سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

پایین نگهداشتن سر در طول روز، موجب آرتروز گردن در کارمندان می شود

کارمندان و افرادی که در طول روز سر را به سمت پایین نگه می دارند در معرض ابتلا به گردن درد و آرتروز گردن قرار دارند و باید عضلات گردن را تقویت کنند.

 

دکتر شاهین گوهرپی در گفت وگو با خبرنگار  ایسنا اظهار داشت: گردن درد به دلایل مختلف مانند اسپاسم عضلانی، آرتروز و یا دیسک گردن ایجاد می شود و ممکن است در هر سنی به وجود آید.

وی افزود: فعالیت های ورزشی سنگین و همراه با چرخش مهمترین علت گردن درد در دوران نوجوانی و جوانی است.

گوهرپی تصریح کرد: انجام حرکات ورزشی سنگین و همراه با چرخش موجب اعمال فشار بر مهره های گردن و اسپاسم عضلات می شود که به جوانان و نوجوانان توصیه می شود از بلند کردن وزنه های سنگین و قراردادن آنها بر روی شانه های خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: آرتروز مهمترین علت گردن درد در دوران میانسالی است که موجب احساس درد در ناحیه گردن و اندام فوقانی می شود.

این متخصص فیزیوتراپی بیان کرد: دیسک در مهره های گردن از دیگر دلایل گردن درد است که امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد. درد ناشی از دیسک همراه با احساس کرختی و سوزش است و تا دست ها کشیده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: علت احساس سرگیجه و درد در ناحیه پس سر در صورتی که نتیجه تست های عصبی منفی باشد، ضعف عضلات است که این مساله قابل درمان است.

گوهرپی گفت: بیشتر افرادی که پشت میزنشین هستند، مانند کارمندان از ضعف عضلات ناحیه گردن رنج می برند. ضعف عضلات گردنی موجب گردن درد و وارد آمدن فشار بر ریشه های عصبی می شود.

وی افزود: ورزش بهترین روش تقویت عضلات گردن است و با انجام ورزش های مناسب و تحت نظارت پزشک می توان مانع بروز گردن درد شد.

این متخصص فیزیوتراپی تصریح کرد: تقویت عضلات گردن، شانه ها و بخش فوقانی قفسه سینه کار دشواری نیست و با انجام حرکات ورزشی می توان مانع ضعف عضلات و فشار بر اعصاب شد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فردی به گردن درد مبتلا می شود ابتدا باید علت گردن درد مشخص شود که این کار با انجام رادیوگرافی، نوار عصب و عضله و MR امکان پذیر است. پس از تشخیص علت دقیق گردن درد، نوع درمان تعیین می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: قرار دادن یک توپ کوچک در مقابل پیشانی و فشار دادن سر به سمت جلو، بالا آوردن و چرخاندن شانه ها از جمله حرکات ورزشی مفید است که موجب تقویت عضلات گردن و شانه ها می شود.

گوهرپی گفت: به کارمندان و افراد پشت میزنشین توصیه می شود هر 2 ساعت یک بار از جای خود بلند شده و این حرکات ورزشی را انجام دهند.

وی افزود: بی توجهی به ضعف عضلات و گردن درد موجب پیشروی این عارضه می شود که می تواند بر کیفیت زندگی فرد تاثیرگذار باشد.

این متخصص فیزیوتراپی تصریح کرد: تنها در مواردی که دیسک بین مهره های گردن به سمت بیرون آمده باشد نیاز به جراحی وجود دارد و بیشتر موارد گردن درد با ورزش و تقویت عضلات گردن رفع می شود.

گوهرپی خاطرنشان کرد: استفاده از گردن بندهای طبی توصیه می شود ولی نوع گردن بند را باید پزشک تعیین کند.


نوشته شده در جمعه 89/10/3ساعت 2:50 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

یک فوق تخصص تغذیه گفت: مصرف چای داغ زمینه را برای ابتلا به سرطان مری فراهم می‌کند.

http://sheikh.persiangig.com/image/madine/chay%20nabat.JPG

دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: مصرف چای داغ در افرادی که مستعد هستند، می‌تواند موجب ابتلا به سرطان مری شود.

وی اظهار کرد: در مناطق غربی کشور مردم مایل هستند چای پر رنگ مصرف کنند که با این کار مقادیر بالایی تئین که مشابه کافئین است را وارد بدن خود کرده که بازتاب آن در ایجاد ضعف اعصاب در اشخاص مستعد مشهود است.

وی گفت: همچنین تئین بالا می‌تواند فرد را دچار اختلال بی‌خوابی کرده و مشکلات عدیده‌ای را در این افراد بوجود آورد.

دکتر دانشور افزود: ماده تئین همچنین می‌تواند فعالیت آنزیمهای هضم را دچار اختلال کند.

این متخصص تغذیه در پایان تاکید کرد: بهتر است چای حتما با آب لیمو مصرف شود تا از این طریق فعالیت و نقش تئین کاهش یابد. با این روش هر کس می‌تواند روزانه تا 4 لیوان چای مصرف کند و از مزایای آن برخوردار شود، همچنین اکیدا توصیه می‌شود که از مصرف چای داغ اجتناب شود.


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/2ساعت 12:57 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

یک بررسی آماری گسترده در اروپا نشان می‌دهد: افرادی که سطح تحصیلات پایین‌تری دارند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی حتی فاکتور تغییرات در الگوی زندگی هم در نظر گرفته شده است.


متخصصان دریافته‌اند که به طور متوسط نرخ بستری شدن افراد تحصیلکرده در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به امراض قلبی مزمن به مراتب کمتر از افرادی است که خیلی کم تحصیلکرده و زودتر مدرسه و دانشگاه را رها ‌کرده‌اند.


به گزارش سایت اخبار بین‌المللی آسیا، در این مطالعه، متخصصان 18 هزار و 616 شرکت کننده را مدت 31 سال تحت نظر داشته‌اند. در این مدت پزشکان آزمایشات جسمی را روی تمام شرکت کنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، کلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاکتورهای مهم پزشکی را در این افراد کنترل و بازبینی کردند.


آن‌ها حتی با استفاده از چندین پرسشنامه فاکتورهای خطرزا را که نقش کلیدی در بروز نارسایی و بیماری‌های قلبی دارند، بررسی کردند. این فاکتورهای خطرزا شامل سیگار، الکل، ورزش و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی هستند.


در پایان معلوم شد هر چه میزان سطح تحصیلات افراد بالاتر باشد، احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری قلبی کمتر است و این افراد از عملکرد قلبی مطلوب‌تری برخوردارند


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/2ساعت 12:45 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

پزشکان ادعا کرده اند که شکلات می تواند برای مقابله با سرفه مداوم و مزمن مفید باشد.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این گروه از پزشکان انگلیسی هم اکنون در حال انجام مراحل نهایی آزمایشات بالینی روی این روش جدید برای مقابله با سرفه مزمن هستند.

آن ها در واقع روی دارویی مطالعه می کنند که ماده اصلی تشکیل دهنده آن «تئوبرومین» است که ماده طبیعی موجود در شکلات و کاکائو است.

به گزارش روزنامه سان، این متخصصان تاکید کردند: اگر آزمایشات بالینی با موفقیت به پایان برسد، این دارو ظرف دو سال آینده در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.
isna


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/2ساعت 12:55 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

با توجه به این که حملات قلبی به خصوص سکته‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده، فشار خون و فاکتورهای لخته شدن خون در رگ‌ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند.

ایسنا: تحقیقات نشان می‌دهد؛ ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی موثر باشد.

دکتر مهرداد فخرالدینی متخصص قلب و عروق واحد علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به این که حملات قلبی به خصوص سکته‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده، فشار خون و فاکتورهای لخته شدن خون در رگ‌ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند.


وی در ادامه ضمن بیان اینکه گرفتگی قلب و حملات قلبی از خطرناک‌ترین بیماری‌هاست و عامل اصلی تصلب شرائین و انسداد شاهرگ‌ها خواب طولانی مدت در شبانه روز است، افزود: ادای نماز صبح به دلیل همزمانی آن با اوایل صبح و همچنین ایجاد آرامش روحی در افراد در کاهش فاکتورهای خطر حملات قلبی موثر است.


وی افزود: علاوه بر این فاکتور، در فصل زمستان نیز به دلیل تاثیر سرما، افزایش گرفتگی عروق و حملات قلبی بیشتر دیده می‌شود.


دکتر فخرالدینی خاطرنشان کرد: بنابراین نماز به موقع در هنگام صبح و بیدار شدن در اوایل صبح به جلوگیری از سکته‌های قلبی کمک کرده و نقش موثری در فعالیت هورمون‌ها، سلول‌ها و در نتیجه تنظیم گردش خون دارد.
   


نوشته شده در دوشنبه 89/9/29ساعت 12:3 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

Design By : Pichak