مطالب متفرقه

انستیتو دارویی آمریکا در بیانیه اخیر خود دستورالعمل‌های جدید مصرف روزانه کلسیم و ویتامین D را منتشر و اطلاعات تازه و در عین حال تعجب آوری را درباره مقدار این املاح و ریزمغذی‌های مهم در مکمل‌ها و رژیم غذایی روزانه انسان ارائه کرده است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، کمیته کارشناسی این انستیتو متشکل از متخصصان استخوان چنین نتیجه‌گیری کرده است که اکثر مردم نیازی به مکمل‌های این ریزمغذی‌های حیاتی ندارند و نیز هشدار داد مردم مراقب خطرات مصرف دوز بالای برخی از این مکمل‌ها برای سلامت خود باشند چون در بسیاری از موارد تشکیل سنگ‌های کلیوی بروز و بیماریهای قلبی با مصرف مکمل‌های کلسیم ارتباط مستقیم دارند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، برای سلامت و استحکام استخوانها ویتامین D و کلسیم باید در کنار هم در بدن وجود داشته باشند چون این ویتامین برای جذب کلسیم از مجاری گوارشی باید وجود داشته باشد اما اینکه چه کسانی و به چه مقداری به این مکمل‌ها احتیاج دارند موضوعی است که بنا بر فاکتورهای مختلف در افراد گوناگون فرق می‌کند. پاسخ مناسب به این سوالات بستگی به این دارد که شما به طور معمول از چه نوع غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده می‌کنید، آیا سابقه فردی یا خانوادگی شکستگی‌های استخوانی دارید و یا عاداتی دارید که روی سلامت استخوانهایتان تاثیرگذار هستند.

دکتر رت هینی متخصص استخوان در دانشگاه آمریکایی کریگتون در این باره تاکید دارد: حداقل یک سوم از اتمام موارد شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان اساس تغذیه‌ای دارند و در هر فردی این فاکتور متفاوت است لذا مصرف یا عدم مصرف این مکمل‌ها در تمام افراد یکسان نبوده و برخی ممکن است حتی هیچ نیازی به آنها نداشته باشند.


نوشته شده در چهارشنبه 89/11/13ساعت 12:33 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak