سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

 آب نارگیل که در داخل میوه سبز نارگیل وجود دارد، موهبت طبیعت برای بشر است.

اhttp://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/55265.jpg

ین مایع پرخاصیت سرشار از ویتامین ها، املاح معدنی، آمینواسیدها، کربوهیدرات ها، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و سایر ریزمغذی های مفید است.

در واقع آب نارگیل حاوی تمام ریزمغذی هایی است که برای سلامت انسان ضروری هستند.

آب نارگیل نه تنها هیچ عوارض جانبی ندارد، بلکه برای درمان سریع بسیاری از مشکلات بهداشتی نیز سودمند است.

این مایع یکی از بهترین محصولات برای مراقبت و حفظ سلامت پوست است.

jamejamonline


نوشته شده در دوشنبه 89/8/24ساعت 3:57 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

 

یک پژوهشگر بیماری‌های پوست و مو گفت: گیاه آلوئه ورا شاید بتواند به عنوان کمکی در کنار داروها مصرف شود، اما به تنهایی اثر درمانی بر روی بیماری‌ها خصوصا بیماری های پوست و مو ندارد.

http://www.karotejarat.com/images/171181.jpg

دکتر فرید صفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا - واحد علوم پزشکی ایران، افزود: گیاه آلوئه‌ورا ازجمله گیاهانی است که از آن در زمینه درمان و زیبایی استقبال فراوانی شده است و بسیاری از افراد با تصور اینکه آلوئه ورا برای درمان لک، جوش یا بیماری های پوستی مناسب است به مصرف آن روی می آورند و این در حالیست که این گیاه ضمن اینکه می تواند مکمل خوبی در کنار مصرف داروها باشد، به تنهایی در درمان بیماری ها موثر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است و می تواند مانند سایر کرم ها موثر باشد به علاوه به عنوان مرطوب کننده می تواند کمکی خوبی در درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند خشکی پوست و پسوریازیس باشد.

 


نوشته شده در جمعه 89/8/21ساعت 8:35 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

آلوئه ورا با تحریک سلول‌های فیبروبلاست پوستی موجب سنتز کلاژن و الاستین و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

http://mizeghaza.files.wordpress.com/2008/05/aloe-vera-400x371.jpg

دکتر آمنه عامری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، با اشاره به این که در حال حاضر عصاره‌ی گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت جوان کنندگی، التیام بخشی و نرم کنندگی در فرآورده‌های آرایشی بهداشتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این گیاه دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است که موکو پلی ساکاریدهای موجود در آن به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. آلوئه ورا با تحریک فیبروبلاست‌ها موجب سنتز الیاف کلاژن و الاستین می‌شود که این الیاف سبب می‌شود پوست خاصیت الاستیک (ارتجاعی) داشته و کمتر چروک بخورد. همچنین وجود اسیدهای آمینه در این گیاه سلول‌های سخت را نرم می‌کند و عنصر روی موجود در آن به عنوان یک ماده قابض برای سخت کردن منافذ موجود در پوست عمل می‌کند. اثر مرطوب کننده‌ی گیاه در درمان خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث کاهش خشکی و قرمزی پوست می‌شود.

دکتر عامری در خصوص عوارض جانبی که با مصرف موضعی آلوئه ورا ممکن است ایجاد شود، گفت: این عوارض ممکن است به صورت قرمزی، سوزش، گزگز و درماتیت در افراد حساس بروز کند که این واکنش‌های آلرژیک ناشی از آنتراکینون‌ها نظیر آلویین و باربالویین می‌باشد که بهتر است ابتدا روی یک منطقه کوچک از پوست امتحان شود تا شخص مطمئن شود به آن حساسیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف پوستی آلوئه ورا ممکن است تداخلاتی با داروهای دیگر داشته باشد که سبب افزایش جذب کرم‌های استروئیدی مانند هیدروکورتیزون شود.

 


نوشته شده در یکشنبه 89/6/28ساعت 2:51 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


هشدار درباره وجود ماده آر.پی در کرم‌ های ضدآفتاب
پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند  ، ماده آر.پی یا Retinyl palmitate که در بسیاری از کرم های‌ ضدآفتاب وجود دارد با بروز سرطان پوست در ارتباط است.


 سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعات حاصل از چند تحقیق را بازبینی کرد که رابطه بین ماده آر.پی که یک ماده افزودنی است و در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب معمولی یافت می‌شود و سرطان پوست را روشن می‌کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد این ماده ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود و سازمان غذا و دارو باید به سریعت برای محافظت از مصرف کنندگان این کرم‌ها وارد عمل شود.

مرکز تحقیقات سم شناسی ملی سازمان غذا و دارو تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد این ماده می‌توان باعث بروز سرطان پوست در مصرف کنندگان شود.

این اطلاعات در پی درخواست یک سناتور از سازمان غذا و دارو جهت انتشار اطلاعات  در رابطه با  وجود ارتباط بین یک ماده شیمیایی که در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب وجود دارد و ابتلا به سرطان پوست انتشار یافت .

.

سناتور چارلز شامر در این باره گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعات حاصل از چند تحقیق را بازبینی کردند که رابطه بین ماده آر.پی که یک ماده افزودنی است و در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب معمولی یافت می‌شود و سرطان پوست را روشن می‌کند.
این تحقیقات نشان می‌دهد این ماده ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود و سازمان غذا و دارو باید سریعا برای حفاظت از مشتریان این کرم‌ها وارد عمل شود.

این سناتور اعلام کرده بود فصل تابستان نزدیک است و به همین دلیل به طور قطع استقبال از کرم‌های ضد آفتاب افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین سازمان غذا و دارو باید به سرعت اطلاعات کافی را در مورد مصرف کرم‌های ضد آفتاب در اختیار مشتریان این محصولات قرار دهد.

آر.پی که مخفف Retinyl palmitate است یکی از مشتقات ویتامین A است و در صدها کرم ضد آفتاب پرطرفدار استفاده می شود و این درحالی است که نتایج یک بررسی نشان می‌دهد سرعت رشد تورمورها در حیواناتی که کرم‌های حاوی این ترکیبات را استفاده کرده‌اند تا 21 درصد افزایش می یابد.


نوشته شده در دوشنبه 89/6/15ساعت 7:35 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

بیماریهای قارچی شایع پوست به دودسته تقسیم می شوند که عبارتند از بیماری تینئا وبیماری کاندیدیازیس . تینئا را کچلی ترجمه کرده اند که خیلی کلمه رسایی نیست زیرا کچلی بیشتر طاسی سر را به ذهن متبادرمی سازد در صورتی که بیماری کچلی ، پوست دیگر نقاط مانند کشاله ران ، دست ، پا ، صورت و… را نیز درگیر می کند ولزوما” تنها به معنی از بین رفتن مو نیست .

عامل ایجاد تینئا ها قارچی میکروسکوپی بنام درماتوفیت می باشد که سه خانواده بزرگ از این قارچ وجود دارد که عبارتند از تریکوفیتون ها ، میکروسپوروم ها و اپیدرموفیتون ها . براساس محل ایجاد بیماری ، تینئا ها پسوند می گیرند مثلا” کچلی سر را تینئا کاپیتیس می گویند که تینئا همان بیماری قارچی و کاپیتیس به معنی سر می باشد .ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/6/15ساعت 7:31 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<      1   2   3      

Design By : Pichak