سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

ایجاد رشته‌ای با عنوان "حکومت اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(ره)" در دانشگاهها

رییس دانشگاه پیام‌نور مرکز شهرکرد گفت: امام خمینی(ره) نشان داد، تنها با توکل بر خدا و وحدت می‌توان بر ابرقدرتها پیروز شد.

"قلمکاریان"، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال‌وبختیاری، افزود: اندیشه‌های امام خمینی(ره)، باید به عنوان رکن اصلی فعالیتهای نظام قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی نقش بسزایی داشته، به‌طوری که این جنبش عظیم جهانی با بلند شدن فریاد اسلام‌خواهان به سمت تشکیل حکومت الهی و مردمی در نقاط مختلف دنیا در جریان است.

قلمکاریان با بیان اینکه اندیشه‌های امام خمینی(ره) برای نسل جوان هنوز به خوبی تبیین نشده است، تصریح کرد: بررسی، مطالعه و ترویج اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی برای نهادینه شدن در بین آحاد جامعه به خصوص جوانان، ضروری است.

وی با تاکید بر ایجاد کرسیهای آزاد اندیشی، خاطرنشان کرد: رشته‌ای به عنوان "حکومت اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(ره)" برای تشریح و ترویج اندیشه‌های ایشان باید در سطح دانشگاه‌ها ایجاد شود.


نوشته شده در دوشنبه 90/3/16ساعت 11:51 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج اولیه نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 گفت: نتایج اولیه این آزمون اعلام شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان در این مرحله 5 برابر ظرفیت نهایی به دانشگاهها معرفی می شوند و می توانند با استفاده از کد رهگیری یا شماره پرونده به کارنامه خود دسترسی پیدا کنند.

خدایی خاطرنشان کرد: داوطلب با دریافت کارنامه می تواند از نتیجه آزمون خود مطلع شود و افرادی که نمره لازم را کسب کرده اند به حداکثر 5 دانشگاه معرفی می شوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: برنامه زمان بندی مصاحبه ها در دانشگاهها از 16 خرداد آغاز می شود و جزئیات نحوه زمان بندی مصاحبه ها و سایر موضوعات در اطلاعیه سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

وی گفت: برنامه مصاحبه دانشگاهها در یک دوره زمانی 37 روزه تعیین و به گونه ای برنامه ریزی شده که دانشگاههای همجوار و رشته های مرتبط با فاصله زمانی نزدیک به هم، مصاحبه خود را انجام دهند.

به گزارش مهر، اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1390 پنجشنبه 25 فروردین در 32 شهر کشور و61 حوزه امتحانی با رقابت 130 هزار و 900 نفر در گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، زبانهای خارجی، دامپزشکی، هنر و تربیت بدنی و 107 کد رشته برگزار شد.

از میان داوطلبان نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری 61 درصد داوطلبان را مردان و 39 درصد را زنان تشکیل داده اند و به گفته مسئولان سازمان سنجش ظرفیت پذیرش در این مقطع بیش از 6 هزار نفر برآورد می شود.


نوشته شده در پنج شنبه 90/3/12ساعت 3:11 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

گزارش جدید بنیاد ملی سیاستهای آمریکا نشان می دهد حدود 70 درصد از فینالیستهای یکی از معتبرترین رقابتهای علمی در این کشور را فرزندان مهاجران به ویزه چینی ها تشکیل داده اند و آمریکاییها کمتر تاثیرگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش آمده است که بسیاری از والدینی که به آمریکا مهاجرت کرده اند، بر روی تحصیل فرزندان خود در زمینه علوم و ریاضیات تاکید فراوان دارند زیرا این کار را راه اصلی برای موفقیت آنها می دانند.

آمار درآمدهای فارغ التحصیلان نیز این ایده را تایید می کند: بر اساس مطالعات جدید در دانشگاه جورج تاون درباره ارزش رشته های دانشگاهی، میانگین همیشگی درآمد سالانه برای لیسانس مهندسی 75 هزار دلار است در حالی که میانگین درآمد سالانه برای مشاور یا روانشناس 29 هزار دلار است.

بر اساس این مطالعه، پردرآمدترین فارغ التحصیلان دانشگاهها مهندسان نفت هستند که میانیگن درآمد سالانه آنها 120 هزار دلار است. در حالی که تنها 12 درصد از آمریکایی ها اصالتا آمریکایی نیستند، 70 درصد از فینالیستهای رقابتهای علمی معتبری مانند "رقابت استعداد برتر اینتل" در سال 2011 را فرزندان خانواده های مهاجر تشکیل داده اند.

از میان 40 منتخب نهایی این رقابت، 28 نفر اصالتا به کشورهایی دیگر تعلق داشته اند: 16 نفر از چین، 10 نفر از هند، یک نفر از کره جنوبی و یک نفر از ایران. تنها 12 نفر از منتخبان نهایی در این رقابت اصلیتی کاملا آمریکایی داشته اند.

از این رو این بنیاد معتقد است در هنگام تعیین سیاستهای مهاجرتی برای کشور آمریکا، باید فرزندان مهاجران به آمریکا که در علوم و ریاضی نسبت به دیگران برتری دارند را بیشتر به حساب آورد، در واقع این گزارش می تواند پیام هشداری علیه محدودیتهای جدید که در قوانین مهاجرت اعمال می شوند باشد زیرا چنین محدودیتهایی می تواند از ورود بسیاری از دانشمندان و محققان برجسته نسلهای آینده به آمریکا ممانعت کند.


نوشته شده در پنج شنبه 90/3/12ساعت 3:11 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با آخرین وضعیت حذف کنکور سراسری این دانشگاه گفت: کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 92 حذف می شود.
عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی هم حذف می شود و این امر همزمان با حذف کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور در سال 92 صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد برای اولین بار بحث حذف کنکور را پیش از تصویب قانون حذف کنکور توسط مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و برای حذف کنکور عزمی راسخ دارد و در این زمینه تلاش خود را انجام می دهد.

نوشته شده در پنج شنبه 90/3/12ساعت 3:6 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

نتایج آزمون کارشناسی ارشد 90 دانشگاه آزاد اسلامی


گروه آزمون وسنجش : رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به ایسنا از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد در اوایل شهریورماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله جاسبی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی گفت: ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد امسال به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. وی در خصوص نحوه پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: هر ساله مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای برای هزینه تحصیل این دسته از دانشجویان تصویب می‌کند. جاسبی با بیان اینکه شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر به طور صد ‌درصد توسط بودجه تصویب شده مجلس پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر درکلیه مقاطع به صورت صددرصد پرداختد می‌شود.


نوشته شده در پنج شنبه 90/3/12ساعت 3:3 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak