سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

روانپزشکان بالاخره موفق به تولید قرص شده‌اند که می‌تواند خاطرات دردناک و بد را از ذهن پاک کند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، متخصصان‌ آمریکایی معتقدند که با این یک قرص می‌توانند به از بین رفتن خاطرات بد و ناگوار از ذهن افراد کمک کنند.

آن‌ها می‌گویند: با برداشتن پروتئین‌هایی از مرکز ترس در مغز انسان می‌توانند رویدادهای مصیبت بار را از ذهن پاک کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یان، متخصصان دانشگاه جان هاپکنیز برای تمرکز روی بخشی از مغز که با ترس در ارتباط است از موش‌های آزمایشگاهی استفاده کردند. آن‌ها متوجه پروتئین‌های گیرنده خاصی در مغز شدند که همزمان با شکل گیری خاطرات دردناک ایجاد می‌شوند. از آنجا که این پروتئین‌ها ناپایدار هستند، می‌توان آن‌ها را با دارو از بین برد و برای همیشه آن‌ها را از ذهن پاک کرد.

هر چند متخصصان در بررسی‌های خود از موش‌های آزمایشگاهی استفاده ‌کرده‌اند، اما معتقدند که این نتایج در مورد انسان‌ها هم به همین ترتیب، صدق می‌کند.


نوشته شده در چهارشنبه 89/9/10ساعت 7:54 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

روانپزشکان تایید کردند: کمک به دیگران و انجام کارهای خوب و مفید برای آن‌ها در شما احساس اعتماد به نفس و شکست ناپذیری بیشتر ایجاد می‌کند و در واقع سلامت شما را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این روانپزشکان می‌گویند: مطالعات ما تایید می‌کند که این باور قدیمی حقیقت دارد که اگر به دیگران کمک کنید، پاداش آن به خودتان می‌رسد.

روانپزشکان آزمایشگاه ذهن در دانشگاه سوزکز، سطح استرس و سایر احساسات را در گروهی از مردان و زنان که مدت 9 روز با هم رفتار خوبی داشتند و به هم کمک می‌کردند، بررسی کردند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، دیوید لویس ـ روانشناس دانشگاه سوزکز ـ در این باره خاطرنشان کرد: توجه کردن به دیگران از میزان استرس شما می‌کاهد و بنابراین فرصت سلامتی را در شما افزایش می‌دهد. ما به همه توصیه می‌کنیم که از همین حالا کمک کردن به دیگران را آغاز کنید.

بر اساس این گزارش، تاثیرات استرس روی بدن شامل سرکوب کردن و تضعیف سیستم‌ ایمنی بدن، بالا رفتن فشار خون و افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی است.

در بررسی‌های قبلی نیز پزشکان هاروارد تایید کرده بودند که کمک کردن به دیگران، بهداشت روانی را بهبود می‌بخشد و جسم ما را قوی‌تر می‌کند.


نوشته شده در سه شنبه 89/9/2ساعت 12:30 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

خوابیدن با چراغ روشن در شب می تواند شما را به افسردگی مبتلا سازد.

روانپزشکان دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا تاکید کردند: کسانی که شب با چراغ روشن و در تماس با نور می خوابند، روز بعد معمولا با حالت های بدخلقی و افسردگی دست به گریبان می شوند.

حتی نور حاصل از صفحه تلویزیون روشن و یا چراغ خواب هم می تواند روی سلامت روانی افراد تاثیر نامطلوبی داشته باشد و این حالت را تشدید کند.

به گزارش روزنامه سان، روشن بودن فضای اتاق به هنگام خواب در واقع خطرات بالقوه ای بر چرخه طبیعی خواب و بیداری انسان دارد.

تماس با نور به هنگام خواب در واقع سبب بروز تغییرات و تفاوت هایی در ساختار منطقه ای از مغز موسوم به هیپوکامپ می شود.

هیپوکامپ نقش کلیدی در رابطه با اختلالات افسردگی ایفا می کند. بنابراین تغییرات در هیپوکامپ بسیار حائز اهمیت است.

بازبینی مطالعات گذشته نشان می دهد: کارکردن در شیفت های شبانه می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

isna


نوشته شده در شنبه 89/8/29ساعت 8:58 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

محققان بر این باروند که سلامت سلول‌های بدن ارتباط مستقیمی با مدیتیشن دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا از خوزستان، با توجه به این که مدیتیشن به ایجاد تغییرات روانشناختی مثبت منجر می‌شود، محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که این تغییرات، سلامت سلول‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیتیشن، میزان آنزیم تلومراز را افزایش می‌دهد (یعنی آنزیمی که مسؤول سلامت سلول‌های سلامتی است) در نتیجه این افزایش، وضع روانى افراد را بهبود می‌بخشد.

به گفته محققان دانشگاه شهر داویس ایالت کالیفورنیا؛ مدیتیشن می‌تواند به سلامت روانی افراد کمک کند و تغییرات روان‌شناختی آن به فعالیت آنزیم تلومراز در سلول‌های ایمنی بستگی دارد. مدیتیشن همچنین می‌تواند طول عمر سلول‌ها را بیش‌تر کند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/8/27ساعت 12:52 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

http://www.dr-naderi.com/main/upload/iris.jpg

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد چشم ها واقعا دریچه ای به درون افکار انسان ها هستند و می توان با بررسی حرکت و نگاه انسان ها به افکار آن ها پی برد.
یک نگاه مختصر به بالا یا پایین ، چپ یا راست می تواند به فهمیدن آنچه که در ذهن هر انسانی می گذرد کمک کنددر یک تحقیق که توسط دانشگاه ملبورن انجام شده است ، از داوطلبان خواسته شد به یک سری از اعداد بین یک تا 30 فکر کنند و آنها را به صورت تصادفی بیان کنند.
دانشمندان حرکات چشم هر نفر را تحلیل کرده و اعلام کردند که میتوانند عددی را که هر شخص در ذهن خود به آن فکر می کند را با دقت بالایی حدس بزنند.
این تحقیقات نشان می دهد که هنر خواندن ذهن می تواند با کمک مطالعه حرکات و حالات غیر ارادی چهره به صورت علمی دربیاید.
دکتر مایکل نیکولاس یک عصب شناس و یکی از نویسندگان این تحقیق در این باره گفت : چشم ها نه تنها به ما اجازه می دهند که دنیای اطراف خود را ببینیم ، بلکه با کمک آنها میتواند به دنیای درون ذهن انسان ها هم نفوذ پیدا کرد.
در این تحقیقات که نتایج آن در نشریه Current Biology به چاپ رسیده است 12 مرد راست دست در یک اتاق تاریک قرار گرفتند و از آنها خواسته شد اعداد بین یک تا 30را به طور کاملا تصادفی لیست کنند.در این بین حرکات چشم آنها به طور کامل جزئی تحت نظر قرار گرفت و هر حرکت کوچک ثبت شد.

دانشمندان متوجه شدند اگر چشم افراد کمی به طرف چپ و سپس اندکی به سمت پایین حرکت کند ، احتمالا عدد بعدی که آنها انتخاب می کنند کوچک تر خواهد بود ، اما اگر آنها چشمان خود را به سمت راست و بالا حرکت دهند احتمالا عدد بزرگتری را انتخاب خواهند کرد.
در این تحقیقات دانشمندان توانستند در 60درصد موارد به درستی عدد بعدی را حدس بزنند.
دکتر توبیاس لوتشر در این باره گفت : ما معمولا اعداد را در یک خط تصور میکنیم .زمانی که ما در مورد اعداد فکر می کنیم به طور خودکار آنها را در فضا تصور می کنیم و اعداد کوچک را در سمت چپ و اعداد بزرگتر را در سمت راست قرار می دهیم.این در حالی است که ما خودمان هم به این نوع تصور ذهنی که از اعداد داریم توجه نمی کنیم.
دانشمندان با انجام این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که این گفته قدیمی که چشم ها میتوانند انسان را لو بدهند درست است.این یافته ها نشان می دهد ارتباطات بسیار پیچیده ای بین افکار انسان ها ، حرکات بدن و جهان اطراف ما وجود دارد.
این تحقیقات می تواند از این منظر هم قابل توجه باشد که فکر کردن ساده نسبت به اعداد تصادفی منجر به تغییرات سیستماتیک در موقعیت چشم انسان ها میشود.قبلا نیز حرکات عرضی چشم به محاسبات ریاضی و یادآوری خاطرات گذشته مرتبط شده بود.
پروفسور ریچارد وایزمن استاد روانشناسی دانشگاه هرت فورد شایر در این باره گفت : مغز انسان ها افکار و حرکات بدن را کنترل می کند.اما سوال اصلی این جاست که کدام یک زودتر اتفاق می افتند ، فکر کردن یا حرک بدن؟
به نظر می رسد که این حرکت ها هستند که بر تفکرات انسان ها مقدم هستند و این بسیار موضوع جالبی است.
پروفسور وایزمن گفت آین تحقیقات بر اساس مطالعاتی بود که توسط ادماند جکوبسون روانپزشک آمریکایی در دهه 1950 انجام شد که در طی آن از شرکت کنندگان در تحقیق خواست که به برج ایفل فکر کنند و در این هنگام آنها به طور ناخودآگاه به سمت بالا نگاه می کردند.


نوشته شده در شنبه 89/8/22ساعت 8:52 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9      >

Design By : Pichak