سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام‌نور گفت: یک میلیون دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علیرضا اژدر دوشنبه شب در جمع خبرنگاران استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: از این تعد12 هزار و 250 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه پیام‌نور کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی به سه هزار عضو ثابت هیئت علمی و 35 هزار نفر عضو مدعو اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته تاکنون برنامه‌های از قبیل، اعزام 690 دانشجو به عمره، برگزاری چهار هزار و 440 همایش و سمینارعلمی، برگزاری آیین ازدواج دانشجویی یک هزار و 933 زوج، اعزام 20 هزار دانشجو به اردهای راهیان نور، و .... توسط دانشگاه پیام‌نور کشور انجام شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: درحال حاضر مهم‌ترین مشکل این دانشگاه در زمینه کمبود بودجه و اعتبارات فرهنگی است.
اژدر با اشاره به اینکه سرانه دانشجویی دانشگاه پیام‌نور 80 هزار ریال است، گفت: این میزان با 350 تا 400 هزار ریال سرانه دانشجو در دیگر دانشگاه‌های کشور تناسبی ندارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور گفت: این دانشگاه به دلیل بومی بودن دانشجویان وایجاد امکانات موردنیاز دانشجویی، کمترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در مقایسه با دیگر مراکز علمی کشور دارد.
وی در ادامه از رئیس و کارکنان دانشگاه پیام‌نور لرستان تقدیر کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور لرستان یکی از دانشگاه‌های موفق، فعال و موثر در کشور است.
اژدر در ادامه یادآورشد: دانشگاه پیام‌نور کشور برای توسعه دانشگاه پیام‌نور لرستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


نوشته شده در جمعه 89/11/15ساعت 12:33 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |


خبرگزاری فارس: اداره‌کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از ممنوعیت انتقال دانشجویان در دانشگاه‌های یک شهر، تصریح کرد: انتقال دانشجویان "دولتی‌ها " به دانشگاه‌‌های "غیردولتی " مقدور نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اداره‌کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص اجرای آئین‌نامه میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی اعلام کرد که به استناد ماده 3 آئین‌نامه مذکور، میهمانی مبنا همان میهمانی است که صرفا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و دانشگاه مقصد پس از 2 نیمسال میهمانی دانشجو و بر اساس مفاد مواد 5 و 10 آئین‌نامه مذکور درباره تقاضای انتقال دانشجو میهمان تصمیم‌گیری می‌نماید.


در این اطلاعیه تصریح شده است که میهمانی و انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر مجاز نیست و دانشجویانی که تقاضا انتقال توأم با تغییر رشته دارند باید دارای شرایط لازم برای انتقال و هم‌چنین تغییر رشته مندرج در‌ آئین‌نامه آموزش مصوب اردیبهشت ماه سال 76 شورای عالی برنامه‌ریزی باشند.


همچنین میهمانی از دانشگاه‌های دولتی به مؤسسات غیرانتفاعی غیردولتی مقدور نیست و دانشجویان پذیرفته شده به عنوان میهمان مبنا در طی دوره میهمانی بر اساس مفاد تبصره ماده 6 آئین‌نامه ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم می‌باشند.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/12ساعت 11:8 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

داوطلبان مشمول آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته متجانس انتخاب کنند

خبرگزاری فارس: به داوطلبان مشمول آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توصیه می‌شود رشته انتخابی خود را متجانس با رشته دوره کارشناسی تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که با توجه به درجه اعتبار دانشگاه محل تحصیل یا محتوای دروس گذرانده شده به مدرک تحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، می‌توانند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 90 دانشگاه آزاد شرکت کنند.


این داوطلبان اگر در آزمون پذیرفته شوند، اجازه ورود به دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه را در رشته مربوطه به دست می‌آورند و اگر پذیرفته نشوند ولی 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته امتحانی مربوطه را کسب کنند، فقط عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنها حذف خواهد شد.


ضمناً چون ارزشیابی مدارک دانش آموختگان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور در دانشگاه آزاد صورت نمی‌گیرد افرادی که شرایط فوق را احراز کرده باشند تأییدیه مربوطه را از دانشگاه برای مراجع ذیربط دریافت خواهند کرد. البته باید توجه داشت که دارندگان مدرک معادل از مؤسسات داخل کشور مشمول مقررات این بند نمی‌شوند.


* دارندگان مدرک معادل می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند


دارندگان مدرک معادل کارشناسی از مؤسسات آموزش عالی معتبر و مورد تأیید داخل کشور، اگر

در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده و بر اساس گواهی سازمان مذکور مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته شده باشند، در صورت پذیرفته شدن در آزمون می‌توانند با
ارائه اصل گواهی مذکور و در صورت احراز سایر شرایط، ثبت‌نام کنند.

دارندگان مدرک کارشناسی معادل که دوره کارشناسی معادل آنها با مجوز وزرات علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شده است و گواهی قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور را دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.


فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی مشمول طرح تعهد خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1390 دانشگاه آزاد باید از لحاظ طرح تعهد خدمت وضعیتشان مشخص شود و ادامه تحصیل آنها از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش

پزشکی بلامانع باشد. این قبیل داوطلبان در صورت پذیرفته شدن ملزم به ارائه مجوز تحویل مدارک تحصیلی و ریز نمرات دوره تحصیلی صادره از وزارت مزبور هستند در غیر این صورت عواقب ناشی از آن به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

تمام فارغ التحصیلانی که مقطع کارشناسی ارشد پیوسته یا ناپیوسته خود را به پایان رسانده‌اند و دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هستند، درصورت تمایل به شرکت در این آزمون می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند، بدیهی است در صورت قبولی باید مدارک فارغ التحصیلی و ریز نمرات

دروس دوره مقطع کارشناسی خود را در هنگام ثبت‌نام به واحد دانشگاهی ارایه دهند.

ممکن است قبول شدگان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بنا به تشخیص گروه آموزشی مربوط، ملزم به گذراندن حداکثر 12 واحد درس جبرانی (دروس جبرانی دروسی هستند که از بین دروس تعریف شده دوره کارشناسی رشته پذیرفته شده دانشجو انتخاب می‌شود) مازاد بر دروس دوره باشند که قبل از شروع دوره اصلی ارائه می‌شود.


* طول مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 2 سال است


طول مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دو سال و تا یکسال دیگر (جمعاً سه سال ) قابل تمدید است. با توجه به مقررات ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، این مدت برای افراد مشمول به هیچ وجه قابل افزایش نیست. لذا با توجه به مفاد ماده 21 فوق و تعداد واحد درسی مازادی که دانشجویان به دلیل عدم تجانس رشته تحصیلی دوره کارشناسی با رشته‌ای که در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده‌اند به داوطلبان مشمول آزمون دوره کارشناسی ارشد توصیه می‌شود رشته انتخابی خود را متجانس با رشته دوره کارشناسی تعیین کنند.


* شرط فارغ‌التحصیلی در دانشگاه آزاد داشتن معدل 14


حداقل نمره قبولی هر درس در امتحانات داخلی در تمام دروس دوره کارشناسی ارشد 12 و شرط فارغ التحصیلی، داشتن حداقل معدل کل 14 است.


اگر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته در هر یک از نیمسال‌های تحصیلی میانگین نمرات کمتر از 14 کسب کند، مشروط محسوب می‌شود و در صورتی که در دو نیمسال مشروط شود، در هر مرحله‌ای از تحصیل که باشد از ادامه تحصیل وی جلوگیری خواهد شد.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/12ساعت 11:7 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

خبرگزاری فارس: داوطلبان دکتری متقاضی تحصیل در دانشگاه شریف علاوه بر ثبت‌نام در سامانه ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش باید در سامانه ثبت‌نام آزمون دکتری این دانشگاه نیز ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 1390 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان یکی از گزینه‌های خود انتخاب می‌کنند لازم است علاوه بر ثبت‌نام در سامانه ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش، در سامانه ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف به آدرس www.sharifgradschool.net نیز باید ثبت‌نام کنند.


برپایه این گزارش، زمان دقیق و چگونگی ثبت‌نام در سامانه ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف و ضوابط و شرایط مربوطه متعاقباً از سوی این دانشگاه اعلام می‌شود.


همچنین داوطبان جهت اطلاع از جزئیات، از 15‌ام بهمن‌ماه 1389 به آدرس‌های الکترونیکی www.sharifgradschool.net ،www.sharifgradschool.ir ،www.sharif.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/12ساعت 11:5 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از پذیرش بدون کنکور دانشجو در این واحد دانشگاهی خبر داد .
دکتر بهزاد چهکندی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از بین دارندگان مدارک دیپلم فنی و کاردانش و پیش دانشگاهی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 89 در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ، بدون کنکور دانشجو می پذیرد . وی افزود : این دانشگاه در رشته های عمران ، معدن ، معماری ، نقشه کشی صنعتی ،نقشه کشی معماری ، مکانیک ، مکانیک خودرو ، الکترونیک ، کامپیوتر ، حسابداری ، مدیریت ، تربیت بدنی ، الکتروتکنیک ، ساخت و تولید ، ساختمان و صنایع شیمیایی پذیرای داوطلبان علاقمند است .
چهکندی اظهار داشت : علاقمندان واجد شرایط به تحصیل در این دانشگاه می توانند با در دست داشتن مدارک جهت ثبت نام و تشکیل پرونده از تاریخ 10 بهمن 89 به اداره آموزش مراجعه نمایند .


نوشته شده در دوشنبه 89/11/11ساعت 12:58 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

Design By : Pichak