سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

 

فاز نخست پذیرش 6 هزار سرباز و بسیجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره های مهارتی و پودمانی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی امروز شنبه 21 اسفند ماه آغاز می شود و تا 25 اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در دوره های پودمانی ویژه سربازان وظیفه و بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امروز شنبه 21 اسفندماه منحصراَ به صورت اینترنتی آغاز و در پایان روز چهارشنبه 25 اسفندماه به اتمام می رسد.

نحوه ثبت نام

داوطلبان از امروز شنبه با مراجعه به دفاتر پستی و پرداخت مبلغ 55 هزار ریال بابت دریافت یک کارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای پذیرش در این دوره و همچنین مبلغ 6 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت‌نام توسط دفتر پستی می توانند مدارک ثبت نام را دریافت کنند.

این داوطلبان با مراجعه به آدرس www.sanjesh.org سازمان سنجش می توانند نسبت به ثبت نام خود تا روز 25 اسفندماه اقدام کنند.

کارت اعتباری حاوی اطلاعات شماره پرونده و رمز عبور، گواهی اشتغال به خدمت از نیروی انسانی محل خدمت برای متقاضیان استفاده از سهمیه سربازان، گواهی عضویت عادی یا فعال از ناحیه مقاومت بسیج برای متقاضیان استفاده از سهمیه بسیجیان، گواهی اشتغال به خدمت از نیروی انسانی محل خدمت برای متقاضیان پاسدار شاغل و حکم بازنشستگی برای پاسدار بازنشسته، گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک معتبر دیپلم، گواهی معدل دار جهت افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل است.

همچنین فرم تأییدیه معدل مندرج در دفترچه راهنما جهت فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است مدارک ثبت نام در این دوره است.

شرایط پذیرش سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرده است برای شروع کار، ظرفیت ها پایین و رشته ها محدود است ضمن اینکه سنجش سربازان تنها از طریق شرط معدل و بررسی سوابق علمی خواهد بود.

میزان پرداخت شهریه ها

همچنین این دانشگاه اعلام کرده است بخشی از این هزینه ها را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش دیگر را سربازان پرداخت می کنند. ضمن اینکه میزان این شهریه ها از سایر شهریه های دانشگاه جامع علمی کاربردی پایین تر است.

شهریه ثابت در رشته های صنعتی یک میلیون و 265 هزار ریال، عملی و نظری 69 هزار و 575 ریال، عملی 113 هزار و 850 ریال، دروس پایه، اصلی و تخصصی 94 هزار ریال، دروس آزمایشگاهی 151 هزار ریال، دروس کارگاهی 164 هزار ریال و کارآموزی 189 هزار ریال است.

رشته های تحصیلی سربازان علمی کاربردی

25 استان کشور در 28 مرکز تحت عنوان مرکز آموزشی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 13 رشته دوره کاردانی پودمانی را به سربازانی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کنند از سوی دانشگاه علمی کاربردی ارائه می دهند.

سربازان می توانند در گروه های آزمایشی ریاضی فیزیک، فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم بخش صنعت، رشته های تعمیر و نگهداری خودرو، تعمیرات مکانیکی، سخت افزار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب رشته کنند.

سربازان دیپلم های علوم انسانی، فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم نیز می توانند در رشته های اطلاعات نظامی گرایش جمع آوری اطلاعات، تکنولوژی آموزشی، تربیت مربی قرآن کریم، حسابداری گرایش مالی، حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی، لجستیک گرایش زنجیره تامین و مروج سیاسی شرکت کنند.

شرایط انتقال سربازان به محل زندگی خود

تجمیع تک پودمانی منجر به صدور مدرک در انتهای دوره خواهد شد. بنابراین در ارتباط با سربازانی که محل زندگی شان از محل تحصیل فاصله دارد، ترتیبی اتخاذ می شود تا این سربازان به محل زندگی خود انتقال یابند. همچنین سربازانی که خدمتشان میان دوره آموزشی خاتمه می یابد به شهرستان خود برای ادامه آموزش باز می گردند.

چه استادانی این دوره ها را تدریس می کنند

تمامی این استادان از مراکز علمی کاربردی هر استان ممیزی خواهند شد و مجوز تدریس می گیرند هیچ استادی بدون کد استادی حق تدریس در این دوره را ندارد.

به گزارش مهر، مسیر این آموزش به سمت آموزش کارآفرینی خواهد بود و طبق رایزنی که با وزارت کار صورت گرفته این سربازان در آینده و پس از اتمام دوران تحصیل خود از طریق وام هایی که دریافت می کنند نه تنها کارآفرین می شوند بلکه خودشان مبدع شغل خود خواهند بود.


نوشته شده در شنبه 89/12/21ساعت 12:24 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

اطلس ملی آموزش عالی سال 89-1388 در بیش از یک هزار صفحه و در سه جلد حاوی اطلاعات آماری مورد نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رونمایی شد که در این اطلس درصد دانشجویان پسر و دختر در دانشگاههای مختلف عنوان شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، اطلس ملی آموزش عالی 89-1388 امروز جمعه با حضور معاون آموزشی وزیر علوم و مدیران کل حوزه معاونت آموزشی این وزارتخانه در جمع روسای 29 دانشگاه منتخب استانی آمایش آموزش عالی در دانشگاه هرمزگان رونمایی شد.
احمد سلطانی نژاد مدیر گروه GIS سامانه اطلاعات جغرافیایی آموزش عالی درباره اطلس ملی آموزش عالی گفت: این اطلس در سه جلد دانشجویان، دانش‌آموختگان و پذیرفته شدگان تهیه شده است و در آن تعداد دانشجویان به تفکیک نوع مرکز آموزش عالی، جنسیت و گروه تحصیلی آمده است.
وی افزود:‌ 48 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی و 26 درصد دانشجویان در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند.
مدیر گروه GIS سامانه اطلاعات جغرافیایی آموزش عالی از انتشار نسخه دیجیتالی اطلس آموزش عالی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اطلس استانی آموزش عالی نیز در دست تهیه است و در مرحله بعد تلاش داریم اطلس رشته‌های آموزش عالی و پراکندگی‌شان در مناطق مختلف کشور را تعیین کنیم.
ردیف
نام دانشگاه
پسر
دختر
1
دانشگاه آزاد
60
40
2
دانشگاه پیام نور
30
70
3
دانشگاه علمی کاربردی
56
44
4
دانشگاه دولتی
45
55
سلطانی نژاد با بیان اینکه سهم جنسیت زن و مرد در جمعیت دانشجویی کشور یکسان است، گفت: هرچند 50 درصد جمعیت دانشجویی کشور پسر و 50 درصد دیگر دختر هستند اما این نسبت در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در دانشگاه آزاد اسلامی 60 درصد مرد و 40 درصد دانشجویان زن هستند. این در حالی است که در دانشگاه پیام نور 70 درصد دانشجویان زن و 30 درصد مرد هستند. همچنین در دانشگاه جامع علمی کاربردی 56 درصد مرد و 44 درصد زن هستند.
وی در خصوص آمار جنسیتی دانشگاه‌های دولتی نیز گفت: 45 درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی مرد و 55 درصد زن هستند. در آموزشکده‌ها فنی و حرفه‌ای تعداد مردها بیش از زنان هستند و عمده رشته‌های آموزشکده‌ها کاردانی است.

نوشته شده در شنبه 89/12/21ساعت 12:22 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

 

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری دانشگاه آزاد تا چهارشنبه هفته آینده 25 اسفندماه خبر داد و گفت: داوطلبانی که تا کنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند تا پایان روز چهارشنبه مهلت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

محمدرضا مهرادفر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مهلت ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی چهارشنبه 25 اسفندماه به پایان می رسد.

وی افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون شماره یک (رشته های غیرپزشکی) روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 تیرماه 90 و آزمون شماره دو (رشته های پزشکی) دانشگاه آزاد روزجمعه 31 تیرماه 90 برگزار می شود.


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 11:45 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

 

مدیرکل آموزشی وزارت علوم از قرار گرفتن پیش‌نویس آئین‌نامه استعداد درخشان در دستور کار شورای استعداد درخشان وزارت علوم خبر داد و گفت: در آیین نامه جدید دو روش برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر دانشگاهها در نظر گرفته شده است.

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای آئین‌نامه استعداد درخشان تغییرات زیادی پیشنهاد نشده است به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود بررسی‌های شورای استعداد درخشان وزارت علوم بر روی پیش‌نویس آئین‌نامه استعدادهای درخشان تا پایان بهار سال 90 نهایی شود.

دو روش پذیرش استعدادهای درخشان در مقاطع بالای تحصیلی

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 2 بحث کلی در پیش‌نویس آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان مطرح شده است، گفت: یک بحث مربوط به دانشجویانی است که می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه یا وارد مقطع بالاتر شوند یک بحث نیز مربوط به دانشجویانی می‌شود که از طریق آزمون تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: داوطلبان استعداد درخشانی که برای ورود به مقطع بالاتر از طریق آزمون تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود باید بین 80 تا 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته مدنظرشان را کسب کنند.

شرط ورود بدون کنکور استعدادهای درخشان

قدیمی اضافه کرد: در پیش‌نویس آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان پیش‌بینی شده تا افراد در شرایط واقعا ویژه از جمله مدال‌آوران طلا در المپیادها بدون شرط و بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند.

پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم در پاسخ به اینکه با توجه به تغییر شیوه پذیرش دانشجوی دکتری آیا تغییری در نحوه پذیرش داوطلبان دکتری استعداد درخشان در پیش‌نویس آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان پیش‌بینی شده است گفت: در این پیش‌نویس پیش‌بینی شده که یک دسته از استعدادهای درخشانی که داوطلب ورود به مقطع دکتری هستند بدون آزمون دکتری وارد مقطع دکتری شوند و یک تعداد نیز باید در آزمون دکتری شرکت کنند.

قدیمی در توضیح بیشتر درباره برنامه جدید پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان گفت: هنوز این برنامه در حد پیشنهاد است و باید با تصمیم شورای استعداد درخشان وزارت علوم نهایی شود لذا اعلام جزئیات این برنامه در صورت نهایی شدن در آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان تا قبل از نهایی شدن پیش‌نویس آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان در شورای استعداد درخشان وزارت علوم گفت: دانشجویان استعداد درخشان با استفاده از همان تسهیلات قبلی می‌توانند وارد دانشگاه یا وارد مقطع بالاتر شوند. تا زمانی که آئین‌نامه جدیدی نداریم بر اساس آئین‌نامه قبلی برای دانشجویان استعداد درخشان عمل می‌شود.

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: تغییر زیادی در آئین‌نامه استعدادهای درخشان حاصل نشده است.


نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 11:44 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

دبیر ستاد عمره دانشگاهیان با بیان اینکه هنوز اعزام‌های عمره دانشگاهیان آغاز نشده است، گفت: برای اعزام‌ها منتظر اعلام سازمان حج و زیارت هستیم.

محمد زارع در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی ـ فرهنگی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص زائرانی که پرواز آن‌ها صورت نگرفته است، افزود: هر زمانی که اعزام‌ها آغاز شود، زائرانی که هنوز اعزام نشده‌اند به صورت پروازهای فوق‌العاده اعزام خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد: کل پروازهای عمره دانشجویی به تاخیر نخواهد افتاد، بلکه تنها زمان اعزام زائرانی که پروازهای آنان به تاخیر افتاده است، جابجا خواهد شد.


نوشته شده در شنبه 89/11/30ساعت 12:10 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak