سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های پوستی در فصل تابستان، توصیه می شود از کفش های تابستانی و روباز استفاده شود.
دکتر محمد امیدیان درگفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: در فصل تابستان و به ویژه در مناطق گرمسیر باید از کفش های تابستانی استفاده شود، زیرا پوشیدن کفش های چرمی و بدون منفذ موجب تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع پا و ابتلا به بیماری های پوستی و قارچی می شود.
وی افزود: تعریق بیش از حد پا به دلیل پوشیدن کفش های بدون منفذ می تواند موجب بروز حساسیت در ناحیه پا شود. همچنین در صورتی که سابقه ابتلا به بیماری های پوستی در فرد وجود داشته باشد، احتمال بروز بیماری های قارچی در فضای میان انگشتان افزایش می یابد.
امیدیان تصریح کرد: قارچ انگشتان پا به صورت لکه های سفید رنگ در فضای میان انگشتان و یا در کف پا بروز می کند و با خارش شدید همراه است.
این متخصص پوست خاطرنشان کرد: برای پیش گیری از ابتلا به حساسیت های پوستی در فصل تابستان توصیه می شود در طول روز پاها به دفعات با آب و صابون شسته و بلافاصله با حوله تمیز خشک شوند.
وی ادامه داد: استفاده از کفش های روباز و تابستانی، میزان تعریق پا را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قارچی و پوستی هم کاهش می یابد.
امیدیان با تاکید بر این که نباید کفش را بدون جوراب پوشید، گفت: برخی افراد نسبت به چرم و یا پلاستیک به کار رفته در کفش حساسیت دارند این گونه افراد نباید کفش را بدون جوراب بپوشند. جوراب مانعی برای تماس مستقیم پا با کفش است و مانع بروز حساسیت پوستی و اگزما می شود.

isna


نوشته شده در جمعه 90/4/17ساعت 6:10 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

 دبیر انجمن متخصصان پوست ایران عنوان کرد: اوج آسیب اشعه ماوراءبنفش خورشید برای پوست در سنین نوجوانی و تا هجده سالگی اتفاق می افتد. ایجاد چروک و پیری زود رس، لک های مختلف، خشکی پوست و سرطان ها از جمله مشکلاتی هستند که بر اثر تابش اشعه uv برای پوست ایجاد می شوند.
دکتر محمد گلشنی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، اظهار کرد: استفاده از ضدآفتاب از شش ماهگی توصیه می شود. معمولا برای نوزادان از ضد آفتاب های فیزیکال که دارای فیلترهای فیزیکی هستند استفاده می شود. این ضد آفتاب حاوی زینک اکساید و تیتانیوم اکساید بوده و نورآفتاب را منعکس می کنند. برای بزرگسالان نیز ضد آفتاب های شیمیایی تجویز می شود که همین ضدآفتابهای موجود در بازار موجود هستند. این ضد آفتاب ها جاذب اشعه اند. داشتن پوست مناسب و کلاه لبه دار در این ایام لازم است.
دکتر گلشنی درباره فاکتور محافظتی این کرم ها توضیح داد: فاکتور محافظتی ضدآفتاب باید بالاتر از 25باشد. اما تاکنون آماری در خصوص تفاوت اثر درصدهای محافظتی گزارش نشده است. تکرار و مداومت در استفاده از ضد آفتاب ها به مراتب مهمتر است و باید هر سه یا چهار ساعت یکبار تجدید شود.
وی اضافه کرد: مقدار مناسب برای استفاده نیز دو میلی گرم در هر سانتی متر مربع یا همان یک نوک انگشت است که برای پوشش تمام صورت کافی است.


نوشته شده در جمعه 90/4/17ساعت 6:9 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

حوله افرادی که به بیماری های قارچی و میکروبی پوست، زگیل و عفونت قارچی کشاله ران مبتلا هستند برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید جدا از اعضای خانواده شسته شود.

امیرهوشنگ احسانی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: پس از استحمام بهتر است حوله حمام در محل مناسبی که هوا جریان دارد، قرار گیرد تا حوله به طور کامل خشک شود.

وی بیان کرد: در صورت استفاده از خشک کن هم بهتر است که حوله در معرض جریان هوا قرار گیرد تا کاملاً خشک شود.

این متخصص پوست و مو افزود: بهتر است حوله ها در دمای بالا شسته شوند به دلیل اینکه بیشتر میکروب ها در دمای بالای ?? درجه سانتی گراد از بین می روند.

احسانی گفت: بهتر است حوله ها به طور جداگانه شسته شوند ولی معمولاً افراد حوله و لباس را با هم در لباسشویی می ریزند که می تواند برخی از بیماری ها را انتقال دهد.

وی افزود: حوله افرادی که به بیماری های قارچی و میکروبی پوست، زگیل و عفونت قارچی کشاله ران مبتلا هستند برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید جدا از لباس و حوله اعضای خانواده شسته شود.

این متخصص پوست و مو بیان داشت: حوله ها نباید در حمام که محیط مرطوبی است، قرار داده شوند به دلیل اینکه احتمال آلودگی، رشد و تکثیر میکروب ها بیشتر می شود.


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 9:19 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

بسیاری از مشکلات پوستی در اثر کمبود ویتامین A در بدن تشکیل می شود؛ ویتامینی که برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اکسیدانی دارد و از تشکیل چین و چروک پوست شما جلوگیری می کند.

ویتامین A علاوه بر آنکه جلوی خشکی پوست را می گیرد، پیشرفت چین و چروک را به تأخیر انداخته و پوست ما را جوان نگه می دارد.

به گفته متخصصان پوست و زیبایی، دوسوم ویتامین A مصرفی ما از بتاکاروتن تأمین می شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی هاست و بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که برای سلامت پوست الزامی است تبدیل کرده و به مصرف می رساند. سیب زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است.

شما می توانید با افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی تان شادابی و لطافت را برای پوست بدنتان به ارمغان آورید؛ برای این منظور بهتر است توصیه های زیر را بخوانید.

1 به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.

2 برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشتری دارد.

3 روزانه یک ماده لبنی با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

4 برش های کوچکی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیفزایید، تأثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

5 همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.

6 هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تأثیر چندانی ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه می کند.

7 میوه های گرمسیری را انتخاب کنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید به میوه های مناطق حاره مانند انبه روی آورید.

8 گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونی با سالاد گوجه فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد.

9 انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی کنید که نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد درمی آیند بلکه میزان زیادی کاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.

10 آب میوه های غنی از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج.

یادتان باشد ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می شود، در حالی که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد و مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تأثیر سمی دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذای خود بیفزایید.
inn


نوشته شده در سه شنبه 90/1/9ساعت 2:27 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

برای نخستین بار در بیمارستان زاهدان
پوست مصنوعی برای درمان سوختگی مورد استفاده قرار گرفت
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: برای نخستین بار به منظور درمان سوختگی کف دستان یک کودک سه ساله در بیمارستان زاهدان از پوست مصنوعی استفاده شد.
دکتر "مصطفی دهمرده ای" روز دوشنبه اعلام کرد: کف دو دست این کودک بر اثر تماس چند ثانیه ای با قسمت داغ بخاری منزل دچار سوختگی شدید شده بود.
وی ادامه داد: سوختگی کف دست یکی از مواردی است که در صورت انجام نشدن اعمال جراحی بر روی آن، سبب جمع شدن پوست و ماهیچه های ناشی از سوختگی و در نتیجه از کارافتادگی دست می شود.
او بیان کرد: با استفاده از پوست مصنوعی و برداشتن پوست آسیب دیده کف دستان کودک، امکان استفاده مجدد از دستها برای وی فراهم شد.


نوشته شده در سه شنبه 89/10/28ساعت 11:31 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

   1   2   3      >

Design By : Pichak