سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

متخصصان با بازبینی چندین مطالعه مختلف در چند سال اخیر به این نتیجه رسیده اند که جویدن آدامس به مدت 30 دقیقه بعد از صرف وعده غذایی، برای بهبود سوزش سردل و ترش کردگی موثر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان تاکید کردند که آدامس جویدن برای خنثی کردن اسیدهای معده که سبب بروز حساسیت ها و سوزش سر دل می شوند، بسیار موثر است.

این گزارشات تایید می کند آدامس جویدن نه تنها بازدم شما را تازه و خوش بو می کند بلکه برای برطرف کردن علائم ترش کردگی نیز مفید است.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، آدامس جویدن اسیدهای معده را که به مری راه پیدا می کنند دوباره به درون معده باز می گرداند.

بنابراین گزارش، ریفلاکس همان سوزش سردل یا به اصطلاح ترش کردن است.این واکنش احساس ناخوشایندی است که اگر شدت یابد، غیر قابل تحمل می شود.

توصیه های تغذیه ای و درمان سنتی برای رفع این مشکل شامل خوردن سیب، شیر و یا عرق نعنا بوده است. ریفلاکس در واقع بازگشت محتویات معده به مری است که معمولا نیم تا دو ساعت بعد از خوردن غذا اتفاق می افتد.

به گزارش ایسنا، آنچه باعث سوزش مری می شود، اسید معده و هورمون پپسین است. این هورمون به مخاط مری آسیب می رساند و در صورت تداوم به ضعف شدیدی در این ناحیه منجر می شود که در درازمدت ممکن است این عارضه بدخیم و آزار دهنده شود.

علامت بارز این مشکل، سوزش سردل یا احساس درد همراه با سوزش زیر جناغ سینه است اما گاهی ریفلاکس با بیماریهای دیگری مثل ناراحتی قلبی و تنفسی اشتباه گرفته می شود.

به گفته پزشکان، چاقی و بارداری ریفلاکس را تشدید می کنند. این عارضه گوارشی یک مشکل جدی است که باید هرچه زودتر برای درمان آن اقدام شود.

اگر ریفلاکس برای مدت طولانی بدون درمان رها شود، می تواند به مشکلات بیشتر و جدی تری مثل اختلال در بلع شامل بلع دردناک و خونریزی های گوارشی ناشی از ناحیه زخم شده مری منجر شود.

گاهی اوقات علائم سوزش سردل به صورت سوء تغذیه، ترش کردن، درد در قسمت بالای شکم یا سینه، برگشت غذا یا مایع به داخل دهان یا افزایش تولید بزاق از سوی بیمار توصیف می شود که تشخیص صحیح آن البته با پزشک متخصص است.

isna


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/29ساعت 11:47 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak