سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

خبرگزاری فارس: معاونت فرهنگی وزارت علوم بر راه‌اندازی شبکه اجتماعی دختران دانشجو در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم تودیع سمانه جوادی مسئول سابق گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم ‌و معارفه فاطمه بلغانی رئیس جدید این گروه در دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی و با حضور علی آدمی مدیرکل دفتر و برخی از کارشناسان این گروه برگزار شد.


آدمی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با بیان اینکه فعالیت در عرصه زنان و دختران دانشگاهی نیازمند کار دانشگاهی و تسلط به مبانی دینی است، گفت: انتظار می‌رود این گروه مطالعاتی با برقراری ارتباط با نهادهای فعال در این زمینه و تشکیل کمیته‌های تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها بتواند مرجع فعالیت‌های فرهنگ در زمینه زنان و دختران دانشگاهی باشد.


در این مراسم، سعید غیاثی مشاور اجرایی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز به تشریح انتظارات معاونت فرهنگی و اجتماعی از گروه مطالعات زنان پرداخت و با اشاره به ترکیب جمعیتی دانشگاه‌ها گفت: گروه مطالعات زنان باید با تعامل و جذب دانشجویان فعال فرهنگی زمینه‌ساز رصد تحولات فرهنگی در زمینه مطالعات زنان باشد.


وی در ادامه با اشاره به تاکید معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر راه‌اندازی شبکه اجتماعی دختران دانشجو تصریح کرد: این گروه باید تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را در دستور کار خود قرار دهد.


غیاثی با بیان اینکه این گروه باید راهکارهای عملیاتی و اجرایی را برای مسائل فرهنگی دختران و زنان دانشگاهی ارائه دهد، یادآور شد: این گروه باید تبدیل به پایگاه مرجع در امور زنان و دانشجویان دانشگاهی باشد.


بنابراین گزارش، فاطمه بلغانی که پیش از این مسئول امور خواهران در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود، به عنوان مسئول گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده است و در بخشی از حکم وی آمده است: « شایسته است با بهره‌گیری از متخصصان امر و با دقت نظر نسبت به اهداف تعیین شده برای دفتر متبوع اهتمام وافر معمول فرمائید.»


نوشته شده در شنبه 89/11/2ساعت 1:43 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak