سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

دکتر محمد حسن عامری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : گاهی اوقات دستکاری و تمیز کردن گوش عامل خارش گوش است با این حال باید توجه داشته باشیم که هر گونه دستکاری گوش حتی تمیز کردن گوش با گوش پاک کن نیز باعث خارش گوش می شود.
وی اظهار داشت: دستکاری گوش باعث خراش میکروسکوپی پوست کانال گوش می شود و در نتیجه میکروب می تواند از سد پوستی گذشته و به بافت زیر پوستی نفوذ کند.
وی ادامه داد: خارش گوش یکی از علائم نفوذ میکروب به زیر پوست کانال گوش است . فردی که گوشش را می خاراند به طور موقت راحت می شود امّــا با فاصل? کوتاهی مجدداً خارش گوش به سراغش خواهد آمد و مجبور خواهد شد که مجدداً گوش را بخاراند و این سیکل معیوب ادامه خواهد یافت و روز بروز خارش گوش وی بیشتر می شود
عامری با توصیه براینکه به هیچ وجه و با هیچ وسیله ای گوش را تمیز یا دستکاری نکنید ادامه داد: خارش گوش می تواند کلافه کننده باشد. گاهی اوقات آلرژی یا عفونت قارچی علت خارش گوش است اما در اکثر موارد درماتیت یا التهاب مزمن پوست کانال گوش (اگزما) عامل آن است.
این متخصص گوش حلق و بینی با اشاره به درماتیت سبورئیک یکی دیگر از علل خارش گوش است که پوست کانال مشابه پوست سری است که شوره ریزی دارد گفت : در این بیماری پوست کانال پوسته پوسته شده و خشک و ملتهب است و این حالت ممکن است توسط بعضی از مواد غذایی تشدید یابد. غذاهای چرب و غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا مثل قند، نشاسته و شکلات ممکن است علائم بیمار را تشدید کنند.
عضو انجمن علمی راینولوژی ایران افزود: بدیهی است که استفاده کوتاه مدت از قطره و پماد موضعی این فرصت را به فرد مبتلا به خارش گوش می دهد تا سعی کند از دستکاری گوشش خودداری کند.


نوشته شده در یکشنبه 89/11/10ساعت 12:16 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak