سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

شهر میلان با بیش از 15 هزار نفر آلوده به ویروس ایدز به عنوان پایتخت ایدز در ایتالیا معرفی شده است

 

 دپارتمان مرکز بهداشت ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد که در شهر میلان، دست کم 15 هزار نفر به ویروس ایدز آلوده هستند و به همین خاطر شهر میلان به عنوان پایتخت ایدز در ایتالیا معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  سی بی اس نیوز ،  در این بیانیه آمده است دو نفر از هر 11 ایتالیایی که در روز به ایدز مبتلا می شوند در میلان زندگی می کنند و به همین دلیل میلان پایتخت ایدز در ایتالیا نام گرفته است.

تخمین ها نشان می دهد که از هر 4000 تا 6000 مورد جدید ابتلا به عفونت ایدز سالانه در این کشور بیش از 30 درصد مربوط به این شهر شمالی می شود.

منطقه لومباردی که مرکز آن شهر میلان است به طور متوسط بیش از 40 هزار بیمار آلوده به عفونت ایدز دارد.

تقریبا 50 درصد از مبتلایان از طریق روابط جنسی ناسالم به ویروس ایدز آلوده می شوند که از هر 4 نفر آنها نیز یک بیمار از این امر بی اطلاع است.

مقامات بهداشتی این کشور علاوه بر ارائه برنامه های اطلاع رسانی و پیشگیرانه در میلان، تست های اچ آی وی فوق العاده سریع را به طور رایگان در اختیار شهروندان میلانی قرار می دهند تا سرعت شیوع این عفونت را کاهش دهند.


نوشته شده در شنبه 89/10/11ساعت 12:4 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

با استفاده از یک قطره خون می توان سن افراد را حداکثر با 9 سال اختلاف حدس زد

می توان تنها با یک قطره خون سن افراد را تعیین کرد .  

پژوهشگران توانسته اند از طریق ابداع یک آزمایش تحقیق در محل جرم از روی یک قطره خون مظنون، سن وی را آشکار کنند. این موضوع جهشی بزرگی در پزشکی قانونی می باشد .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، کاراگاهان با استفاده از این آزمایش می توانند از طریق دی.ان.ای افراد سن آنها را حداکثر با 9 سال اختلاف حدس بزنند.

این تکنیک همچنین می تواند در مورد لکه های خون خشک شده سال ها قبل و حتی در مورد پرونده های قدیمی حل نشده در دهه ها قبل نیز کاربرد داشته باشد.

این پیشرفت غیرمنتظره در آینده به بازرسان پزشکی قانونی کمک خواهد کرد تا با استفاده از یک قطره خون، تکه ای پوست یا بزاق دهان در صحنه جرم، ویژگی های افراد از جمله ساختار و رنگ چشم ها، مو و پوست را در کنار هم قرارداده و تحقیقات خود را تکمیل کنند.

دانشمندان هلندی که این روش را ابداع شده که معتقدند که از هم اکنون این روش قابل استفاده است.


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/2ساعت 12:50 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

نتایج بررسی در یک دانشگاه آمریکایی نشان داد: ترک فیس بوک، استرس دانشجویان را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی در یک دانشگاه آمریکایی نشان داد:
ترک فیس بوک، استرس دانشجویان را کاهش می‌دهد




دانشجویان دانشگاه هاریسبرگ در آمریکا که تصمیم گرفتند به انتخاب خود، استفاده از فیس بوک و توییتر را به مدت یک هفته ترک کنند در این مدت استرس بسیار کمتری داشتند و همچنین توجه و تمرکزشان بر روی درس‌ها نیز بیشتر شده بود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مسوولان این دانشگاه که در مرکز پنسیلوانیا واقع شده با موافقت دانشجویان استفاده از رسانه‌هایی مثل فیس بوک و توییتر را برای یک هفته متوقف کردند و تاثیر این اقدام بر روی دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه بررسی شد.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که طبق گزارش دانشجویان 25 درصد از آنان تمرکزشان در کلاس درس بیشتر شده بود و 23 درصد از آنها نیز اظهار داشتند که سخنرانی‌ها و سمینارها برایشان جذابتر شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قبل از شروع آزمایش،40 درصد از دانشجویان می‌گفتند که روزانه 11 تا 20 ساعت از فیس بوک یا توییتر استفاده می‌کردند و برخی از پرسنل و اساتید دانشگاه هم روزانه 20 ساعت از این رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند.


نوشته شده در شنبه 89/9/27ساعت 5:14 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

یک جوان ایرانی توانست با دانش خود و نفوذ در موتور جستجوی گوگل اسم خلیج فارس ایران را تثبیت کند...

پندار یوسفی جوان 26 ساله ایرانی توانست با نفوذ در سایت گوگل کلمه خلیج عربی را غیر قابل دسترس و در عوض خلیج فارس را تثبیت کند. به این ترتیب افرادی که می خواهند در مورد خلیج فارس تحقیقی انجام دهند با کلمه خلیج عربی نمی توانند به اهداف خود دست یابند.

بر اساس این گزارش، کسانی که در این سایت خواهان تحقیق درباره خلیج عربی (Arabian gulf) هستند بعد از باز کردن گزینه هایی که گوگل برایشان پیشنهاد می کند و معمولا هم به زبان عربی و یا انگلیسی است با این جمله روبرو می شوند: " کلمه خلیج عربی اشتباه است، لطفا از کلمه خلیج فارسی Persian gulf استفاده کنید."

با انجام این کار تمام کاربران دنیا فقط در صورتی می توانند از تاریخچه خلیج فارسی مطلع شوند که تنها نام این خلیج را " Persian gulf " در گوگل ذکر کنند.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 7:46 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

به گزارش ایرنا،"مریم ربانی خوراسگانی" ،"شهریار ادیبی" و "پویا پارسایی" نخستین نسل از تیغ جراحی حرارتی و تیغ جراحی غلافدار را با شماره 66547به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده اند.
یکی از این مخترعان گفت:از ویژگی های این تیغ امکان برش همگون پوست بدون اعمال فشار مکانیکی،تخریب بافتی و اسکار با کاهش میزان کربونیزه شدن بافت و امکان برش بافت و انعقاد همزمان برای جلوگیری از خونریزی در موضع عمل است.
"پویا پارسایی " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در شهرکرد، از دیگر ویژگی های این نوع تیغ را امکان استفاده در بیماران قلبی عروقی و واجد "pace maker "به دلیل عدم عبور جریان و ایجاد اختلال در عملکرد آن ،عدم پراکندگی سلول های سرطانی و کاهش میزان توده های دود تولیدی و افزایش میدان دید جراح اعلام کرد.
این دانشجوی مقطع دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: کاهش هزینه ی برق مصرفی با حذف ژانرتور، کاهش چشمگیر هزینه ی تامین وسایل اتاق عمل با استفاده از وسایل ارزان،حذف احتمال ایجاد و تداخل مغناطیسی EMI در مانیتورینگ ،تختها و وسایل تزریق الکترونیک اتاق عمل برخلاف ESUهای رایج و پیشگیری از خطر ایجاد حریق دراتاق عمل پر از اکسیژن برخلاف ESU از دیگر ویژگی های بازر این نسل از تیغ های جراحی است .
وی اعلام کرد: این نوع تیغ جراحی هیچگونه مشابه خارجی ندارد و نخستین بار در ایران تولید شده و به ثبت رسیده است.
به گفته وی، نمونه آزمایشگاهی این نوع تیغ جراحی با موفقیت آزمایش شد و آماده تولید تجاری است.
به گزارش ایرنا،این اختراع جوانان پژوهشگر ایرانی در نامه ی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به شماره 13055مورد تایید قرار گرفته است.


نوشته شده در یکشنبه 89/9/21ساعت 11:38 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak