سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

طراحی مشخصات سلامت شهروندان در کارت های ملی هوشمند

مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ایجاد بخش مربوط به مشخصات سلامت شهروندان در کارت های ملی هوشمند خبر داد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  دکتر ریاضی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای نخستین بار در قم و ایجاد بسیاری از زیر ساخت های لازم در این زمینه در این شهر افزود: باید با کمک مسئولان استان یکی از کاربردهای این کارت در حوزه سلامت تعریف شود تا بتوان بسیاری از اهداف مد نظر را محقق کرد.

وی با اشاره به امکانات و برخی زیر ساخت های حوزه IT در بیمارستان شهید بهشتی اظهار داشت: باید با ایجاد شرایط و تقویت زیرساخت ها در این مرکز شرایط استفاده از این کارت ها را  نخستین بار در کشور در بیمارستان شهید بهشتی قم فراهم کرد.

مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه کارت ملی هوشمند نقش بسیار مهمی در پرونده الکترونیکی سلامت دارد، تصریح کرد: ایجاد و طراحی این امکان در کارت های ملی هوشمند گام مهمی در حوزه سلامت خواهد بود.

دکتر ریاضی با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات و آمار یکی از اهداف و اولویت های وزارت بهداشت است، افزود: طبق ابلاغ وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی تمامی این واحدها در استان های مختلف باید به سمت ایجاد و تقویت اتوماسیون اداری و مکاتبات الکترونیکی حرکت کنند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضرورت ایجاد ارتباط الکترونیکی تمامی واحدهای ستادی و درمانی را یادآور شد و افزود: با گسترش اتوماسیون اداری بسیاری از فرآیندها در حوزه های مختلف ماموریتی مانند مراکز بهداشتی و درمانی و غذا و دارو توسعه و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به درخواست های مردمی با سهولت بیشتری انجام می شود.

دکتر ریاضی با بیان اینکه طبق ماده39 قانون پنجم توسعه باید پرونده الکترونیکی برای شهروندان ایجاد شود، گفت: این پرونده الکترونیکی حاوی داده ها و اطلاعات سلامت شهروندان از پیش از تولد تا بعد از مرگ است.

وی افزایش کیفیت خدمات سلامت را یکی از اهداف اصلی ایجاد پرونده های الکترونیکی دانست و افزود: حرکت به سمت تشکیل این پرونده ها در مدیریت شاخص های آماری و همچنین توسعه فعالیت های پژوهشی و علمی نقش بسزایی دارد.


نوشته شده در شنبه 89/11/2ساعت 2:0 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak