سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

ثبت‌نام دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور از سال آینده در آبان‌ماه صورت می‌پذیرد

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: در صورت موافقت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور از سال آینده در آبان‌ماه صورت می‌پذیرد.

حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه آزمون دوره فراگیر نمی‌تواند 2 بار در سال برگزار شود، افزود: شروع کلاس‌های دانشجویانی که از طریق آزمون فراگیر دانشگاه پیام‌نور پذیرش می‌شوند همزمان در اول مهر با دانشجویان پذیرش شده از طریق کنکور است بر همین اساس نمی‌توان در سال 2 بار آزمون دوره فراگیر برگزار کرد.

وی گفت: دانشگاه پیام‌نور به سازمان سنجش آموزش کشور پیشهاد داده است که ثبت‌نام دوره فراگیر این دانشگاه در آبان‌ماه صورت بپذیرد، چرا که در ماه‌های بهمن و اسفند ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور با ثبت‌نام دانشگاه‌های دیگر تداخل پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: در صورت موافقت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور از سال آینده در آبان‌ماه صورت می‌پذیرد.


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 8:49 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به مهلت زمانی برای انتخاب محل تحصیل گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی می توانند در روزهای 28 خرداد ماه تا 3 تیر ماه نسبت به انتخاب محل تحصیل خود در آزمون اقدام کنند.


دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلیه داوطلبان می توانند در روزهای 28 خرداد تا 3 تیرماه همزمان با انتخاب محل تحصیل، کارت ورود به جلسه آزمون را نیز دریافت کنند.


وی افزود: کلیه کسانی که واجد دریافت کارت ورود به جلسه آزمون هستند می توانند با وارد کردن کد رهگیری، کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه استعداد درخشان گفت: داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه استعداد درخشان با آزمون ورودی و بدون آزمون باید به آیین نامه های مربوطه مراجعه کنند و ملاک سنجش در سهمیه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون اعلام نهایی دانشگاه خواهد بود.


وی درباره استفاده از ماشین حساب در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی گفت: تنها داوطلبان رشته های فیزیک پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و مهندسی پزشکی مجاز به استفاده ماشین حساب با یکی از مدلهای اعلام شده در دفترچه و بدون قابلیت برنامه ریزی هستند. در صورتی که فرد از ماشین حساب دیگری استفاده کند به عنوان متخلف با او برخورد می شود.


نسل سراجی اظهار داشت: داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاههای شاهد، بقیة الله و شعب بین الملل باید به ضوابط اعلام شده برای این دانشگاهها در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.



وی یادآور شد: یکی از شرایط سنجش در شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی کسب حداقل 65 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته است.


به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در 54 رشته برگزار می شود که بر اساس اعلام مرکز سنجش، آزمون 19 رشته در نوبت صبح 2 تیرماه، آزمون 16 رشته در نوبت عصر 2 تیرماه و آزمون 19 رشته در نوبت صبح 3 تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور در 24 شهر و با رقابت حدود 53 هزار نفر برگزار خواهد شد.

نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 8:48 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

پرتال دانشگاهی کشور : رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به 900 هزار داوطلب آزمون کارشناسی‌ارشد، گفت: دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد ظرفیت پذیرش تنها 10 درصد از این متقاضیان را دارند که این مساله موجب خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی واحد سبزوار با بیان این که دانشگاه آزاد جایگاه ایران را در زمینه شاخص‌های آموزش عالی و نیروی‌انسانی تحصیل‌کرده در جهان ارتقا بخشیده است، گفت: پیدایش و شکل‌گیری دانشگاه آزاد کار خدا بوده و این دانشگاه اکنون با 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور و 5 واحد و مرکز در خارج از کشور، یک میلیون و600 هزار دانشجو، 4 میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 30 هزار عضو هیأت علمی، بیش از 30 هزار پرسنل، 600 مدرسه سما، با بیش از 50 هزار دانش‌آموز، 50 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی و کتابخانه‌ها و سایت‌های تربیت‌بدنی، مساجد، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و هزاران آزمایشگاه، کارگاه، مزرعه و ... امروز بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی جهان است.

جاسبی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی تعطیل شده بود، بلندگوها و تریبون‌های مخالفان انقلاب، جمهوری اسلامی را ضدعلم و دشمن پیشرفت می‌خواندند اما با گشایش دانشگاه‌ها و تأسیس دانشگاه آزاد امروز شاخص تعداد دانشجویان ایران به حد استاندارد کشورهای پیشرفته رسیده است اما دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه این موفقیت عظیم را منعکس نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دهه اول حیات دانشگاه آزاد به نام دهه تثبیت، دهه دوم به نام دهه توسعه، دهه سوم به نام دهه کیفیت و دهه چهارم این دانشگاه دهه رقابت با سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیاست.

وی در ادامه گفت: امروز از لحاظ فضای عمرانی و رفاهی دانشگاه‌های دولتی را پشت سر گذاشته‌ایم و سالانه حدود 7 هزار عضو هیأت علمی جذب دانشگاه آزاد می‌شود و در زمینه تولید مقالات علمی، پژوهشی ISI به رتبه اول کشور دست یافته‌ایم و برای فتح قله‌های علوم و تکنولوژی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جاسبی بیان داشت: تاکنون شعبات واحد علوم و تحقیقات برای پاسخ‌گویی به نیازهای تحصیلات تکمیلی و جذب اعضای هیأت در همه استان ها تأسیس شده و در صورتی که سبزوار شرایط لازم را داشته باشد برای تأسیس واحد علوم و تحقیقات در هیأت موسس و هیأت امنا پیگیری خواهد شد.

وی دانشگاه آزاد را محصول عشق، اعتقاد، ایمان، همت، اراده، انگیزه و توکل به خدا دانست و گفت: با عقل محاسبه‌گر ایجاد بزرگ‌ترین دانشگاه جهان مقدور نبود و این عظمت کار خداست و ما تنها افتخار خدمت‌گزاری در سنگر علم و دانش را داریم.

جاسبی همچنین با اشاره به مناسبت‌های تاریخی خردادماه تصریح کرد: 15 خرداد روز با شکوه و نقطه عطف پیروزی و مبدا تاریخ انقلاب اسلامی در کشور است.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تأکید بر توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، علت مهاجرت دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به کشورهایی نظیر هند، مالزی و آسیای میانه را در ظرفیت پایین پذیرش دانشجو در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: 900 هزار داوطلب آزمون کارشناسی‌ارشد هستند که دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد ظرفیت پذیرش 10 درصد از متقاضیان را دارا هستند که این مساله موجب خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می‌شود.


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 8:48 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

 

رئیس سازمان سنجش با اشاره به مهمترین مصوبه کارگروه حذف کنکور تا پیش از کنکور 90 گفت: اگر فردی سوابق تحصیلی نداشته باشد نمی تواند در کنکور 90 شرکت کند به همین منظور آخرین فرصت داوطلبان بدون سوابق تحصیلی برای ارائه سوابق از دوشنبه 16 خرداد آغاز می شود.

محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای آخرین بار فرصتی برای داوطلبان کنکور 90 درنظر گرفته شده است که از 16 تا 21 خرداد سوابق تحصیلی خود را ارائه کنند.

آخرین فرصت داوطلبان کنکور 90 برای دریافت سوابق تحصیلی

وی گفت: تمامی داوطلبان کنکور 90 باید در تاریخ 16 تا 21 خرداد 90 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و از صحت اطلاعات ثبت نامی خود مطمئن شوند. آموزش پرورش نیز آمادگی دارد که در صورت تقاضای آنها کد رهگیری را با یک رسید به داوطلب ارائه دهد.

16 تا 21 خرداد 90 آخرین فرصت داوطلبان کنکور 90

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: کارگروه ماده 4 حذف کنکور با حضور وزیر علوم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان وزارتخانه های آموزش پرورش و بهداشت و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد و درباره افرادی که هنوز سوابق تحصیلی خود را برای شرکت در کنکور 90 دریافت نکرده اند، تصمیم گیری کرد.

50 هزار نفر هنوز سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش نگرفته اند

وی افزود: 40 تا 50 هزار نفر از داوطلبان کنکور سراسری سال 90 هنوز سوابق تحصیلی خود را از آموزش و پرورش دریافت نکرده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه نکرده اند.

سرورالدین خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در سال 89 فرصت های متعددی برای تکمیل اطلاعات ثبت نامی در کنکور سراسری 90 داده و اجازه داده شد که این افراد به صورت مشروط ثبت نام کنند اما متاسفانه هنوز حدود 50 هزار نفر بلاتکلیف مانده اند.

وی گفت: این گروه از داوطلبان چند دسته هستند، گروهی از آنها نتوانسته اند تاکنون سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند و گروهی نیز دچار اشتباهاتی در ثبت نام شده اند.

داوطلبی سال فراغت از تحصیل را 80 ذکر کرده در حالیکه تاریخ تولدش سال 70 است

رئیس سازمان سنجش افزود: به طور نمونه با توجه به اینکه اعلام شده الزام برای درج سوابق تحصیلی برای فارغ التحصیلان پس از سال 84 است، گروهی از داوطلبان سال فراغت از تحصیل خود را پیش از سال 84 درج کرده اند در صورتی که توجه نکرده اند که در تاریخ تولد برخی از آنها سال 70 درج شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از داوطلبان دچار اشتباه شده اند و از افراد مطلع سئوال نکرده اند و همین مسئله باعث شده که شرایط را برای خود سخت کنند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: کارگروه ماده 4 حذف کنکور برای آخرین بار، برای مساعدت بیشتر با داوطلبان کنکور و با همکاری آموزش و پرورش فهرست اسامی کسانی که کد رهگیری سوابق تحصیلی آموزش و پرورش را ندارند منتشر می کند. در واقع یک فهرست از سوی آموزش و پرورش و یک فهرست از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

فردی که کد رهگیری سوابق تحصیلی را نداشته باشد داوطلب کنکور محسوب نمی شود

وی گفت: فردی که کد رهگیری سوابق تحصیلی را نداشته باشد داوطلب کنکور محسوب نمی شود و نمی تواند کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 90 را دریافت کند. تمامی داوطلبان کنکور باید کد رهگیری و سوابق تحصیلی را داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش افزود: تمامی داوطلبانی که رسید از آموزش پرورش دریافت می کنند باید رسید مربوط به کد رهگیری را در نزد خود نگه دارند تا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از آن استفاده کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور 25 خرداد آخرین فایل را از آموزش پرورش تحویل می گیرد

وی اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور 25 خرداد آخرین فایل را از آموزش پرورش تحویل می گیرد و پرونده فایل داوطلبان کنکور 90 بسته می شود و افرادی که نام آنها در این فایل نباشد نمی توانند در آزمون سراسری 90 شرکت کنند.

نهایی شدن تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 90

سرورالدین درباره مصوبه کارگروه ماده 4 حذف کنکور درباره تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 90 اظهار داشت: اعمال سوابق تحصیلی به جای معدل در کنکور 90 به میزان 25 درصد نهایی شد.

وی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی به دانش آموز برای انتخاب رشته بیشتر کمک می کند زیرا در معدل ضریب دروس یک است اما در سوابق تحصیلی ضریب دروس متفاوت است و اگر فردی دروس مرتبط با رشته دلخواه را با ضریب بالاتری داشته باشد به تحصیل در رشته مورد نظرش کمک می کند.


نوشته شده در دوشنبه 90/3/16ساعت 11:56 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه این معاونت، دانشگاهها را به مکانهای امن برای تحقق ایده ها و شکوفایی استعدادها تبدیل می کند گفت: هم اکنون بیش از هزار دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در دومین نشست صمیمانه مسئولان بنیاد ملی نخبگان با استادیاران و دانشجویان مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف افزود: هم اکنون هزار و 100 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و 30 استادیار جوان این دانشگاه مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار دارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نشست های این معاونت در دانشگاه های مختلف کشور، یاداور شد: نشستهایی که با حضور نخبگان در دانشگاه های تهران و یا سایر استانها انجام می شود، ایده های نوینی به ما می دهد تا وظایف مان را بهتر انجام دهیم و نقاط ضعف را ترمیم کنیم.
وی شناسایی، جذب، حمایت و هدایت استعدادهای برتر را از وظایف بنیاد دانست و ادامه داد: بنیاد با سیاستگذاری و ایجاد ارتباط و تعامل میان نهادهای مرتبط با نخبگان، نوعی تقسیم کار و هماهنگی میان سازمانها انجام می دهد تا مسائل نخبگان مرتفع شود.
سلطانخواه با تاکید بر اینکه بستر رشد و تکامل نخبگان متفاوت است، ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان تصمیم دارد با نظارت بر مکانهای رشد و رویش این استعدادها، دانشگاه ها را به مکانهای امن برای تحقق ایده ها و شکوفایی استعدادهای نخبگان تبدیل کند چرا که ما معتقدیم دانشگاه وظیفه حفظ و نگهداری استعدادهای برتر را دارد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان تقویت هویت دینی و خودباوری را از مهمترین ویژگیهای رشد یک ملت دانست و تاکید کرد: نخبگان به عنوان الگو و عناصر تاثیرگذار در جامعه باید مجهز به خودباوری و اعتماد به تواناییهای خود باشند و این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه مکان های رشد آنها همچون دانشگاه ها و مدارس این امور را به آنان منتقل کنند.

وی افزود: طیف عظیم مخاطبان بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای برتری هستند که توانایی بالقوه ای دارند و بنیاد تلاش دارد تا با حمایت از آنها این پتانسیل بالقوه درون آنها را به فعلیت برساند تا منشا خدمت رسانی به هموطنان خود شوند.
سلطانخواه با تاکید بر آنکه اکنون نگاه بنیاد معطوف به محیطهای رشد نخبگان است، گفت: تعامل بیشتر با این محیطها و نظارت بیشتر برآنها برای ایجاد شرایط بهتر برای شکوفایی استعدادهای برتر و نخبگان از مهمترین برنامه های حال حاضر بنیاد ملی نخبگان است.


نوشته شده در دوشنبه 90/3/16ساعت 11:54 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak