سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

جراحی زیبایی کشیدن پیشانی می تواند سردردهای میگرنی (Migraine) را کاهش دهد

محققان علوم پزشکی می گویند  نتایج تحقیقات جدید صورت گرفته در کلینیک کلولند نشان می دهد که انجام عمل جراحی به منظور خنثی کردن سردردهای میگرنی نتایج مثبت و دائمی به همراه خواهد داشت که بیماران را از شر این عذاب خلاص می کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  محققان در تحقیقاتی که بر روی بیماران میگرنی انجام داده اند نشان می دهند که انجام عمل جراحی برای برطرف کردن این گونه سردردها در حدود 90 درصد از بیماران نتایج مثبتی به همراه داشته و تا دست کم 5 سال می تواند آن ها را از شر این سردردها رها کند.

این در حالی است که تحقیقات حاکی از آن است که حدود 30 درصد از مبتلایان به میگرن با عمل جراحی به طور دائم درمان می شوند و سردرد در آن ها به طور کامل از میان می رود.

یک جراح پلاستیک در مطالعات خود دریافت سردردهای بیماران مبتلا به میگرن (Migraine) که تحت عمل جراحی زیبایی کشیدن پیشانی قرار می گیرند، پس از عمل بسیار کاهش می یابد.

این روش ها شامل اعمال خنثی کننده نقاط از اعصاب و ماهیچه هایی است که باعث درد می شوند.

به عنوان مثال در بیمارانی که میگرن آن ها از قسمت پیشانی شروع می شود، پزشکان ماهیچه های آن نقطه را همانند عمل جراحی زیبایی بر می دارند.

این کار با حذف فشار وارد بر عصب اصلی در ناحیه پیشانی باعث کاهش حملات میگرنی می شود. در میگرن هایی هم که از نقاط دیگر شروع می شوند سایر روش ها کاربرد دارد.

حدود 88 درصد از افراد مورد آزمایش واکنش وثبت و دراز مدتی نسبت به این درمان ها نشان دادند و دردها در ?? درصد از بیماران به طور قابل توجهی کاهش یافت و در 29 درصد کاملاً از بین رفت. در بسیاری از موارد، حملات میگرنی پس از عمل جراحی از 11 به 4 بار در ماه کاهش یافت.
 
 

میگرن (Migraine) بیماری است که با سردردهای مداوم و سخت مشخص می‌شود و غالبا با اشکالات زود گذری در جریان خون مغزی و استفراغ همراه است. این بیماری با یک‌ نوع‌ سردرد شدید و ناتوان ‌کننده‌ معمولا در یک‌ طرف‌ سر ، که‌ به‌ همراه‌ آن‌ علایم‌ دیگری‌ مثل‌ تهوع ‌، استفراغ‌ و مشکلات‌ بینایی‌ همراه است. حمله‌ این‌ سردرد می‌تواند 72 - 2 ساعت‌ طول‌ بکشد. حملات‌ میگرن‌ در بعضی‌ از افراد ممکن‌ است‌ بطور هفتگی‌ رخ‌ دهند، در حالی‌ که‌ در بعضی‌ دیگر ممکن‌ است‌ حتی‌ یک‌ بار نیز در سال‌ رخ‌ ندهند.
میگرن‌ هر دو جنس‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد، اما در زنان‌ شایع‌تر است‌. میگرن همچنین ممکن است ارثی باشد. بیماری در حوالی سنین بلوغ شروع شده و در میانسالی از نظر شدت و دفعات تکرارش کاهش می‌یابد. حملات میگرن بیشتر صبحها شروع شده و علایم اولیه آن تار شدن دید یا ظهور نقاط رنگی در خطوط جلوی چشم است. حملات سردرد چند ساعتی به طول می‌انجامد و پس از خوابیدن بهبود می‌یابد.


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 12:3 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران علوم پزشکی نشان می دهد که  کم خوابی علاوه بر اینکه خطر بروز بیماری های قلبی، دیابت و مرگ را افزایش می دهد  موجب افزایش خطر بروز سرطان روده بزرگ نیز می گردد .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  پژوهشگران علوم پزشکی در مرکز پزشکی کیس می گویند کم خوابی خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد  . آنان در بررسی های خود دریافتند افرادی که در طول شب کم تر از 6 ساعت می خوابند، نسبت به افرادی که دست کم ? ساعت در طول شب می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان خوش خیم روده بزرگ قرار دارند.

محققان در مطالعات جدید خود مدت زمان خواب را در طول شب به عنوان یکی از عوامل بروز سرطان روده بزرگ در افراد بیان کردند که می تواند افرادی را که دچار کم خوابی هستند در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دهد.

محققان روی 1240 نفر تحقیق کردند که در آزمایش کولونوسکوپی حدود 338 نفر از آن ها مبتلا به سرطان خوش خیم روده بزرگ بودند.

این گروه از افراد نسبت به افرادی که آزمایش آن ها منفی بود، شب ها کم تر از 6 ساعت می خوابیدند. این ارتباط حتی پس از بررسی سابقه خانوادگی، مصرف سیگار و معیارهای سنجش چاقی، ثابت ماند.

تحقیقات نشان می دهد زنانی که کم می خوابند بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند.

ولی در کنار آن، بالا بردن ساعات خواب در شول شب و بهبود کیفیت خواب می تواند از بروز این خطر جلوگیری نماید.

سرطان خوش خیم روده بزرگ در صورتی که به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است ولی در صورت تعلل در درمان، ممکن است بدخیم شده و قابل درمان نباشد.


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 12:0 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه میسوری طی مطالعات جدید خود دریافته اند که نقل داستانهای ابتکاری و خلاقانه موجب بهبود و تقویت مهارت های ارتباطی می شود و تاثیر مثبتی روی مبتلایان به آلزایمر و زوال عقل دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر لورین فیلیپس و دستیارانش از دانشکده پرستاری سینکلیر در بررسی های اخیر دریافته اند که شرکت در برنامه های بیان داستانهای ابتکاری می تواند احساسات مثبت را در افرادی که به زوال عقل مبتلا هستند، بهبود بخشد.

خبرگزاری یونایتدپرس در این باره گزارش داد: یکی از این برنامه ها «Timeslips» نام دارد که بعنوان یک برنامه ملی، افراد مبتلا به زوال عقل را تشویق می کند از تخیلات و تصورات خود برای خلق داستانهای کوتاه و نقل آن در گروه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، متخصصان معتقدند که این گونه برنامه ها فرصت هایی را برای این بیماران ایجاد می کند که با دیگران تعامل کرده و هم قدرت های فردی خود را تمرین داده و تقویت کنند.

این مطالعه در مجله «تحقیق پرستاری» منتشر شده است.
isna


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 11:53 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

نوبت بعد اگر خواستید تصمیم مهمی بگیرید، قبل از هر اقدامی ابتدا یک بطری آب بنوشید چون محققان در یک بررسی جدید ادعا کرده اند که افراد با مثانه پر، بهتر می توانند تصمیم بگیرند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این محققان دریافته اند که در یک لحظه، مکانیسم خودداری در مغز در تمام نقاط بدن یک حس خویشتن داری را القا می کند و به همین خاطر افراد در هنگام پر بودن مثانه چون در وضعیت کنترل قرار می گیرند، قادر هستند که تصمیمات مهم تر و با ارزش تری را اتخاذ کنند و در نتیجه بهتر قضاوت نمایند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این متخصصان در دانشگاه هلندی «تونت» وضعیت کنترل مثانه را با بخش های مشابه در مغز که احساسات مربوط به پاداش و امیال را فعال می سازند، مرتبط می دانند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که حتی فکر کردن به واژه های مربوط به ادرار کردن نیز می تواند همین تاثیر را ایجاد کند.

بنابراین تحقیق، مردم در کنترل انگیزش های خود برای لذت های کوتاه مدت تواناتر هستند و در عین حال هم گزینه هایی را انتخاب می کنند که در مدت طولانی سود بیشتری برای آنها داشته باشند.

به این ترتیب بخشی از مغز که این سیگنال را می فرستد نه تنها برای کنترل مثانه بلکه برای خودداری و کنترل در تمام قسمت های دیگر فعال می شود.

بنابراین فعال شدن مکانیسم خودداری به شما کمک می کند که در تصمیم گیری های خود امیال و پاداش های لحظه ای را انتخاب نکنید بلکه در عوض به پیامدهای سودمند و بلند مدت انتخاب خود بیندیشید.


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 11:52 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

پزشکان در یک آزمایش تازه متوجه شده اند که زردچوبه می تواند برای مقابله با سرطان روده مفید باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشکان دریافته اند که زردچوبه حاوی ماده ای فعال به نام «کرکیومین» است که اگر در ترکیب با نوعی داروی معمول ضدالتهاب استفاده شود، می تواند با سرطان روده مقابله کند.

روزنامه تلگراف در گزارشی دراین باره منتشر کرد: درمان بر اساس این یافته در آزمایشات کلینیکی انسانی نتایج امیدوارکننده ای داشته است.

به گفته پزشکان، چندین مطالعه مختلف تایید می کند که التهاب مزمن در معده می تواند سبب بروز سرطان معده شود. این التهاب در کبد ناشی از هپاتیت می تواند منجر به بروز سرطان کبد شود.

به گزارش ایسنا، این داروی التهابی «سلکوکسیب» نام دارد که به طور معمول برای درمان آرتریت استفاده می شود و همچنین در آزمایشگاه از پیشرفت سرطان روده جلوگیری می کند.

بنابراین گزارش، کرکیومین اثرات ضد سرطانی و ضد التهابی این دارو را افزایش داده و در عین حال دوز آن و در نتیجه عوارض جانبی ناشی از آن شامل سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد.

این یافته در مجله پیشرفت های درمانی «گاستروانترولوژی» منتشر شده است.
isna


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 11:50 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak