سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

به گزارش ایرنا و به نقل از مجله احساسات، تاثیر رنگ در روح و روان افراد به‌قدری زیاد است که می‌توان به آن به عنوان یک شیوه درمانی نگریست و این در حالی‌است که متاسفانه اکثر افراد از معجزه رنگ‌ها بی‌اطلاعند.
استاد روانشناسی دانشگاه روچستر که مدیر این پروژه تحقیقاتی است می‌گوید : رنگ پوست صورت انسان‌ها وقتی عصبانی هستند و یا برای حمله به شخص دیگری آماده می‌شوند، قرمز می‌شود دیدن رنگ قرمز برای فرد مانند یک زنگ خطر است و باعث می‌شود حالت آماده‌باش به خود گیرند و همیشه گوش‌به زنگ باشد؛ بنابراین مدت زمان لازم برای عکس العمل فرد به حداقل کاهش می‌یابد.
محققان بر این باورند که رنگ قرمز مانند شمشیر دولبه است چون علاوه بر سرعت بخشیدن به عکس العمل افراد احساسات دیگری مانند بروز نگرانی، حواس‌پرتی و حس خودشیفتگی را نیز در فرد بیدار می‌کند که جنبه منفی این رنگ است.
تحقیقات اخیر نشان داده است که برای مثال پوشیدن لباس قرمز برای ورزشکاران باعث می‌شود اغلب بازی را به حریف واگذار کنند؛ یا کارایی دانش‌آموزانی که قبل از امتحان در معرض رنگ قرمز قرار می‌گیرند کاهش می یابد .
به طور کلی رنگ قرمز میزان هشیاری فرد را تحریک می‌کند؛ حال بسته به آرامش فرد است که بادیدن این رنگ سریع الانتقال یا عصبی و دستپاچه شود.

 


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 9:7 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak