سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تنها مهلت ثبت درخواست‌های دانشجویان متقاضی مهمانی در نیمسال اول سال تحصیلی آتی را اعلام کرد و گفت: تکلیف دانشجویان متقاضی مهمانی از این جهت که با درخواستشان موافقت شده یا خیر در نیمه تابستان 90 مشخص می‌شود.
مجتبی بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: دانشجویانی که در ترم جاری تصمیم ارائه درخواست برای میهمانی در دانشگاه دیگر را دارند باید در اردیبهشت ماه درخواست‌های الکترونیکی‌شان را اعلام کنند. اردیبهشت ماه تنها زمانی در نیمسال دوم تحصیلی است که دانشجویان می‌توانند درخواست خود برای مهمانی در دانشگاه دیگر را ارائه دهند.
وی اضافه کرد: دانشجویان در سال‌های گذشته درخواست‌های خود برای مهمانی را در تابستان ارائه می‌کردند اما آئین نامه جدید مقرر کرده که برای مهمانی در نیمسال اول تحصیلی باید درخواست‌ها در اردیبهشت ماه ارائه شود و دانشگاه تا خرداد ماه این درخواست‌ها را بررسی کند.
مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم ادامه داد: به این ترتیب در نیمه تابستان 90 تکلیف دانشجویان متقاضی مهمانی در نیمسال اول 91 - 90 مشخص می‌شود، از این جهت که آیا با درخواستشان برای مهمانی در دانشگاه دیگر موافقت شده یا خیر.
بذرافشان درباره نشانی پایگاه الکترونیکی مربوط به ثبت درخواست‌های میهمانی به مهر گفت: نشانی سامانه الکترونیکی که دانشجویان متقاضی مهمانی از طریق آن می‌توانند درخواست‌هایشان را ثبت کنند قبل از اردیبهشت ماه 90 اعلام می‌شود.
وی افزود: هدف از الکترونیکی شدن ثبت درخواست‌های دانشجویان برای میهمانی این است که دانشجویان و خانواده‌هایشان بی‌خود از این دانشگاه به آن دانشگاه نروند. از اردیبهشت ماه درخواست دانشجویان برای مهمانی از دانشگاه مبدأ به صورت الکترونیکی به دانشگاه مقصد ارسال می‌شود و دیگر لازم نیست دانشجو یا خانواده‌اش فاصله بین شهرها را بی‌خود طی کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/28ساعت 9:38 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

ایسکانیوز: سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1390 اطلاعیه مهمی صادر کرد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای به اطلاع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1390 می رساند، محاسبه و تعیین هزینه ثبت نام برای آزمون‌ها با تصویب مراجع قانونی صورت می‌گیرد.
در این اطلاعیه آمده است، با توجه به اینکه در سال 89 هزینه ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال 1390 مبلغ 138 هزار ریال تعیین و پس از اتمام مراحل ثبت نام به این سازمان ابلاغ شده است، داوطلبان در زمان ثبت نام مبلغ 105 هزار ریال پرداخت کرده‌اند و این سازمان ‌باید قوانین موضوعه کشور را رعایت کند چاره‌ای جز دریافت ما به التفاوت هزینه ثبت نام (33000 ریال) در زمان توزیع کارت نداشته است.
لذا براساس اطلاعیه‌های مورخ 17 / 11 / 89 و 24 /11 / 89 روشهای مختلف پرداخت مبلغ فوق را به استحضار داوطلبان رسانیده است با این وجود جهت رفاه حال داوطلبانی که موفق به پرداخت مبلغ فوق و دریافت کارت نشده‌اند می رساند این داوطلبان در این مرحله نیازی به پرداخت مبلغ فوق نداشته و می توانند طبق روال عادی به دریافت کارت خود اقدام کنند و به واریز مبلغ 33000 ریال برای یک رشته امتحانی و 66000 ریال برای دو رشته امتحانی به حساب 748 خزانه نزد بانک ملی ایران اقدام و حداکثر تا 5/ 12 / 89 فیش مربوط را به آدرس تهران صندوق پستی 4378-15875 واحد ثبت نام آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش آموزش کشور با درج شماره پرونده و نام و نام خانوادگی خود ارسال کنند.
سایر افرادی که قبلا از روش های دیگر معرفی شده در اطلاعیه مربوط به خرید اقدام کرده اند یا مایل هستند از این روش ها اقدام کنند لازم است اطلاعات دریافت شده از طریق روش های اشاره شده را به همراه شماره پرونده و نام و نام خانوادگی حداکثر تا 5 / 12 / 89 به صندوق پستی فوق ارسال کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/28ساعت 9:35 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

خبرگزاری فارس: با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه آزاد جابجایی، تغییر رشته و گرایش دانشجویان، ممنوع و غیر مجاز است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه آزاد جابجایی، تغییر رشته و گرایش دانشجویان، ممنوع و غیر مجاز است.


واحدها و مراکز دانشگاهی مستقر در کل کشور به جز استان‌های تهران، قزوین و قم آمادگی بورس کردن تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های کامپیوتر و حسابداری را برابر ضوابط و مقررات دارا هستند.


مقررات آموزشی و تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته براساس ضوابط و مقررات شورای عالی برنامه‌ریزی و سایر مراجع ذیصلاح تعیین می‌شود.


اگر داوطلب در هر یک از مراحل آزمون مرتکب تقلب یا تخلف شود موضوع در کمیسیون رسیدگی به تخلفات مطرح و برابر ضوابط و مقررات مربوطه با وی رفتار خواهد شد.


به منظور سنجش میزان توانایی علمی داوطلبان شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته براساس اصول و مفاهیم اساسی هر رشته تحصیلی، دروس و مواد امتحانی تعیین شده است که آزمون آن حداکثر در سه نوبت (سه روز متوالی) برگزار می‌شود. سطح علمی سؤالات امتحانی، در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی هر رشته و مطابق برنامه‌های سرفصل مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.


سؤالات رشته‌های مختلف به تشخیص دانشگاه اغلب به صورت " تستی کامل " و بعضاً به صورت "تستی ـ تشریحی " یا "تشریحی کامل " طرح و تنظیم می‌شود.


سؤالات تستی، چهارگزینه‌ای است که دارای یک پاسخ صحیح و منطقی است و داوطلب باید به تشخیص خود در پاسخنامه رایانه‌ای، یکی از پاسخ‌های چهارگانه سؤال مربوطه را با مداد سیاه معمولی به طریق صحیح پر کند.


به هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می‌گیرد و سؤالات بدون جواب، نمره ندارد.


پس از برگزاری آزمون اطلاعات پاسخنامه‌های تستی از طریق دستگاه‌های علامت خوان به رایانه منتقل شده و پس از تصحیح، نمره گذاری می‌شوند، پاسخنامه‌های تشریحی نیز بعد از جدا کردن سربرگ آنها، توسط اساتید مربوطه تصحیح و نمره گذاری می‌شود و نمرات به رایانه منتقل می‌شود.


نوشته شده در جمعه 89/11/15ساعت 12:37 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

رشته های حقوق با 87 هزار داوطلب و زبان اردو با 26 داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد با شرکت871 هزار و806 نفر 27، 28 و 29 بهمن در سراسر کشور برگزار می شود.

حسین توکلی افزود: داوطلبان این آزمون باید25 تا 27 بهمن با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org از کارت ورود به جلسه آزمون، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به این که شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در حال نزدیک شدن به جمعیت داوطلبان آزمون سراسری است، اضافه کرد: امسال شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حدود 104 هزار نفر نسبت به آزمون سال گذشته افزایش داشته است و در یکی دو سال آینده احتمال برابری داوطلبان این آزمون با آزمون سراسری وجود دارد.
وی همچنین گفت: 50،81 درصد داوطلبان زنان و49،19 درصد داوطلبان این آزمون مردان هستند.
معاون اجرایی سازمان سنجش افزود: رشته های حقوق با 87 هزار داوطلب و زبان اردو با 26 داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است.


نوشته شده در جمعه 89/11/15ساعت 12:36 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

ایسنا:
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری از هفته اول اسفندماه خبر داد. عبدالله سجادی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از هفته اول اسفندماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org، گفت: آزمون سراسری رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد روزهای 16 و 17 تیر ماه برگزار می‌شود. سجادی در خاتمه گفت: به دلیل تداخل ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی با تاریخ قبلی ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود 15بهمن آغاز شود ثبت‌نام این آزمون تا هفته اول اسفند به تاخیر افتاد.


نوشته شده در جمعه 89/11/15ساعت 12:35 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak