سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

پرتال دانشگاهی کشور : رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به 900 هزار داوطلب آزمون کارشناسی‌ارشد، گفت: دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد ظرفیت پذیرش تنها 10 درصد از این متقاضیان را دارند که این مساله موجب خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی واحد سبزوار با بیان این که دانشگاه آزاد جایگاه ایران را در زمینه شاخص‌های آموزش عالی و نیروی‌انسانی تحصیل‌کرده در جهان ارتقا بخشیده است، گفت: پیدایش و شکل‌گیری دانشگاه آزاد کار خدا بوده و این دانشگاه اکنون با 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور و 5 واحد و مرکز در خارج از کشور، یک میلیون و600 هزار دانشجو، 4 میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 30 هزار عضو هیأت علمی، بیش از 30 هزار پرسنل، 600 مدرسه سما، با بیش از 50 هزار دانش‌آموز، 50 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی و کتابخانه‌ها و سایت‌های تربیت‌بدنی، مساجد، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و هزاران آزمایشگاه، کارگاه، مزرعه و ... امروز بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی جهان است.

جاسبی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی تعطیل شده بود، بلندگوها و تریبون‌های مخالفان انقلاب، جمهوری اسلامی را ضدعلم و دشمن پیشرفت می‌خواندند اما با گشایش دانشگاه‌ها و تأسیس دانشگاه آزاد امروز شاخص تعداد دانشجویان ایران به حد استاندارد کشورهای پیشرفته رسیده است اما دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه این موفقیت عظیم را منعکس نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دهه اول حیات دانشگاه آزاد به نام دهه تثبیت، دهه دوم به نام دهه توسعه، دهه سوم به نام دهه کیفیت و دهه چهارم این دانشگاه دهه رقابت با سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیاست.

وی در ادامه گفت: امروز از لحاظ فضای عمرانی و رفاهی دانشگاه‌های دولتی را پشت سر گذاشته‌ایم و سالانه حدود 7 هزار عضو هیأت علمی جذب دانشگاه آزاد می‌شود و در زمینه تولید مقالات علمی، پژوهشی ISI به رتبه اول کشور دست یافته‌ایم و برای فتح قله‌های علوم و تکنولوژی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جاسبی بیان داشت: تاکنون شعبات واحد علوم و تحقیقات برای پاسخ‌گویی به نیازهای تحصیلات تکمیلی و جذب اعضای هیأت در همه استان ها تأسیس شده و در صورتی که سبزوار شرایط لازم را داشته باشد برای تأسیس واحد علوم و تحقیقات در هیأت موسس و هیأت امنا پیگیری خواهد شد.

وی دانشگاه آزاد را محصول عشق، اعتقاد، ایمان، همت، اراده، انگیزه و توکل به خدا دانست و گفت: با عقل محاسبه‌گر ایجاد بزرگ‌ترین دانشگاه جهان مقدور نبود و این عظمت کار خداست و ما تنها افتخار خدمت‌گزاری در سنگر علم و دانش را داریم.

جاسبی همچنین با اشاره به مناسبت‌های تاریخی خردادماه تصریح کرد: 15 خرداد روز با شکوه و نقطه عطف پیروزی و مبدا تاریخ انقلاب اسلامی در کشور است.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تأکید بر توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، علت مهاجرت دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به کشورهایی نظیر هند، مالزی و آسیای میانه را در ظرفیت پایین پذیرش دانشجو در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: 900 هزار داوطلب آزمون کارشناسی‌ارشد هستند که دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد ظرفیت پذیرش 10 درصد از متقاضیان را دارا هستند که این مساله موجب خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می‌شود.


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 8:48 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak