سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

به گزارش ایرنا،"مریم ربانی خوراسگانی" ،"شهریار ادیبی" و "پویا پارسایی" نخستین نسل از تیغ جراحی حرارتی و تیغ جراحی غلافدار را با شماره 66547به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده اند.
یکی از این مخترعان گفت:از ویژگی های این تیغ امکان برش همگون پوست بدون اعمال فشار مکانیکی،تخریب بافتی و اسکار با کاهش میزان کربونیزه شدن بافت و امکان برش بافت و انعقاد همزمان برای جلوگیری از خونریزی در موضع عمل است.
"پویا پارسایی " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در شهرکرد، از دیگر ویژگی های این نوع تیغ را امکان استفاده در بیماران قلبی عروقی و واجد "pace maker "به دلیل عدم عبور جریان و ایجاد اختلال در عملکرد آن ،عدم پراکندگی سلول های سرطانی و کاهش میزان توده های دود تولیدی و افزایش میدان دید جراح اعلام کرد.
این دانشجوی مقطع دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: کاهش هزینه ی برق مصرفی با حذف ژانرتور، کاهش چشمگیر هزینه ی تامین وسایل اتاق عمل با استفاده از وسایل ارزان،حذف احتمال ایجاد و تداخل مغناطیسی EMI در مانیتورینگ ،تختها و وسایل تزریق الکترونیک اتاق عمل برخلاف ESUهای رایج و پیشگیری از خطر ایجاد حریق دراتاق عمل پر از اکسیژن برخلاف ESU از دیگر ویژگی های بازر این نسل از تیغ های جراحی است .
وی اعلام کرد: این نوع تیغ جراحی هیچگونه مشابه خارجی ندارد و نخستین بار در ایران تولید شده و به ثبت رسیده است.
به گفته وی، نمونه آزمایشگاهی این نوع تیغ جراحی با موفقیت آزمایش شد و آماده تولید تجاری است.
به گزارش ایرنا،این اختراع جوانان پژوهشگر ایرانی در نامه ی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به شماره 13055مورد تایید قرار گرفته است.


نوشته شده در یکشنبه 89/9/21ساعت 11:38 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak