سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

نتایج یک مطالعه جدید حاکیست وقتی هوا سرد می‌شود، زنان بیشتر از مردان دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، مارک نیوتن، متخصص دانشگاه انگلیسی پورت اسموت در این ‌باره گفت: دختران سرما را بیشتر از پسرها احساس می‌کنند وعلت آن فقط به این خاطر است که دخترها بهتر می‌توانند حرارت را ذخیره کنند.

دکتر نیوتن تصریح کرد: پخش لایه چربی در بدن زنان بیشتر است و آنها قادر هستند تمام خون بدنشان را به اعضای مرکزی خود بازگردانند.

به گزارش روزنامه دیلی‌ تلگراف، وی افزود: زنان به یک تکنیک موثرتر برای حفاظت از دمای مرکزی بدنشان نیاز دارند چون تراکم کلی چربی و عضلاتشان کمتر ازمردان است و تمام این فاکتورها بدان معنی است که جریان خون در دست‌ها و پاهای زنان کمتر از مردان است. از آنجا که این نقاط انتهایی در بدن احساس سرما یا گرما را به ما دیکته می‌کنند لذا وقتی دست‌ها و پاهایمان سرد باشند در کل بدنمان احساس سرما می‌کنیم.

به گفته این متخصص انگلیسی، از آنجا که دمای داخلی بدن زنان 4/0 درجه بالاتر از دمای داخلی بدن مردان است لذا دمای دستها و پاهایشان 8/2 درجه پایین‌تر از مردان است. علاوه بر این‌ها افراد وقتی خسته می‌شوند نسبت به تغییرات در دما، حساس‌تر می‌شوند و از آنجا که دمای بدن در شب پایین می‌آید در این زمان دمای بدن زنان سریعتر به حداقل آن افت می‌کند.


نوشته شده در دوشنبه 90/3/16ساعت 11:48 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak