مطالب متفرقه

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها اولویت پذیرش دانشجوی مهمان را تعیین می‌کنند و تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان مهمان به عهده دانشگاه‌‌هاست.

مجتبی بذرافشان مدیر کل دانشجویان داخل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه زمان درخواست انتقال و مهمانی دانشجویان به پایان رسیده است، افزود: 22 هزار تقاضا از سوی دانشجویان برای انتقال و مهمانی در سامانه جدید ثبت‌ شد.

وی گفت: بیشترین تقاضای ورود برای 5 دانشگاه به ترتیب دانشگاه فردوسی مشهد با هزار و 880 تقاضا، دانشگاه اصفهان با هزار و 844 تقاضا، دانشگاه شیراز با هزار و 812 تقاضا، دانشگاه تهران با هزار و 781 تقاضا و دانشگاه صنعتی اصفهان با هزار و 389 تقاضا بود که این آمار یک سوم کل تقاضای مهمانی و انتقال به دانشگاه‌هاست.

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: براساس آیین‌نامه انتقال و مهمانی دانشجویان، دانشگاه‌های مستقر در تهران 20 درصد از ظرفیت ورودی، دانشگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها 25 درصد از ظرفیت ورودی هر سال و مؤسسات غیرانتفاعی 15 درصد از ظرفیت ورودی هر سال خود را باید به پذیرش دانشجویان مهمان اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در انتخاب دانشجویان خواستارِ مهمانی یا انتقال، مختار هستند، گفت: وزارت علوم در انتقال دانشجویان اولویت اول را به خانم‌ها اختصاص داده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد دانشجویان داوطلب مهمانی در دانشگاهی بیشتر از ظرفیت آن دانشگاه باشد، دانشگاه‌ها باید اولویت اول را به خانم‌ها اختصاص دهند، اگر تعداد خانم‌ها نیز بیشتر از ظرفیت باشد دانشگاه به صلاحیت خود براساس شرط معدل، تأهل و موارد دیگر اقدام به پذیرش دانشجوی مهمان می‌کند.


نوشته شده در سه شنبه 90/3/24ساعت 7:0 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak