سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج حاصل از جدیدترین تحقیقات  در رابطه با ارتباط بین رشد روزانه کودکان و خواب نشان می دهد این دو به شکل محکم  به هم ارتباط دارند  و بویژه جهش سریع در رشد با افزایش میزان ساعات خواب روزانه و همچنین افزایش تعداد دفعات خواب روزانه و مدت زمان شروع خواب تا بیداری ارتباط نزدیکی دارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  پروفسور میشل لمپل، استاد علم انسان شناسی از دانشگاه راموری می گوید :  تاکنون اطلاعات کمی در مورد زیست شناسی رشد جهشی داشتیم.

اکنون اطلاعات به دست آمده از این بررسی ها، پنجره جدیدی برای مطالعات علمی آینده درخصوص مکانیسم ها و گذرگاه هایی که پایه و اساس رشد جهشی هستند، می گشاید.البته در عمل مطالعات به والدین کمک می کند تا بدانند الگوی خواب نامنظم، یک بخش عادی از رشد و پیشرفت کودک است.

لمپل می گوید: اختلالات خواب ممکن است موجب پریشان خاطری والدین شود، اگرچه نتایج تحقیقات به کودکان این فرصت را می دهد که با کمک آنها والدین درک بهتری نسبت به کودکان داشته باشند و نشان می دهد از قرار معلوم الگوی نامنظم خواب، بخشی از زندگی عادی کودکان در مسیر رشد است، چرا که کودکان معمولا از انجام کارهای سخت چشم پوشی می کنند و کمتر سراغ الگوهای رفتاری سخت می روند.


نوشته شده در سه شنبه 90/3/24ساعت 7:7 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak