سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

تقاضای پذیرش دانشجو از سایر کشورها رو به افزایش است و به همین سبب دانشگاه علوم پزشکی مشهد درصدد راه‌اندازی و بهره‌برداری دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی مشهد است که در برنامه‌ریزی‌های انجام شده این دانشگاه در سال آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از خراسان رضوی ، محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن اجتماعات مرکزی حوزه ریاست واقع در شهرک دانش و سلامت در جمع خبرنگاران با معرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان رتبه سوم کشوری در زمینه تولید علم در میان سایر دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 138 دانشجوی خارجی از کشورهای مسلمان جهان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این تعداد را خواهران تشکیل می‌دهند و این امر نشان‌دهنده اعتبار علمی این دانشگاه و همچنین امنیت علمی و تحصیلی در استان  و کشور است.

محمود شبستری گفت:  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه آموزشی پیشرفت‌های خوبی داشته است که محقق‌شدن پیش از موعد برنامه چشم‌انداز توسعه کشور در این حوزه و همچنین داشتن تعداد زیادی از اساتید با رتبه استاد تمام، این دانشگاه را در رتبه یک کشوری در حوزه آموزش قرار داده است.
وی بیان کرد: همچنین افزودن و فعال‌سازی هفت دانشکده و آموزشکده در شهرستان‌های استان خراسان علاوه بر شهرستان‌های سبزوار، گناباد، نیشابور و تربت حیدریه از اقدامات مؤثر و مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای حوزه آموزش و پژوهش است.
او با اشاره ویژه به تشکیل ستاد سلول‌های بنیادین در مشهد ابراز داشت: تشکیل ستاد سلول‌های بنیادین که به صورت جدی فعال شده است، از اقدامات ارزشمندی است که به شکل ستادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرده است.
او استقرار نظام حاکمیت بالینی را در مشهد خوب ارزیابی کرد و گفت: استقرار نظام حاکمیت بالینی که استانداردسازی علمی امر درمان و نگاه به کیفیت درمان است، از پروژه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که اجرای آن در مشهد بسیار خوب و موفقیت آمیز انجام شد.
شبستری ضمن اعلام بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به عنوان بهترین بیمارستان کشور در حوزه ارتقای خدمات درمانی، ادامه داد: بازخورد استقرار نظام حاکمیت بالینی و اجرای کامل آن، برتر اعلام شدن 4بیمارستان شهر مشهد و معرفی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به عنوان بهترین بیمارستان کشور در زمینه استانداردسازی و حاکمیت درمان است.
وی تصریح کرد: از بهترین اقدامات انجام شده در این راستا در بیمارستان اما رضا(ع) مشهد، راه‌اندازی و فعال کردن رشته طب اورژانس در تمام رشته‌ها است که در حال حاضر حدودا 40 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند.
وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به عنوان نخستین دانشگاه کشور برای ایجاد و بهره‌برداری از شهرک دانش و سلامت معرفی نمود و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر کشور، نخستین دانشگاهی در کشور است که در حال شروع و به نتیجه رساندن شهرک دانش و سلامت در کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شهرک دانش و سلامت در یک سایت 102 هکتاری واقع در اراضی زکریای مشهد در حال اجرا و بهره‌برداری است که امیدواریم با توجه به بودجه‌های اضافی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سبب گرفتن رتبه‌های بالا در حوزه‌های مختلف دریافت کرده است، بتوانیم بهترین بازخورد و نتیجه را کسب کنیم.
شبستری در ارتباط با دیگر اقدامات روبه اتمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری اظهار داشت: آغاز به کار بیمارستان پیوند و دیالیز منتصریه در چند روز آینده در راستای ارائه خدمات درمانی به ویژه در زمینه پیوند کلیه و مغز استخوان از بهترین پروژه‌های در حال اتمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی ضمن ابراز تشکر ویژه از استاندار خراسان رضوی، گفت: حمایت و نگاه ویژه استاندار خراسان رضوی در پیشبرد اهداف و کسب موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار اثرگذار بوده است و در صورت نبود حمایت و مساعدت وی از بخش بهداشت و درمان استان، اجرای بسیاری از اقدامات و ارتقای کیفیت ارائه خدمات با مشکلات زیادی همراه می‌شد.
وی ادامه داد: با توجه به فرمایش های ویژه مقام معظم رهبری و همچنین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارائه آموزش و تولید علم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب توفیقات علمی بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف شد که این امر سبب اخذ رتبه اول منطقه و همچنین رتبه هفدهم جهانی در بحث رنکینگ و درجه‌بندی علمی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه مقالات علمی این دانشگاه را یکی از دلایل کسب رتبه اول منطقه دانست و اظهار داشت: ارائه مقالات از جانب این دانشگاه در مجامع بین‌المللی و مرجع و منبع قرار گرفتن آن‌ها به لحاظ عمق و کاربرد تحقیقات، سبب ایجاد وضعیت بسیار خوب این دانشگاه در تولید علم و همچنین کسب رتبه اول منطقه شده‌است.
شبستری با اشاره به جایگاه معتبر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در منطقه و جهان گفت: بیشترین ارجاعات به مقالات و پژوهش‌های انجام گرفته توسط این دانشگاه به ترتیب مربوط به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته آمریکا، انگلیس و ژاپن است که نشان‌دهنده جایگاه معتبر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دنیا است.


نوشته شده در دوشنبه 90/11/24ساعت 1:34 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

فرصت مجدد ثبت نام جاماندگان کنکور آزاد
جاماندگان از نام نویسی در کنکور سراسری پزشکی و غیرپزشکی 91 دانشگاه آزاد اسلامی از 30 بهمن ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.
پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، جاماندگان از نام نویسی کنکور سراسری پزشکی و غیرپزشکی 91 دانشگاه آزاد اسلامی از 30 بهمن تا 3 اسفندماه فرصت ثبت نام مجدد دارند.
این دسته از داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org نسبت به دریافت دفترچه راهنما و خرید کارت اعتباری اقدام کنند. همچنین امکان خرید شناسه کارت اعتباری از طریق خودپردازهای بانک ملی نیز فراهم می شود.
داوطلبانی که در دوره نخست ثبت نام کامل خود را انجام داده اند و قصد تغییر رشته دارند می توانند در این فرصت به وجود آمده بار دیگر به منظور تغییر رشته ثبت نام مجدد انجام دهند.
پس از این نام نویسی، ثبت نام اول آنان که در دوره پیش صورت گرفته لغو می شود و کارت ورود به جلسه برای آنان بر اساس ثبت نام دوم صادر خواهد شد.
آزمون رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد در روزهای 15 و 16 تیر ماه 91 و آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی 29 تیرماه 91 برگزار می‌شود.
نتایج نهایی کنکور سراسری دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود و حدود 350 تا 400 هزار نفر در آزمون 91 پذیرفته خواهند شد.


نوشته شده در دوشنبه 90/11/24ساعت 1:31 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

پرتال دانشگاهی کشور : دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اول شهریور ماه 90 به مدت یک ماه مهلت قائل شده تا داوطلبان ورود بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 92 -91 این دانشگاه فرم‌های تقاضایشان را تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس مصوبه 31/2/86 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعدادی از دانشجویان ممتاز کارشناسی پیوسته ورودی 87 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 92 -91 پذیرش می‌کند.
دانشجویان ممتاز کارشناسی ‌باید حداکثر در مدت 8 نیمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزو 10 درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. داشتن میانگین کل بالای 16 و حداقل 105 واحد گذرانده تا پایان نیمسال ششم از دیگر شرایط لازم برای پذیرش بدون کنکور دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

متقاضیان باید فرم مربوطه را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه دریافت و تکمیل کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. مهلت تکمیل فرم تقاضا از اول تا سی و یکم شهریور ماه 90 است.


دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اطلاعیه مربوط به پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 92 - 91 تاکید کرده است: دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار است. به متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب کنند پذیرش اولیه داده می شود و نتیجه از طریق سایت اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.


بر طبق این گزارش، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این اطلاعیه یادآور شده است: بدیهی است پذیرش اولیه هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند و پذیرش قطعی منوط به ارائه مدارک مورد نیاز و تأیید نهایی دانشگاه است.


به گزارش مهر، متقاضیانی که جزو پذیرفته شدگان قطعی باشند دیگر نیازی به شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد نخواهند داشت و در صورت فراغت از تحصیل تا شهریور ماه سال 91 می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شوند.


نوشته شده در یکشنبه 90/5/16ساعت 3:13 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت توجه و دقت داوطلبان علوم تجربی برای انتخاب رشته در گروه پزشکی گفت: داوطلبان بر اساس علاقمندی رشته خود را انتخاب کنند و توجه داشته باشند که امکان تغییر رشته و دانشگاه در پزشکی وجود ندارد.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اولین موضوع در انتخاب رشته، توجه به کارنامه و رتبه علمی است. داوطلب شانس پذیرفته شدن خود را در اولویت های انتخابی در نظر بگیرد چرا که ممکن است فردی با نمره ای که دارد در رقابت نمره های بالا موفق نشود و خود را از امکان پذیرفته شدن در اولویت های دیگر محروم کند.

فرد ضمن علاقمندی، با رشته انتخابی آشنایی داشته باشد

وی افزود: نکته دیگر در انتخاب رشته گروه پزشکی، این است که فرد باید ضمن علاقمندی، با رشته انتخابی آشنایی داشته باشد. آشنایی با رشته انتخابی بسیار مهم است چرا که امکان تغییر رشته تحصیلی طبق ضوابط و مقررات وجود ندارد و افرادی که این کار را می کنند با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

محققی اظهار داشت: ظرفیت شغلی آینده رشته، فراز و نشیب های رشته تحصیلی، امکان ادامه تحصیل و ... از دیگر شرایطی است که باید در زمان انتخاب رشته مورد توجه باشد.

انتخاب درست محل تحصیل از نکات مورد اهمیت در انتخاب رشته کنکور گروه پزشکی

وی انتخاب درست محل تحصیل را از دیگر نکات مورد اهمیت در انتخاب رشته کنکور به ویژه در گروه پزشکی برشمرد و گفت: محل های انتخابی باید به درستی در نظر گرفته شود و نزدیک ترین محل به محل سکونت و زندگی داوطلب باشد چرا که امکان انتقال و تغییر وضعیت برای دانشجویان گروه پزشکی امکان پذیر نیست و شرایط انتقالی بسیار سخت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ظرفیت انتقال و مهمان شدن برای دوره دکتری حرفه ای از جمله پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نزدیک به صفر است و امکان تغییر محل تحصیل وجود ندارد و هر ساله مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد می کند.

ظرفیت انتقال و مهمان شدن برای پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نزدیک به صفر

وی گفت: داوطلبان با این تصور که پس از انتخاب رشته می توانند محل تحصیل و یا رشته تحصیلی خود را تغییر دهند، انتخاب رشته نکنند چرا که این امکان واقعاً وجود ندارد و متاسفانه این مشکلی است که در دانشگاههای مناطق کمتر برخوردار وجود دارد.

11 دانشگاه علوم پزشکی به دلیل شیوه نوین آموزش پزشکی خود امکان نقل و انتقال ندارند

محققی اظهار داشت: ظرفیت رشته ها و پذیرش جنسیتی در دانشگاهها که نسبت به نسبت جنسیتی سایر رشته ها متفاوت است، از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از سوی دیگر 11 دانشگاه علوم پزشکی به دلیل شیوه نوین آموزش پزشکی خود امکان نقل و انتقال ندارند و این موضوع در دفترچه کنکور سراسری سال 90 مورد تاکید قرار گرفته است.


نوشته شده در یکشنبه 90/5/16ساعت 3:11 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه یک میلیون و 8 هزار و 690 داوطلب کنکور 90 مجاز به انتخاب رشته شدند، افزود: در مجموع یک میلیون و 8 هزار و 690 داوطلب در کنکور 90 مجاز به انتخاب رشته شدند که 488 هزار و 117 نفر از آنها مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه و 857 هزار و 560 نفر مجاز به انتخاب رشته در پیام‌نور و غیرانتفاعی و 996 هزار و 93 نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره مجازی و 2 هزار و 507 نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره بهیاری شدند.

وی با بیان اینکه در کنکور 90 یک میلیون و 282 هزار داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 116 هزار و 971 نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و یک میلیون و 8 هزار و 690 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت: در کنکور 90 در دوره روزانه در رشته ریاضی 31 هزار و 215 نفر، در گروه تجربی 38 هزار و 331 نفر، در گروه علوم انسانی 15 هزار و 406 نفر، در گروه هنر 2 هزار و 339 نفر و در گروه زبان‌های خارجه 2 هزار و 211 نفر پذیرش می‌شوند.


معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در مناطق محروم در گروه ریاضی 118 نفر در گروه تجربی 97 نفر، در گروه انسانی 67 نفر، در گروه هنر 6 نفر و در گروه زبان‌های خارجه 5 نفر پذیرش می‌شوند، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور 90 ویژه فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش در گروه ریاضی 615 نفر، در گروه تجربی هزار و 231 نفر، در گروه علوم انسانی 5 هزار و 164 نفر است.


وی با بیان اینکه در کنکور 90 در دوره شبانه 11 هزار و 782 نفر در گروه ریاضی 7 هزار و 132 نفر در گروه علوم تجربی 6 هزار و 580 نفر در گروه علوم انسانی 753 نفر در گروه هنر و 999 نفر در گروه زبان‌های خارجه پذیرفته می‌شوند، افزود: در دوره‌های نیمه حضوری 130 نفر در گروه علوم ریاضی 182 نفر در گروه علوم تجربی هزار و 148 نفر در گروه علوم انسانی و 200 نفر در گروه زبان‌های خارجه پذیرش می‌شوند.


نوشته شده در یکشنبه 90/5/16ساعت 3:9 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak