سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

در صورتی که دندان های شیری خراب شوند، فضای لازم برای رشد دندان های دایمی از بین می رود و تکلم کودک نیز دچار مشکل می شود.

دکتر لیلا بصیر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خوزستان، اظهار داشت: حفاظت و مراقبت از دندان های شیری بسیار مهم است و این در حالی است که برخی افراد تصور می کنند به علت آن که دندان های شیری با دندان های دایمی جایگزین می شوند نیاز به مراقبت ندارند.

وی افزود: دندان های شیری تا 13 سالگی در دهان کودک وجود دارند و نقش مهمی در فرآیند تغذیه او ایفا می کنند و در صورتی که دندان شیری تخریب شود تغذیه کودک نیز دچار مشکل می شود.

بصیر تصریح کرد: همچنین به علت این که از بدو تولد تا 12 سالگی، فرم فک و صورت کودک شکل می گیرد و دندان های شیری فضای لازم را برای رشد دندان های دایمی ایجاد می کنند، در صورتی که تخریب شوند رشد دندان دایمی با مشکل مواجه می شود.

این دندان پزشک کودکان خاطرنشان کرد: همچنین اگر در 12 سال نخست زندگی کودک، دندان های او دچار مشکل شوند بر تکلم کودک تاثیر منفی خواهد داشت که این تاثیر ها گاه تا مدت طولانی ماندگار می شوند.

وی بیان کرد: کودکان در سن چهار تا پنج سالگی بسیار به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند و در صورتی که دندان های شیری تخریب شوند ممکن است کودک دچار افسردگی و یا کاهش اعتماد به نفس شود.

بصیر گفت: مصرف مکرر و دایمی فست فودها می تواند بر دندان های شیری کودکان تاثیر منفی بگذارد.

وی افزود: فست فودها دارای نشاسته فراوان هستند و مصرف بیش از حد این مواد و ماندگاری نشاسته بر روی دندان ها موجب تبدیل نشاسته به قند و تخریب دندان ها شود.

این دندان پزشک کودکان تصریح کرد: مصرف فست فود برای کودکان به هیچ وجه توصیه نمی شود و در صورت مصرف نیز باید دندان ها شسته شوند.


نوشته شده در یکشنبه 89/6/14ساعت 5:24 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


Design By : Pichak