سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

محمد حسین سرورالدین، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه جلسه کارگروه ماده 4 کنکور برگزار شده است، افزود: در این جلسه مقرر شد به هر داوطلب 2 نمره داده شود، نمره‌ای براساس آزمون کنکور و نمره‌ای براساس آزمون کنکور و سوابق تحصیلی و سرانجام نمره‌ای که بالاتر بود در گزینش دانشجو لحاظ شود.

وی گفت: با توجه به مصوبه کارگروه ماده 4 کنکور سوابق تحصیلی فقط با تأثیر مثبت لحاظ می‌شود و در صورتی که این نمره به نفع داوطلب باشد در گزینش مورد توجه قرار می‌گیرد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از 90 هزار داوطلب سوابق تحصیلی نداشتند، افزود: پس از 20 بار رد و بدل شدن فایل‌های سوابق تحصیلی داوطلبان بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور این آمار در حال حاضر به 15 هزار نفر رسیده است و در صورتی که سوابق تحصیلی این افراد نیز ارایه نشود، نمره آنها فقط براساس نمره آزمون سراسری لحاظ می‌شود.


وی ادامه داد: در صورتی که این افراد پس از اعلام نتایج نسبت به سوابق تحصیلی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند سوابق خود را ارایه دهند هرچند که حدس ما این است که به دلیل مناسب نبودن نمره سوابق تحصیلی این افراد سال اخذ دیپلم خود را اشتباه وارد کرده‌اند.


سرورالدین با تأکید براینکه سازمان سنجش آموزش کشور فقط مجری است، افزود: آخرین فایل سوابق تحصیلی دانش‌آموزان براساس مصوبه کارگروه ماده 4 کنکور باید امروز به سازمان سنجش آموزش کشو برسد و این سازمان نیز براساس آن در گزینش دانشجویان عمل می‌کند.


نوشته شده در شنبه 90/5/1ساعت 1:32 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak