سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

پژوهشگران هشدار دادند، زیاده روی در مصرف کرم ضد آفتاب، احتمال ابتلا به بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان را افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهشگران در انگلیس با بررسی دختر 12 ساله‌ای که به تازگی به بیماری راشیتیسم مبتلا شده است، دریافتند علت آن، استفاده بیش از اندازه از کرم‌های ضد آفتاب با اس پی اف SPF بالا است.

این دختر نوجوان انگلیسی در ابتدا دچار دردهای شدید در ناحیه پاهای خود شده بود که پس از معاینه دقیق، پزشکان علت آن را کمبود شدید ویتامین D و در نهایت ابتلا به راشیتیسم اعلام کردند.

مادر این دختر یک پرستار است که برای مراقبت از سلامت پوست دختر خود قبل از خروج وی از خانه، پوست او را به مقادیر زیادی از کرم‌های ضد آفتاب با اس پی اف SPF‌50 آغشته می‌کرده است.

به گفته محققان به دلیل محرومیت زیاد این دختر از نور آفتاب و مراقبت‌های افراطی، وی به بیماری راشیتیسم مبتلا شده است.

بیماری راشیتیسم که علت اصلی آن کمبود ویتامین دی است، موجب تغییر شکل غیرطبیعی پاها به شکل پرانتزی می‌شود.

سابقه این بیماری به دوران قرن نوزدهم باز می‌گردد که کودکان در خانه‌های تاریک و بدون نور بزرگ می‌شدند.


نوشته شده در چهارشنبه 89/11/6ساعت 3:31 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

متخصصان تغذیه می‌گویند عصاره تمشک می‌تواند سلولهای سرطانی روده و معده را نابود سازد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان دانشگاه کلمسون در آمریکا در آزمایشات جدید خود متوجه شده‌اند که 90 درصد از این سلولهای بیمار و بدخیم وقتی در معرض عصاره تمشک قرار می‌گیرند، تخریب شده و از بین می‌روند.

روزنامه دیلی میل همچنین گزارش داد که آنتی اکسیدانهای موجود در این میوه خوشمزه و پرطرفدار می‌توانند سلولهای سرطانی سینه را نیز نابود کنند.

متخصصان دانشگاه کلمسون در بیانیه‌ای تاکید کردند: هرچند آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه قرمز رنگ علت این تاثیرات مفید را بر بدن توجیه می‌کنند اما به نظر می‌رسد که تمشک در عین حال حاوی ترکیبات ناشناخته‌ای است که این مزایا را تشدید می‌کنند و تاثیر مشابه آنتی اکسیدانی دارند. با این حال کارشناسان معتقدند تاثیر ضد سرطانی تمشک تنها زمانی آشکار می‌شود که عصاره آن به طور مستقیم به سلولهای بیمار و سرطانی برسد در حالی که خوردن میوه تاثیر مشابه ندارد.

این متخصصان هم اکنون قصد دارند با مطالعات بیشتر روی این میوه سایر ترکیبات ضد سرطانی آن را کشف کرده و از این یافته به مواد درمانی کارآمدتری دست پیدا کنند.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/5ساعت 11:34 صبح توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |




اگر لاغر هستید و اشتهایی به غذا خوردن ندارید از این گیاه بخورید تا اشتهایتان زیاد شود و ...




عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گیاه دارویی بادیان اشتهاآور، مقوی و محرک معده و روده است.
محمد صالحی سورمقی افزود: بادیان گیاهی دارویی است از خانواده جعفری که معمولاً از دانه یا میوه آن استفاده میکنند.

وی گفت: بادیان دارای رایحه و اسانس است و از مهمترین خاصیت بادیان میتوان به افزایش اشتها، مقوی و محرک معده و روده اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گیاه دارویی بادیان به عنوان ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم به اشکال مختلف مصرف میشود.
صالحی سورمقی گفت: از بادیان معمولاً در ادویههای مختلف مانند «کاری» استفاده میشود و میتوان به صورت مستقل نیز مصرف کرد که اثرات آن شبیه زیره و رازیانه است.

منبع : salamatnews.com


نوشته شده در دوشنبه 89/11/4ساعت 2:44 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

هوای سرد با بالا بردن فشار خون، افراد را در معرض خطر ابتلا به سکته قرار می دهد

بالا بودن فشار خون یکی از عوامل پرخطر ابتلای افراد به سکته به شمار می رود و تحقیقات صورت گرفته نیز حاکی از آن است که دمای سرد هوا با بالا رفتن فشار خون در ارتباط است بنابراین هوای سرد به ویژه زمستان فشار خون را به خصوص در افراد سالمند بالا برده و آن ها در معرض خطر سکته قرار می دهد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، البته دلایل دقیق بالا رفتن فشار خون در هوای سرد کاملاً مشخص نیست ولی محققان بر این باورند که سردی هوا باعث انقباض عروق و غلیظ شدن خون شده و همین امر باعث می شود که خون سخت تر به سراسر بدن پمپاژ شود.

بررسی ها نشان می دهد که فشار خون افراد در فصول سرد سال نسبت به فصول گرم تابستان حدود5 درجه افزایش می یابد.

به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند برای کاهش خطر بروز سکته افراد به خصوص سالمندان این نکات را در فصول سرد سال رعایت کنند: درها و پنجره های منزل را محکم کنید و دمای اتاق را بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد نگه دارید.

اگر سابقه فشار خون بالا دارید حتماً در این فصول تحت نظر پزشک فشار خون را کنترل کنید.

غذاها یکی از عوامل گرم شدن بدن محسوب می شوند، سعی کنید در زمان سرما از غذاهای گرم استفاده کنید و مصرف چربی های اشباع و نمک را به حداقل برسانید و مایعات گرم بنوشید.

در صورت امکان سعی کنید فعالیت بدنی خوبی داشته باشید و در صورت فعالیت در فضای باز حتماً از کلاه، دستکش و لباس ها و کفش های گرم استفاده کنید.

لازم به یاد آوری است ریسک فاکتورهایی همچون فشار خون، دیابت، قند خون و… به عنوان علت‌های اصلی بروز سکته قلبی می باشد . همچنین عدم تحرک و غذاهای چرب به همراه مصرف سیگار و الکل و استرس‌ها از عوامل اصلی بروز بیماری‌های عروق کرونر است.


نوشته شده در یکشنبه 89/11/3ساعت 1:41 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

فایده جویدن آدامس هنگام گرفتگی گوش در هواپیما
گرفتگی گوش در هواپیما به علت وارد شدن فشار به پرده صماخ و بافت‌های دیگر گوش میانی است و زمانی روی می‌دهد که هواپیما سرعت ارتفاع خود را تغییر داده است.

 

بیشتر افراد در سفرهای هوایی، گرفتن گوش را هنگام برخاستن هواپیما از زمین یا هنگام فرود تجربه کرده‌اند.

در این میان گرچه بیشتر اوقات روش‌هایی مانند خمیازه کشیدن، آدامس جویدن یا عمل بلعیدن می‌تواند این حالت را اصلاح کند، اما موارد شدید گرفتگی گوش در هواپیما ممکن است به درمان‌های پزشکی نیاز داشته باشد.

گرفتگی گوش در هواپیما، می‌تواند در یک یا هر دو گوش ایجاد شود
و نشانه های آن، با احساس ناراحتی مختصر یا درد گوش، احساس پُری گوش و کاهش مختصر شنوایی یا با مبهم شدن صداهای محیط همراه است.

گرفتگی گوش در هواپیما، اگر بیشتر طول بکشد با نشانه هایی
مانند درد شدید، احساس فشار در گوش، زنگ زدن گوش، سرگیجه، استفراغ و خونریزی از گوش، همراه است.

دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت توصیه می کند برای جلوگیری از گرفتگی گوش می‌توان هنگام بلند شدن یا به زمین نشستن هواپیما، خمیازه بکشید یا چیزی ببلعید.

این راهکارها، ماهیچه‌های مجرای «استاش» را فعال می‌کند و موجب بازشدن این مجرا می‌شود که افراد برای این کار می‌توانند آب نبات بمکند یا آدامس بجوند.

بهتر است افراد تا حد امکان هنگام سرماخوردگی، سینوزیت، احتقان بینی یا عفونت گوش با هواپیما سفر نکنند و در صورتی که به‌تازگی گوش خود را جراحی کرده‌اند، پیش از پرواز با پزشک خود مشورت کنند.

افراد همچنین هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما نخوابند.

اگر در این مواقع بیدار باشند می‌توانند با احساس فشار روی گوش از روش‌های پیشگیری کننده استفاده کنند.

مصرف آب کافی نیز از تحریک مجراهای بینی و گلو جلوگیری، و به عملکرد بهتر مجرای استاش کمک می‌کند.

نوشیدنی‌های حاوی کافئین هم می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن شوند.

نوشیدنی‌های حاوی کافئین عروق خونی را تنگ می کنند و موجب افزایش خطر پارگی مویرگ‌ها می شوند.

والدین باید برای کمک به کودکان برای جلوگیری از گرفتن گوش‌شان هنگام پرواز یا نشستن هواپیما، به آنها نوشیدنی بدهند تا عمل بلع، پی در پی انجام شود.

کودکان بزرگ تر از چهار سال می‌توانند آدامس بجوند یا با نـی مایعات بنوشند و اگر این روش‌ها موثر نبود، پزشک می‌تواند قطره گوش، برای کودک تجویز کند که حاوی ضد درد و مواد بی‌حسی، و مخصوص پرواز است.


نوشته شده در یکشنبه 89/11/3ساعت 1:38 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak