سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

رئیس دانشگاه آزاد رتبه این دانشگاه در سال 2011 را در میان دانشگاه های کشور پنجم دانست و گفت: امروزه می توان با ارائه آمارهایی در زمینه های تعداد ثبت اختراعات، مقالات ISI، آزمایشگاهها و مخترعان ادعای خود را درباره پیشرفت اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالله جاسبی یکشنبه شب در سومین جشنواره پژوهشی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد در طول 29 سال فعالیت خود مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، افزود: تاکنون از طرق مختلف درصدد تضعیف این دانشگاه بودند و آخرین سنگری که در حال فتح کردن هستند و تاکنون موفق نشدند، سنگر کیفیت علمی و پژوهشی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد به حجم سرمایه گذاریهای این دانشگاه در بخش عمرانی اشاره کرد و یاداور شد: در سال جاری 120 میلیارد تومان در بخش عمرانی سرمایه گذاری شده است و انتظار می رود که با این حجم سرمایه گذاری به نتایج قابل قبولی یعنی رسیدن به رتبه اول در میان دانشگاه های کشور دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای آمار و ارقام است، خاطرنشان کرد: امروزه دیگر نمی توان با داستان و تصویر کسی را تضعیف کرد بلکه می توان با ارائه آمارهایی در زمینه های تعداد ثبت اختراعات، مقالات ISI، آزمایشگاهها و مخترعان ادعای خود را اثبات کرد.

جاسبی با اشاره به بهره برداری و افتتاح چندین پروژه عمرانی در واحد علوم تحقیقات، ادامه داد: علاوه بر اینها در بخش هیئت علمی نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته هرچند که هنوز در برخی از گروه ها افرادی هستند که اجازه نمی دهند تا افراد نخبه وارد شوند اما ما این تابو را می شکنیم تا نیروهای جوان و مستعد وارد شوند.

وی کمبود فضای آموزشی را از کاستی های این دانشگاه ذکر کرد و تاکید کرد: تا 2 سال آینده این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.


نوشته شده در سه شنبه 89/12/24ساعت 1:5 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

شورای گسترش آموزش عالی از مهر 88 تا شهریور 89 تعداد 3 هزار و 386 رشته برای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تصویب کرد که تحلیل آماری جدول تصویب رشته‌ها نشان می‌دهد گروه آموزشی فنی و مهندسی بیشترین رشته‌های مصوب را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، فهرست رشته‌های مصوب مراکز آموزش عالی از مهر ماه 88 تا شهریور ماه 89 نشان می‌دهد رشته‌های فنی و مهندسی، رشته هایی از نوع علمی کاربردی و علوم انسانی به ترتیب دارای رتبه‌های اول تا سوم از نظر فراوانی رشته‌های مصوب در این بازه زمانی هستند و کمترین رشته‌های مصوب برای گروه آموزشی هنر است.
فراوانی تعداد رشته‌های مصوب در این بازه زمانی برای آموزش عالی غیردولتی نیز بیش از 5 برابر تعداد رشته‌های مصوب برای آموزش عالی دولتی است.
توسعه رشته‌ها در دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور، مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و موسسات پژوهشی از مهر ماه 88 تا شهریور ماه 89 در مجموع به 50 رشته هم نمی‌رسد و این روند در دانشگاه جامع علمی کاربردی نشان می‌دهد که اصلا در این بازه زمانی توسعه رشته‌های این دانشگاه در حد 7 رشته بوده است.
در این بازه زمانی، دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی و آزاد اسلامی نیز بیشترین بار توسعه رشته‌های از نوع علمی کاربردی را بر عهده گرفته‌اند چرا که مجموع رشته‌های علمی کاربردی مصوب برای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، علمی کاربردی، پیام نور، وابسته به دستگاه‌های اجرایی و موسسات پژوهشی دولتی از مهر ماه 88 تا شهریور ماه 89 برابر 15 رشته بوده که این میزان در بازه زمانی یاد شده در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و غیردولتی غیرانتفاعی برابر 898 رشته است.
فهرست رشته های مصوب مراکز آموزش عالی به تفکیک گروه تحصیلی از مهر 88 تا شهریور 89
گروه تحصیلی
وابسته به وزارت علوم
پیام نور
علمی کاربردی
دستگاههای اجرایی
موسسات پژوهشی دولتی
غیردولتی غیرانتفاعی
آزاد اسلامی
جمع کل
علوم انسانی
111
10
0
2
4
141
440
708
علوم پایه
111
10
0
0
1
11
125
258
فنی و مهندسی
162
1
0
2
1
261
622
1049
کشاورزی و دامپزشکی
84
2
0
0
0
21
169
276
هنر
36
0
0
2
0
30
114
181
علمی کاربردی
5
0
7
3
0
443
455
913
جمع کل
509
23
7
9
6
903
1925
3386
به گزارش مهر، در میان زیرنظام‌های آموزش عالی دولتی همچنان توسعه کمی رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حفظ شده به طوری که از مهر ماه 88 تا شهریور ماه 89 برای 119 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 509 رشته مصوب شده است. با این حال تعداد رشته‌های مصوب برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی بیشتر از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم است.
دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بین زیرنظام‌های آموزش عالی کشور بیشترین تعداد رشته‌های مصوب را به خود اختصاص داده است. در دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیشترین تعداد رشته‌های مصوب مربوط به رشته‌های فنی مهندسی است اما بر خلاف دانشگاههای وابسته به وزارت علوم که تعداد رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه مصوب برای این دانشگاه‌ها هم اندازه است، در دانشگاه آزاد اسلامی به اندازه سه برابر توسعه رشته‌های علوم پایه به توسعه رشته‌های علوم انسانی توجه شده است.



نوشته شده در دوشنبه 89/12/23ساعت 11:53 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور از تاسیس واحدبین المللی کابل در افغانستان خبر داد و گفت: از فروردین سال 90 تمام خارجی های مقیم افغانستان می توانند در واحد بین الملل پیام نور کابل در سه مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل شوند.
عبدالله معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با زمان آغاز به کار واحد بین الملل کابل اضافه کرد: با توجه به تقویم آموزشی افغانستان، سال تحصیلی در این کشور از فروردین ماه آغاز می شود بنابراین، از اواخر فروردین با اعزام رئیس و معاون آموزشی این دانشگاه از ایران، دانشجویان می توانند در این واحد تحصیل کنند.
وی در ارتباط با مقاطع و رشته هایی که در واحد بین الملل کابل ارائه می شوند، افزود: واحد بین الملل کابل در سه مقطع کارشناسی با رشته های حقوق، علوم تربیتی، روانشناسی، حسابداری، مترجمی زبان انگلیلسی، زبان و ادبیات فارسی، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر و علوم پایه اقدام به پذیرش دانشجو می کند.
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های مهندسی کامپیوتر و نرم افزار، روانشناسی، آموزش محیط زیست، حقوق در گرایش های مختلف و زبان و ادبیات فارسی ارائه می شود.
وی در خصوص مقطع دکتری این دانشگاه در کابل نیز تاکید کرد: برای نخستین مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور واحد کابل راه اندازی شده است که تا اطلاع ثانوی تنها رشته زبان و ادبیات فارسی را ارائه می دهد.
وی به ظرفیت های پذیرش این واحد نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ظرفیت ها برای کارشناسی حداقل 40 نفر، کارشناسی ارشد 20 نفر و دکتری 7 نفر اعلام شده است.
معتمدی همچنین با تاکید بر اینکه تمام دانشجویان خارجی از سایر کشورهای جهان که در کشور افغانستان حضور دارند می توانند در این واحد درس بخوانند، خاطر نشان کرد: دانشجویانی که در این دانشگاه قصد ادامه تحصیل دارند می بایست با زبان فارسی آشنا باشند.
وی با بیان اینکه استادان این دانشگاه از ایران اعزام می شوند، اظهار داشت: استادان این دانشگاه به صورت پروازی و از ایران خواهند بود سعی می شود در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این امر به صورت صد در صد اتفاق بیفتد.
معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور در ارتباط با نحوه پذیرش دانشجویان دراین دانشگاه افزود: پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت فراگیر انجام می شود اما در مقطع دکتری اقدام به برگزاری آزمون می کنیم.
وی ادامه داد: در آزمون دکتری واحد کابل، طراحی سئوالات در ایران و برگزاری آزمون در کابل خواهد بود.
به گفته معتمدی، شهریه هایی که از دانشجویان در کشور افغانستان دریافت می شود از سایر شهریه های سایر دانشگاه های کابل کمتر است.
معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور یادآوری کرد: در تلاشیم تا در دو شهر مزار شریف و هرات نیز واحدهای بین الملل پیام نور را احداث کنیم.


نوشته شده در دوشنبه 89/12/23ساعت 11:52 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه داوطلبان همراه با پاسخنامه منتشر شده و داوطلبان از ساعت 14 دیروز یکشنبه 22 اسفند تا ساعت 23 روز چهارشنبه 25 اسفند مهلت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

 

کارنامه برای افرادی که از 600 حداقل نمره 150 را کسب کرده اند منتشر شده و افرادی که نمره پایین تر از 150 کسب کرده اند فقط می توانند نمره های خود را رویت کنند. رتبه 100 نفر اول اعلام شده و از طریق کارنامه قابل دسترسی است.

داوطلبان آزمون دستیاری در دوره سی و هشتم می توانند 100 رشته محل را انتخاب کنند.

به گزارش مهر، سی و هشتیمن دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی روز 28 بهمن ماه 89 همزمان در 18 شهر کشور با شرکت 15 هزار و 182 داوطلب برگزار شد


نوشته شده در دوشنبه 89/12/23ساعت 11:52 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات توزیع کارت و محل برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1390 را برای داوطلبان این دوره از آزمون اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری سال 90 که در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کرده اند، می توانند با توجه به استان محل اقامت خود در آزمون شرکت کنند.

سازمان سنجش برای رفاه بیشتر داوطلبان و با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده در این آزمون، در کلیه استانهای کشور محل برگزاری آزمون طراحی کرد.

بر این اساس محل آزمون داوطلبان بر اساس استان محل اقامت مندرج در بند 34 تقاضا نامه ثبت نامی تعیین خواهد شد. گروهی از داوطلبانی که در زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی در تاریخ های اول تا 10 اسفند نسبت به اصلاح حوزه امتحانی خود در بند 30 تقاضانامه اقدام کرده اند حوزه امتحانی آنان همان حوزه اصلاح شده یعنی همان شهرستان درج شده در بند 30 تقاضانامه در نظر گرفته خواهد شد.

کارتهای ورود به جلسه آزمون از تاریخ 21 فروردین ماه سال 90 و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است. اطلاعیه این سازمان در خصوص اطلاعات مربوط نحوه توزیع کارت و همچنین برگزاری آزمون در نشریه پیک سنجش 15 فروردین 90 و سایت اینترنتی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org درج خواهد شد.

در استانهای آذربایجان شرقی شهر تبریز، آذربایجان غربی شهر ارومیه، اردبیل شهر اردبیل، اصفهان شهر اصفهان، ایلام شهر ایلام، بوشهر شهر بوشهر، تهران شهر تهران، چهارمحال و بختیاری شهر شهرکرد، خراسان جنوبی شهر بیرجند، خراسان رضوی شهر مشهد، خراسان شمالی شهر بجنورد، خوزستان شهر اهواز، زنجان شهر زنجان، سمنان شهر سمنان، سیستان و بلوچستان شهر زاهدان، فارس شهر شیراز، قزوین شهر قزوین، قم شهر قم، کردستان شهر سنندج، کرمان شهر کرمان، کرمانشاه شهر کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد بویراحمد شهر یاسوج، گلستان شهر گرگان، گیلان شهر رشت، لرستان شهر خرم آباد، مرکزی شهر اراک، هرمزگان شهر بندرعباس، همدان شهر همدان، یزد شهر یزد، البرز شهر کرج محل برگزاری آزمون است.

تنها در استان مازندران شهر بابل محل برگزاری آزمون برای کلیه داوطلبان مرد و شهر بابلسر محل برگزاری آزمون برای کلیه داوطلبان زن است.

اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی در روز پنجشنبه 25 فروردین سال 90 برگزار می شود و بیش از 127 هزار نفر در آن ثبت نام کرده اند.


نوشته شده در یکشنبه 89/12/22ساعت 3:11 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak