سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

گروهی از متخصصان آمریکایی ادعا کرده‌اند که شدت چین و چروک‌های پوست صورت در نخستین سالهای یائسگی می‌تواند میزان تراکم استخوانی زنان میانسال و سالمند را نشان دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان می‌گویند چروک‌های زیاد صورت در واقع نشان دهنده کاهش تراکم استخوانی در زنان یائسه است.

دکتر لوبنا پال، متخصص غددشناسی تولیدمثلی در دانشکده پزشکی ییل در این باره می‌گوید: مطالعات ما نشان می‌دهد که بین تراکم استخوانی و چین و چروک‌های پوستی رابطه در خور توجهی وجود دارد.

دکتر پال تصریح کرد: در زنان یائسه پوست صورت می‌تواند سرنخی از وضعیت سلامت استخوان بندی بدن فرد ارائه کند این ارتباط پیش از این شناخته نشده بود. با این یافته احتمالا پزشکان در آینده قادر خواهند بود که در یک نگاه و بدون نیاز به انجام آزمایش‌ها و تست‌های پرهزینه، احتمال شکستگی‌های استخوانی را در زنان یائسه تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه روی 114 زن در اواخر دهه 40 سالگی و اوایل دهه 50 سالگی‌شان صورت گرفت که با وجود قرارگرفتن در سن یائسگی از هورمون درمانی استفاده نکرده بودند. متخصصان در این آزمایشات میزان چین و چروکهای پوست صورت و گردن و عمق این چروکها را در شرکت کنندگان بررسی کردند و متوجه شدند که هرچه این چروکها بیشتر و عمیق‌تر باشد میزان استحکام استخوانی افراد کاهش پیدا می‌کند.


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 9:8 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak