سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

فارس: پژوهش جدید محققان حاکی از آن است که دستگاههای خودپرداز به اندازه سرویسهای بهداشتی عمومی آلوده اند.
شبکه ایران به نقل از تلگراف نوشت: دستگاههای خودپرداز به اندازه سرویسهای بهداشتی عمومی آلودهاند و نتایج آزمایش هایی که در این زمینه صورت گرفته بیانگر آن است که در آنها باکتریهایی وجود دارد که باعث بروز بیماری و ابتلای فرد به تب و اسهال میشود.

محققان از صفحه کلید مجموعهای از عابربانکها در مرکز شهر که هر روز هزاران نفر برای انجام خریدهای خود از آن استفاده میکنند، نمونه برداری کردند.


این کارشناسان در مرحله بعد نمونه های مشابهی از سرویسهای بهداشتی عمومی شهر تهیه کرده و باکتریهای موجود در این 2 نمونه را در آزمایشگاه زیر میکروسکوپ با هم مقایسه کردند.


به این نمونهها یک شب فرصت برای رشد داده شد. بررسیها نشان داد در هر 2 نمونه باکتریهای باسیل و پسودوموناس بودند که عامل ابتلای افراد به حالت تهوع، تب و اسهال است.


دکتر ریچارد هاستینگز، میکروبیولوژیست در این باره میگوید: میزان باکتریها را در دستگاههای خودپرداز که زیاد از آنها استفاده میشد و سرویسهای بهداشتی عمومی مقایسه کردیم.


وی میافزاید: نتایج این آزمیش ما را شگفت زده کرد زیرا متوجه شدیم عابربانکها به میزان زیادی به باکتری آلوده بود، درست به اندازه سرویسهای بهداشتی عمومی!


وی ادامه میدهد: نوع باکتریهایی که در این 2 مکان یافتیم نیز به طرز شگفت انگیزی یکسان بودند، باکتری هایی که عامل بیماری انساناست.


این پژوهش به آن دلیل انجام شد که شهروندان انگلیسی سرویسهای بهداشتی عمومی را بزرگترین عامل تهدیدکننده سلامت جامعه میدانند. در پژوهشی که بر روی 3 هزار فرد بزرگسال صورت گرفت، مشخص شد بسیاری از آنها تلفنهای عمومی را یکی از بزرگترین خطرها برای سلامت عمومی میدانند.


یک چهارم از افراد، تلفنهای عمومی را بسیار آلوده میدانند. در این لیست، تنها سرویسهای بهداشتی عمومی بالاتر از تلفنهای عمومی قرار گرفته بودند. سومین مکان آلوده از نظر شهروندان انگلیسی نیز ایستگاههای اتوبوس بود.


این در حالی است که دستگاههای خودپرداز در این لیست، در رده دهم قرار داشتند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/23ساعت 5:19 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak