سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

روانپزشکان تایید کردند: کمک به دیگران و انجام کارهای خوب و مفید برای آن‌ها در شما احساس اعتماد به نفس و شکست ناپذیری بیشتر ایجاد می‌کند و در واقع سلامت شما را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این روانپزشکان می‌گویند: مطالعات ما تایید می‌کند که این باور قدیمی حقیقت دارد که اگر به دیگران کمک کنید، پاداش آن به خودتان می‌رسد.

روانپزشکان آزمایشگاه ذهن در دانشگاه سوزکز، سطح استرس و سایر احساسات را در گروهی از مردان و زنان که مدت 9 روز با هم رفتار خوبی داشتند و به هم کمک می‌کردند، بررسی کردند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، دیوید لویس ـ روانشناس دانشگاه سوزکز ـ در این باره خاطرنشان کرد: توجه کردن به دیگران از میزان استرس شما می‌کاهد و بنابراین فرصت سلامتی را در شما افزایش می‌دهد. ما به همه توصیه می‌کنیم که از همین حالا کمک کردن به دیگران را آغاز کنید.

بر اساس این گزارش، تاثیرات استرس روی بدن شامل سرکوب کردن و تضعیف سیستم‌ ایمنی بدن، بالا رفتن فشار خون و افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی است.

در بررسی‌های قبلی نیز پزشکان هاروارد تایید کرده بودند که کمک کردن به دیگران، بهداشت روانی را بهبود می‌بخشد و جسم ما را قوی‌تر می‌کند.


نوشته شده در سه شنبه 89/9/2ساعت 12:30 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak