ دیپلم خود را اشتباه وارد کرده‌اند.


سرورالدین با تأکید براینکه سازمان سنجش آموزش کشور فقط مجری است، افزود: آخرین فایل سوابق تحصیلی دانش‌آموزان براساس مصوبه کارگروه ماده 4 کنکور باید امروز به سازمان سنجش آموزش کشو برسد و این سازمان نیز براساس آن در گزینش دانشجویان عمل می‌کند.


نوشته شده در شنبه 90/5/1ساعت 1:32 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

پرتال دانشگاهی کشور : کنکور کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی در یک نوبت صبح، فردا شنبه اول مردادماه در 2هزار و 677 رشته محل انتخابی و در 235 حوزه برگزار می شود و تمامی داوطلبان در آن پذیرفته می شوند.

دانشگاه آزاد

به گزارش مهر، در این  آزمون، 142 هزار داوطلب با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 23 درصد زن و 77 درصد داوطلبان مرد هستند.

این کنکور دو هزار و 667 رشته محل انتخابی دارد که در 235 حوزه مجری آزمون برگزار می شود.

داوطلبان تا یک ساعت پیش از برگزاری آزمون می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

نتایج این آزمون اواخر شهریور ماه اعلام می شود و ظرفیت پذیرش در این آزمون به اندازه پذیرش تمام داوطلبان است و رقابت بر سر پذیرش در محل های دانشگاهی صورت می گیرد.

تنها دارندگان مدرک دیپلم در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام جدید متوسطه یا دارندگان دیپلم کامل هنرستان نظام قدیم متوسطه می توانند در رشته متجانس با رشته فارغ التحصیلی خود در این آزمون ثبت نام کنند.

آزمون کاردانی پیوسته سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی تنها در سیستم نظام جدید آموزش و پرورش انجام می شود و داوطلبانی که دارای دیپلم هنرستان نظام قدیم متوسطه هستند، در صورت شرکت در این آزمون باید به سئوالات نظام جدید پاسخ دهند.


نوشته شده در شنبه 90/5/1ساعت 1:31 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak