سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب متفرقه

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور  آمریکا هشدار دادند که بزرگ شدن اندازه شکم و دور کمر، موجب  کوچکتر شدن و تحلیل رفتن مغز می شود.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دکتر آنتونیو کانویت متخصص دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در این باره خاطرنشان کرد: چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در ارتباط است که پیامد دیابت نیز کاهش توان ذهنی است.

کانولیت در آزمایشات خود تاثیر چاقی را روی ساختار فیزیکی مغز بررسی کرد. وی بعنوان بخشی از این آزمایشات از سیستم تصویربرداری ام آر آی استفاده کرد تا مغز 44فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مورد مقایسه قرار دهد.

به گزارش مجله نیوساینتسیت، دکتر کانولیت متوجه شد که در افراد چاق بخشی از مغز موسوم به «آمیگدالا» که در رفتارهای تغذیه ای نقش دارد حاوی مقدار آب بیشتری است.

وی همچنین متوجه شد بخشی از مغز که در کنترل تکانه های عصبی نقش دارد در افراد چاق کوچکتر شده و تحلیل می رود.

کانولیت تصریح کرد: این یافته ها تایید می کند که در افراد چاق این نواحی مغزی یا تعداد کمتری نورون دارند و یا نورونهای آنها تحلیل می رود.
 
 

بزرگ شدن شکم زنگ خطر

همچنین پژوهشگران تاکید می کنند کهچاقی شکمی و بزرگ شدن شکم می تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی باشد.
محققان دانشگاه تگزاس دریافته‌اند که با بزرگ شدن شکم و بیشتر شدن نسبت دور کمر به دور باسن بروز نشانه‌های اولیه بیماری قلبی شدت می یابد. این امر تایید کننده مطالعات دیگری است که می‌گوید چاقی شکمی و نه چاقی عمومی بدن، یکی از نشانگرهای کلیدی بیماری قلبی است.

مطالعه بر روی دو هزار و744 نفر نشان داده است که دور کمر81 سانتی متری برای زنان و 94 سانتی متری برای مردان صرفنظر از قد نشانگر افزایش جدی خطر بیماری های گوناگون است.

دانشمندان، مردان و زنانی را که برای شناسایی علائم اولیه تصلب شرائین تحت آزمایش‌های پزشکی و عکسبرداری قرار گرفته بودند، مورد مطالعه قرار دادند. و نتیجه گرفتند که باریک شدن و سفت شدن رگها که با بروز بیماری قلب و عروق ارتباط دارد در افرادی که شکم بزرگ دارند، بیشتر دیده می شود.

آنها دریافتند که حتی اگر وزن بدن در محدوده طبیعی باقی بماند، افزایش دور کمر به اندازه چند اینچ خطر صدمه دیدن سرخرگ‌ها را افزایش می‌دهد. در ضمن احتمال رسوب کلسیم در افرادی که نسبت دور کمر آنها به دور باسن شان بیشتر بوده، 2 برابر کسانی است که این نسبت در آنها کمتر است.


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 4:59 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

مصرف شیر پرچرب در صبحانه تأثیر آنتی اکسیدانی چای را میکاهد
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از شیر پرچرب میتواند میزانی از آنتیاکسیدانهای موجود در چای را از بین ببرد.

محمدجواد حسینزاده افزود: استفاده از شیر پرچرب میتواند میزانی از آنتیاکسیدانهای موجود در چای را از بین ببرد.

وی گفت: موادی که به عنوان مواد چرب مصرف میشود برای حفاظت عروق جنبه منفی تلقی میشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: چربی بیش از حد برای بدن مضر است، چون در دیواره عروق رسوب میکند و باعث تنگی و گرفتگی آنها و در نتیجه سکته قلبی و مغزی میشود.

حسینزاده گفت: چربی زیاد در رژیم غذایی ممکن است اثر آنتی اکسیدانی ویتامین C را از بین ببرد.




منبع : farsnews.com


نوشته شده در جمعه 89/11/15ساعت 12:46 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

محققان می گویند افرادی که در صورت خود خال دارند علاوه بر داشتن قلب سالمتر کمتر احتمال دارد دچار پوکی استخوان شوند.
به گزارش ایرنا و به نقل از تای ایندین نیوز، به اعتقاد یک گروه تحقیقاتی از "کینگز کالج" لندن، افرادی که خال دارند استخوان های قوی تر از حد طبیعی دارند و احتمال ابتلا به پوکی استخوان در آنها کمتر است.
همچنین به نظر می رسد که این افراد چین و چروک کمتری در صورت خود داشته باشند.
داشتن ماهیچه های ورزیده تر ، چشمان و قلب سالمتر از دیگر فواید احتمالی داشتن خال است.
این یافته ها می تواند به ابداع کرمی منجر شود که موجب برطرف کردن چین و چروک صورت شود و نیاز مبرم به تزریق کلاژن و یا جراحی پلاستیک را از بین ببرد.
خال ها به علت تکثیر سریع سلولی بوجود می آیند که باعث می شود یک رنگدانه تیره بر روی پوست و معمولا در دوران کودکی ایجاد شود.
این خال ها معمولا در میانسالی شروع به ناپدید شدن می کنند، اما در برخی افراد همچنان گسترش می یابند.
محققان در یک مطالعه بر روی هزار و 200 دوقلوی غیر همسان زن 18 تا 79 ساله متوجه شدند که احتمال ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که بیش از 100 خال دارند نصف افرادی است که در بدن خود کمتر از 25 خال دارند.
مشخص شده است افرادی که خال های زیادی دارند گلبول های سفید با تلمورهای غیر عادی بلندی (بخشی از دی ان آ) تولیدی می کنند.
هر چه این تلومورها بلندتر باشد دیرتر تخریب می شود.

نوشته شده در چهارشنبه 89/11/13ساعت 12:34 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

انستیتو دارویی آمریکا در بیانیه اخیر خود دستورالعمل‌های جدید مصرف روزانه کلسیم و ویتامین D را منتشر و اطلاعات تازه و در عین حال تعجب آوری را درباره مقدار این املاح و ریزمغذی‌های مهم در مکمل‌ها و رژیم غذایی روزانه انسان ارائه کرده است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، کمیته کارشناسی این انستیتو متشکل از متخصصان استخوان چنین نتیجه‌گیری کرده است که اکثر مردم نیازی به مکمل‌های این ریزمغذی‌های حیاتی ندارند و نیز هشدار داد مردم مراقب خطرات مصرف دوز بالای برخی از این مکمل‌ها برای سلامت خود باشند چون در بسیاری از موارد تشکیل سنگ‌های کلیوی بروز و بیماریهای قلبی با مصرف مکمل‌های کلسیم ارتباط مستقیم دارند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، برای سلامت و استحکام استخوانها ویتامین D و کلسیم باید در کنار هم در بدن وجود داشته باشند چون این ویتامین برای جذب کلسیم از مجاری گوارشی باید وجود داشته باشد اما اینکه چه کسانی و به چه مقداری به این مکمل‌ها احتیاج دارند موضوعی است که بنا بر فاکتورهای مختلف در افراد گوناگون فرق می‌کند. پاسخ مناسب به این سوالات بستگی به این دارد که شما به طور معمول از چه نوع غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده می‌کنید، آیا سابقه فردی یا خانوادگی شکستگی‌های استخوانی دارید و یا عاداتی دارید که روی سلامت استخوانهایتان تاثیرگذار هستند.

دکتر رت هینی متخصص استخوان در دانشگاه آمریکایی کریگتون در این باره تاکید دارد: حداقل یک سوم از اتمام موارد شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان اساس تغذیه‌ای دارند و در هر فردی این فاکتور متفاوت است لذا مصرف یا عدم مصرف این مکمل‌ها در تمام افراد یکسان نبوده و برخی ممکن است حتی هیچ نیازی به آنها نداشته باشند.


نوشته شده در چهارشنبه 89/11/13ساعت 12:33 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

 اسفناج و گوجه فرنگی حاوی ویتامین E بوده و در برابر آلودگی هوا اثر حفاظتی دارند.

به گزارش فارس، به نقل از وبدا زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: ویتامین E برای کارآیی بهتر سایر ویتامین ها خصوصاً ویتامین C اهمیت زیادی دارد و اثر آن در جلوگیری از سرطان شناخته شده است. ویتامین E اثر حفاظتی بر روی ریه ها در مقابل آلودگی هوا دارد.

وی تأکید کرد: سبزی ها علاوه بر ویتامین ها و املاح، حاوی فیبر هستند که اثر حفاظتی در برابر سرطان روده دارد و برای پیشگیری از یبوست نیز مفید است.

وی افزود: بهتر است سبزی ها و صیفی ها خام خورده شوند زیرا ویتامین های بیشتری به ما می رسانند و حرارت، بعضی از ویتامین ها خصوصاً ویتامین C را از بین می برد.

farsnews


نوشته شده در دوشنبه 89/11/11ساعت 1:5 عصر توسط مریم نظرت چی بود؟ ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak