سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدود 60 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد90 خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین سرور الدین در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد 90 در حوزه دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای 951 هزار و 813 داوطلب کارت آزمون صادر شده است، اظهارکرد: تعداد داوطلبان واقعی آزمون 871 هزار و 800 نفر است که با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان رشته شناور را انتخاب کرده‌اند 951 هزار و 813 کارت صادر شده است.


وی با اشاره به ادامه برگزاری آزمون تا روز جمعه در 142 کد رشته امتحانی، گفت: آزمون صبح امروز در 11 کد رشته با رقابت 191 هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر در 11 کد رشته با رقابت 176 هزار داوطلب برگزار شد.


سرورالدین با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد صبح فردا در 67 کد رشته امتحانی با رقابت 183 هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر روز پنج شنبه در 8 کد رشته امتحانی با رقابت 179 هزار داوطلب برگزار می‌شود، اظهارکرد: ‌آزمون صبح روز جمعه 29 بهمن ماه هم با رقابت 168 هزار و 500 داوطلب و آزمون بعد از ظهر جمعه با رقابت 144 هزار داوطلب برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به 115 حوزه اصلی آزمون کارشناسی ارشد 90 گفت: 33 حوزه امتحانی بوده است.



موارد جزئی امنیتی در نوبت صبح گزارش شده است / دو تن از داوطلبان در آزمون صبح تلفن همراه برده‌اند


رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت آزمون کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: فقط موارد جزئی در آزمون امروز صبح گزارش شده است که البته تاثیری در روند آزمون نداشته است.


وی افزود: در آزمون امروز صبح گزارش یکی دو مورد بردن تلفن همراه توسط داوطلبان در حوزه آزمون بوده است که از آنان گرفته شده و تاثیری در امنیت آزمون نداشته است.



پذیرش 60 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 90



اعلام نتایج اولیه آزمون در دهه اول خرداد ماه


سرورالدین با اشاره به پذیرش 60 هزار داوطلب در آزمون امسال خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته 15 هزار نفر رشد داشته است.


رییس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون در دهه اول خرداد ماه و انتشار کلید سوالات آزمون از 7 تا 27 اسفند ماه خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.


وی در خصوص نحوه انتخاب رشته گفت: داوطلبان می‌توانند در صورت مجاز شدن یک رشته را در محل‌های مختلف انتخاب کنند.


سرورالدین با اشاره به آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری از فردا گفت: پیش بینی می‌شود در این مهلت مجدد 250 هزار داوطلب ثبت نام کنند.




خدایی: انتشارکلید اولیه سوالات آزمون در7 اسفند

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا روز جمعه ادامه دارد، اظهارکرد: در اولین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 360 هزار داوطلب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خطاب به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در نوبت بعدازظهر، اظهارکرد: درب حوزه‌های آزمون نوبت بعد از ظهرها رأس ساعت 14 بسته می‌شود و فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز می‌شود، بنابراین پس از بسته شدن درب سالنهای امتحانی، از ورود داوطلبان ممانعت به عمل خواهد آمد.


وی با بیان اینکه داوطلبان باید برای‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ تستی‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه‌ فقط از مداد سیاه‌ نرم ‌پررنگ‌ استفاده‌ کنند، تصریح کرد: داوطلبان باید از آوردن‌ وسایل‌ اضافی‌ مانند ساک‌ دستی‌، کیف‌ دستی‌، پیجر، تلفن‌ همراه،‌ جزوه،‌ کتاب، ماشین حساب و نظایر آن و همچنین وسایل‌ شخصی‌ به‌ جلسه‌ آزمون‌ خودداری‌ کنند، چرا که‌ به‌ همراه‌ داشتن‌ هر کدام‌ از این وسایل به‌ عنوان‌ تقلب‌ و تخلف‌ تلقی‌ و با این داوطلبان‌ برابر آیین‌نامه‌ تقلب‌ و تخلف،‌ رفتار خواهد شد.


توکلی با تاکید بر اینکه داوطلبان نباید برای پاسخگوئی به سؤالات هر یک از رشته‌های امتحانی ماشین حساب به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ درآزمون‌ هر یک‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌، از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.


وی افزود: آزمون رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، مجموعه علوم جغرافیایی، مجموعه حقوق، مجموعه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، مطالعات دفاعی - استراتژیک، اطلاعات استراتژیک، فیزیک، مهندسی عمران - نقشه برداری، مجموعه مهندسی عمران، مهندسی نساجی - تکنولوژی نساجی و مهندسی نساجی - شیمی نساجی و علوم الیاف نیزعصر امروز چهارشنبه 27 بهمن ماه با رقابت 190 هزار نفر برگزار می‌شود.


مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: انتخاب رشته داوطلبان اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.



کلید اولیه سوالات 7 اسفند منتشر می‌شود


دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور 951 هزار و 813 داوطلب در سراسر کشور آغاز شد، گفت: آزمون رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، مجموعه زبان روسی، مجموعه زبان آلمانی، حسابداری، مجموعه مدیریت، آمار، مدیریت بحران، مجموعه زمین شناسی، مجموعه شیمی، مجموعه آمار و مجموعه مهندسی مکانیک با رقابت 170 هزار داوطلب از صبح روز چهارشنبه آغاز شده است.


وی افزود: آزمون رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، مجموعه علوم جغرافیایی، مجموعه حقوق، مجموعه علوم سیاسی و راوبط بین‌الملل، مطالعات دفاعی - استراتژیک، اطلاعات استراتژیک، فیزیک، مهندسی عمران - نقشه برداری، مجموعه مهندسی عمران، مهندسی نساجی - تکنولوژی نساجی و مهندسی نساجی - شیمی نساجی و علوم الیاف نیزعصر روز چهارشنبه 27 بهمن با رقابت 190 هزار نفر برگزار می‌شود.


معاون سازمان سنجش از انتشار کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد از 7 اسفند ماه خبر داد و افزود: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هریک‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌، از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده‌ می‌شود.


نوشته شده در شنبه 89/11/30ساعت 12:9 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی با توجه به آیین نامه های موجود می توانند از شرایط نقل و انتقال مطلع شوند.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان در سطح دانشگاههای علوم پزشکی تغییری نداشته است اما برای اینکه اختلالی در روند تحصیل دانشجویان بوجود نیاید، ابتدای هر نیمسال تحصیلی، شرایط آن برای افراد اعلام می شود.
گروه های شامل استفاده از آیین نامه نقل و انتقالات
وی افزود: دو گروه از دانشجویان مشمول استفاده از آیین نامه نقل و انتقالات می شوند. گروه اول شامل دانشجویان داخل کشور متقاضی نقل و انتقال است و گروه دوم شامل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور است که می خواهند در داخل کشور به تحصیل ادامه دهند.
محققی یادآور شد: انتقال دانشجویان در داخل کشور به صورت میهمان و جابجایی امکان پذیر است و بخش عمده ای از مشکلات دانشجویان را حل می کند. موضوع نقل و انتقال دانشجویان به دانشگاهها تفویض اختیار شده است بنابراین دانشگاهها اختیار لازم را برای این کار دارند.
تقاضای بالا برای دانشگاهها مقصد و آسیب دیدن برنامه های آموزشی دانشگاههای مبدا
وی افزود: نکته ای که در مورد انتقال دانشجویان وجود دارد این است که یکی از مشکلات تقاضای بالا برای دانشگاههای مقصد و آسیب دیدن برنامه های آموزشی در دانشگاههای مبدا است. در صورتی که میزان تقاضا برای ورود به دانشگاههای مقصد بالا باشد به دلیل ظرفیت محدود این دانشگاه ها، این موضوع امکان پذیر نیست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: انتقال دانشجویان به دانشگاههای مقصد سقف پذیرش دارد و در حال مذاکره با سازمان سنجش آموزش کشور هستیم که تنها ظرفیت های اعلامی وزارت بهداشت را اعمال کنند تا مشکلی در ظرفیت پذیرش بوجود نیاید.
دانشگاههای مقصد سقف پذیرش دارد
وی افزود: از سوی دیگر برنامه های آموزشی دانشگاههای مبدا در صورت انتقال تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه ها آسیب می بیند و برای پیشگیری از این موضوع سقف این انتقال نیز محدود است.
محققی یادآور شد: آیین نامه های نقل و انتقال به گونه ای تنظیم شده که هر دو ضرورت را تامین می کند تا مشکل دانشجویان حل شود.
تقاضای انتقال به داخل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
وی درباره دانشجویان ایرانی خارج از کشور که خواهان انتقال به داخل کشور هستند، گفت: این گروه بیشتر در مقاطع تحصیلی دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضی هستند و با توجه به اینکه ظرفیت این رشته ها در کشور اشباع شده است در پذیرفتن این گروه مشکلاتی داریم.
پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در شعب بین الملل و دانشگاههای تیپ سه
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: درباره این دانشجویان با دو گروه که شامل یک گروه از دانشگاههای غیرمعتبر و یک گروه از دانشگاههای معتبر خارجی می شوند مواجه هستیم که به دلیل ظرفیت محدود در داخل کشور این دانشجویان تنها در شعب بین الملل و دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه گزینش می شوند البته آزمون هایی نیز از این دانشجویان اخذ می شود که میزان آمادگی تحصیلی آنها مشخص شود.
اختیار دانشگاههای علوم پزشکی در دریافت شهریه از دانشجویانی انتقالی
وی درباره پرداخت شهریه برای میهمان شدن در دانشگاهها و نقل و انتقال دانشجویان یادآور شد: دانشجویانی که در نظام دولتی پذیرفته می شوند از تحصیل رایگان برخوردار هستند اما با توجه به اینکه سرانه دانشجویان در ابتدای سال به دانشگاهها داده می شود در صورت انتقال دانشجویان در نیمه سال، هیئت امنای دانشگاه حق دارد که شهریه ای را برای نقل و انتقال دانشجو درنظر بگیرد.
محققی افزود: بسیاری از دانشگاهها شهریه دریافت نمی کنند اما دریافت شهریه جزء اختیارات هیئت امنا است.


نوشته شده در شنبه 89/11/30ساعت 12:9 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور90 که از روز پنجشنبه 28 بهمن آغاز و تا روز چهارشنبه 4 اسفند ماه ادامه دارد، گفت: تا کنون 35 هزار داوطلب در مهلت مجدد در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت مجدد اینترنتی و مهلت ویرایش اطلاعات داوطلبان تا 4 اسفند ماه، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود در این فرصت مجدد 200 هزار داوطلب ثبت‌نام کنند.


وی در خصوص نحوه اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی، گفت: داوطلبانی که مشمول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور90 می‌شوند، می‌توانند با مشاهده اطلاعات در صورت بروز مغایرت تا فردا 30 بهمن به وزارت آموزش و پرورش مراجعه و این مغایرت را اصلاح کنند.


معاون سازمان سنجش افزود: آموزش و پرورش تا قبل از پایان فرصت ویرایش، ریز نمرات اصلاح شده را به سازمان سنجش اعلام می‌کند تا این دسته از داوطلبان بتوانند دوباره اطلاعات اصلاح شده را مشاهده کنند.


خدایی در خاتمه گفت: داوطلبان می‌توانند در این مهلت بندهایی چون گروه آزمایشی، زبان و مواردی دیگر را اصلاح کنند.


نوشته شده در شنبه 89/11/30ساعت 12:4 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از شخصی سازی تمامی دفترچه های کنکور کارشناسی ارشد برای 870 هزار داوطلب خبر داد و گفت: برای اولین بار دفترچه ها و پاسخنامه های کنکور کارشناسی ارشد شخصی سازی شده است.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به شخصی سازی دفترچه های کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان در صورت مغایرت اطلاعات باید آن را به مسئولان جلسه آزمون اطلاع دهند.


وی درباره امکان اعلام علاقمندی در دوره های مجازی کارشناسی ارشد نیز گفت: افراد می توانند علاقمندی خود را برای شرکت در دوره های مجازی کارشناسی ارشد اعلام کنند و پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در اسفندماه معرفی می شوند.


خدایی به داوطلبان توصیه کرد: در روزهای ابتدایی کارت آزمون خود را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت و سریع تر حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند.


وی یادآور شد: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 90 می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در کارت ورود به جلسه اصلاح کنند البته رشته امتحانی در زمان اصلاح اطلاعات کارت قابل تغییر نیست.


معاون سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 90 در صبح و بعدازظهر روزهای 27، 28 و 29 بهمن در 40 شهر مختلف کشور، 142 کد رشته امتحانی و 115 حوزه امتحانی برگزار می شود.


وی افزود: 870 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 90 ثبت نام کرده اند و حدود 80 هزار نفر نیز در دو رشته ثبت نام کرده اند.


به گزارش مهر، توزیع کارت کنکور ارشد از امروز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود و تا روز 29 ادامه خواهد داشت.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/28ساعت 9:40 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

تقاضای تأسیس دانشگاه دخترانه در 7 استان و درخواست راه‌اندازی دانشگاه پسرانه در 2 استان به گفته مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست‌های در دست بررسی در وزارت علوم برای راه‌اندازی دانشگاه‌های تک جنسیتی هستند.
تقاضای تأسیس دانشگاه دخترانه در 7 استان و درخواست راه‌اندازی دانشگاه پسرانه در 2 استان به گفته مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست‌های در دست بررسی در وزارت علوم برای راه‌اندازی دانشگاه‌های تک جنسیتی هستند.

غلامعلی نادری در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: تقاضای راه‌اندازی دانشگاه دخترانه در زاهدان، مشهد، کرج، تبریز، سمنان، رشت و ارومیه هم اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال بررسی است.


مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دو درخواست برای راه‌اندازی دانشگاه پسرانه در قم و اصفهان نیز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده‌اند که آنها هم در حال بررسی هستند.]


نادری از دانشگاه‌های "ابرار" و "رفاه" به عنوان دانشگاه‌های دخترانه‌ای نام برد که از سال گذشته با مجوز وزارت علوم در تهران ایجاد و به پذیرش دانشجو اقدام کرده‌اند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/28ساعت 9:39 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak