سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

پژوهشگران علوم پزشکی ، منطقه اصلی مربوط به ترس و اضطراب را در مغز شناسایی کردند

مرکز ترس در منطقه‌ای از هیپوکامپ قرار دارد .

 

روانپزشکان و متخصصان علوم اعصاب در انگلیس پس از9ماه آزمایش دریافتند، مرکز ترس و اضطراب در منطقه‌ای از هیپوکامپ در لوب میانی گیجگاهی قرار دارد که این منطقه بطور معمول با حافظه و آگاهی از مکان مرتبط است.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  این متخصصان با انجام مجموعه‌ای از اسکن‌های مغزی روی افراد وحشت زده و مضطرب، متوجه شدند در هنگام احساس ترس، بخش هیپوکامپ فعال می‌شود.

روانپزشکان می‌گویند ترس یک واکنش احساسی به تهدید یا خطر است و معمولا با رفتارهای خاص فرار و اجتناب مربوط است. همچنین ترس معمولا با درد ارتباط ‌دارد.

به گفته متخصصان علوم روانشناسی، ترس در دوران بزرگسالی که به ترس‌های بیمارگونه شهرت دارند، ‌ناشی از تربیت غلط والدین است. افراد مضطرب، در رویارویی با مشکلات، دچارحالت به اصطلاح انجماد می‌شوند، پدیده‌ای که آن را «مهار اخلاقی» می‌نامند.

همچنین در این تحقیقات مشخص شد زنان، اضطراب بیشتری نسبت به مردان دارند و از مسائل ساده‌تر مانند وارد شدن به یک اتاق شلوغ یا حتی انتخاب یک وسیله جدید احساس ترس و نگرانی می‌کنند.

براساس این بررسی ها، ترس ریشه روانی دارد. ترس طبیعی که در سنین خاصی به وجود می‌آید، چنانچه فرد بتواند آن را کنترل و با محیط وفق دهد به مرور زمان از بین می‌رود. اما ترس بیمارگونه مدت‌ها با فرد باقی می‌ماند و گاهی جدا شدن از آن غیرممکن می‌شود.

روش‌های غلط تربیتی والدین، اثر مخربی بر روی کودکان دارد که منجر به تولید ترس می‌شود. دانش روانشناسی بالینی نشان می‌دهد افرادی که دچار ترس هستند، هیچ گاه دست به اقدام جدید نمی‌زنند و همیشه سعی به عادت دارند، زیرا از شکست به شدت می‌ترسند.

اضطراب پدیده‌ پیچیده‌ای است که تا کنون درک دقیق و کاملی از آن بدست نیامده و می‌تواند تاثیرات اساسی روی زندگی افراد داشته باشد.

روانپزشکان امیدوارند با شناسایی این منطقه در مغز به روش‌های تازه و کاربردی تری برای درمان و کنترل این ویژگی‌ رفتاری مشکل ساز دست پیدا کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/28ساعت 9:23 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak