سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

شهریه‌ دانشجویان جدید افزایش می‌یابد
نتایج کنکور دانشگاه نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود   

سرویس: آموزشی
1390/04/31
07-22-2011
11:41:10
9004-19014: کد خبر


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج کنکور دانشگاه در نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالله جاسبی در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به رقابت 215 هزار تن در آزمون علوم پزشکی سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از این تعداد 71 درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به مسن‌ترین و جوان‌ترین شرکت‌کننده در آزمون سراسری پزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد: مسن‌ترین شرکت‌کننده پیرمرد 74 ساله در رشته داروشناسی تهران و کوچکترین شرکت‌کننده دختر 11 ساله در رشته پزشکی است.

وی با اشاره به 76 حوزه امتحانی در آزمون پزشکی دانشگاه آزاد تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در سال جدید در آزمون دانشگاه آزاد شرکت کردند که از مجموع این تعداد بین 370 تا 400 هزارنفر جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در سال جاری همانند سال گذشته است، افزود: با توجه به رشته‌های تصویب شده در رشته‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی این ظرفیت‌ها بین 20 تا 25هزارنفر افزایش داشته است.

جاسبی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون کاردانی پیوسته از روز شنبه، عنوان کرد: در این آزمون 142هزارنفر شرکت‌کننده دارد که تقریبا تمامی این افراد جذب می‌شوند.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به حضور 77 درصدی مردم و 23 درصدی زنان در آزمون کاردانی پیوسته گفت: این آزمون فردا در 236 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

شهریه‌ دانشجویان جدید افزایش می‌یابد

وی همچنین در خصوص ناهماهنگی بین ظرفیت‌هایی رشته‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد عنوان کرد: هیچ‌وقت بین دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت ناهماهنگی وجود نداشته است.

جاسبی افزود: دانشگاه برای اخذ مجوز، ظرفیت‌هایی که اعلام می‌کند که واقعی نیست و ممکن است وزارت بهداشت تصور کند که این ظرفیت‌ها ارقام اصلی هستند.

وی با اشاره به سلب اعتبار برخی از واحدهای مامایی دانشگاه، گفت: برخی از این واحدها تایید و برخی از این واحدها هنوز تایید نشده که تمامی آنها در دفترچه آزمون اعلام شده‌اند.

وی در خصوص شهریه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: شهریه‌های این رشته‌ها نسبت به دانشگاه‌های دولتی کمتر است اما علیرغم اجرای هدفمندی یارانه‌ها افزایش شهریه‌ای برای دانشجویان موجود نخواهیم داشت اما شهریه‌ دانشجویان جدید بر اساس درصد هرساله افزایش پیدا می‌کند.

جاسبی در خصوص افزایش ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: با توجه به سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، به علت ازدیاد داوطلبان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و آزاد در حد امکان افزایش می‌یابد.

وی درخصوص فعالیت واحد مجازی دانشگاه آزاد گفت: این واحد در مقطع کارشناشی و کارشناسی ارشد در حال پذیرش دانشجوست.

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه با اشاره به وضعیت بورسیه دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشجویان دکتری تخصصی مورد نیاز برای شهرهای مورد نظر طبق سال گذشته بورسیه می‌شود.


نوشته شده در شنبه 90/5/1ساعت 1:29 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: مهلت ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام به سفر فرهنگی – زیارتی سوریه تا 30 خرداد ماه سال جاری تمدید شد.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر جلیل دارا با اعلام این خبر افزود : پیش از این مهلت ثبت نام برای اعزام دانشگاهیان به سفر زیارتی سوریه 20 خرداد ماه اعلام شده بود که بنا بر درخواست دانشگاهیان و ایجاد فرصت بیشتری برای ثبت نام آن ها این مهلت تا 30خرداد ماه تمدیدشد.


وی تصریح کرد: اساتید ، دانشجویان وکارکنان دانشگاه ها می توانند جهت ثبت نام به سایت "الرحیل"به نشانی: www.alrahil.ir مراجعه نمایند.


دکتر دارا خاطر نشان کرد:این سومین مرحله اعزام دانشگاهیان به سوریه می باشد که طی آن 4 هزار نفر به این سفر مشرف می شوند.


وی افزود:پس از انجام قرعه کشی ، منتخبین از اوایل تیر ماه تا نیمه دوم آبان ماه به صورت هفتگی و از تهران اعزام خواهند شد

نوشته شده در سه شنبه 90/3/24ساعت 7:1 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها اولویت پذیرش دانشجوی مهمان را تعیین می‌کنند و تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان مهمان به عهده دانشگاه‌‌هاست.

مجتبی بذرافشان مدیر کل دانشجویان داخل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه زمان درخواست انتقال و مهمانی دانشجویان به پایان رسیده است، افزود: 22 هزار تقاضا از سوی دانشجویان برای انتقال و مهمانی در سامانه جدید ثبت‌ شد.

وی گفت: بیشترین تقاضای ورود برای 5 دانشگاه به ترتیب دانشگاه فردوسی مشهد با هزار و 880 تقاضا، دانشگاه اصفهان با هزار و 844 تقاضا، دانشگاه شیراز با هزار و 812 تقاضا، دانشگاه تهران با هزار و 781 تقاضا و دانشگاه صنعتی اصفهان با هزار و 389 تقاضا بود که این آمار یک سوم کل تقاضای مهمانی و انتقال به دانشگاه‌هاست.

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: براساس آیین‌نامه انتقال و مهمانی دانشجویان، دانشگاه‌های مستقر در تهران 20 درصد از ظرفیت ورودی، دانشگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها 25 درصد از ظرفیت ورودی هر سال و مؤسسات غیرانتفاعی 15 درصد از ظرفیت ورودی هر سال خود را باید به پذیرش دانشجویان مهمان اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در انتخاب دانشجویان خواستارِ مهمانی یا انتقال، مختار هستند، گفت: وزارت علوم در انتقال دانشجویان اولویت اول را به خانم‌ها اختصاص داده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد دانشجویان داوطلب مهمانی در دانشگاهی بیشتر از ظرفیت آن دانشگاه باشد، دانشگاه‌ها باید اولویت اول را به خانم‌ها اختصاص دهند، اگر تعداد خانم‌ها نیز بیشتر از ظرفیت باشد دانشگاه به صلاحیت خود براساس شرط معدل، تأهل و موارد دیگر اقدام به پذیرش دانشجوی مهمان می‌کند.


نوشته شده در سه شنبه 90/3/24ساعت 7:0 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه رتبه بندی سال 90 دانشگاهها و موسسات پژوهشی کلید خورد، گفت: در این رتبه بندی 3 نوع دانشگاه و موسسه پژوهشی شرکت داده نمی شوند.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به انجام موفقیت آمیز رتبه بندی دانشگاهها و موسسات پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال 1389، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دومین رتبه بندی خود را در سال 1390 آغاز کرده و پرسشنامه های لازم برای تهیه اطلاعات و مستندات از دانشگاهها و موسسات پژوهشی را به همراه جدول شاخص ها به دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: این پایگاه از دانشگاهها و موسسات خواسته است که اطلاعات لازم را تا مهرماه 1390 به دبیرخانه رتبه بندی در ISC عودت دهند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نکته حایز اهمیت این است که پژوهش که داده های آن از ISI استخراج می شود، توسط متخصصان رتبه بندی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در رتبه بندی لحاظ می شود و بقیه شاخصهای مربوط به آموزش تأثیرات اجتماعی، اقتصادی، تحصیلات و امکانات توسط دانشگاهها و موسسات پژوهشی به پایگاه ارائه می شود.

وی با اشاره به استثنائات این رتبه بندی افزود: در رتبه بندی امسال موسسات پژوهشی که دانشجو نمی گیرند، دانشگاههایی که تنها با یک موضوع خاص سر و کار دارند و دانشگاههایی که تنها در یک یا دو مقطع دانشجو می گیرند، شرکت داده نمی شوند.


نوشته شده در سه شنبه 90/3/24ساعت 6:58 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر کرد پیگیری های لازم برای تدریس اجباری درس فرهنگ و تمدن اسلامی در دانشگاهها انجام شود.


به گزارش خبرنگار مهر، صدوسومین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی برگزار شد و مقرر شد، همایش فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با موضوع "تاریخ پزشکی" در اوایل اردیبهشت سال 91 با انتشار تمبر یادبود این همایش برگزار شود.


در این جلسه همچنین پیشنهادهای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص "پیوست فرهنگی" برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.


در ادامه این جلسه مقرر شد پیگیری های لازم برای تدریس اجباری واحد درسی فرهنگ و تمدن اسلامی از سوی وزارت علوم انجام شود.

نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 8:49 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak